اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961030277276226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

فراز و فرودهای شاخص‌های اقتصادی کشور در سال ۹۶

کد: 13961030277276226

https://goo.gl/WCGdnB

، تهران , (اخبار رسمی): شاخص‌های اقتصادی امسال روایتگر حکایت‌های مختلفی هستند؛ برخی از متغیرهای اقتصادی رشد صعودی در جدول را طی کرده‌اند و برخی دیگر نیز لغزش داشته‌اند. اما با کاهش خود باعث کنترل بازار و بهبود روابط اقتصادی شده‌اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

فراز و فرودهای شاخص‌های اقتصادی کشور در سال ۹۶
فراز و فرودهای شاخص‌های اقتصادی کشور در سال ۹۶

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، بنا به آمار ارائه شده از سوی ریاست کل بانک مرکزی درفراکسیون امید مجلس، وضعیت شاخص های اقتصادی نسبت به 5 سال گذشته در بسیاری از فاکتورها از جمله در رشد اقتصادی مسیر رو به رشدی  را طی کرده است. به طوری که شاخص رشد اقتصادی از سال 92 که منفی 3/0 درصد بود، در سال جاری به 6/4 درصد رسیده است. اما از سوی دیگر شاخص درآمد ارزی صادارت نفت خام از سال 92 به بعد روند کاهشی را طی کرده است و درسال جاری به کمترین میزان خود دراین سالها رسیده است که لازم است نسبت به آن راهکارهای مناسب اندیشیده شود. 

گفتنی است رشد نقدینگی از سال 92 که برابر با 8/38درصد بود، در طی این سال‌ها روند نزولی داشته است، به طوری که درسال گذشته به 2/23 درصد رسید. همچنین نرخ تورم در چهارسال گذشته از 7/34 درصد به 9/9 درصد در سال 96 رسیده است. 

بانک مرکزی که نقش مهمی در اصلاح نظام بانکی و ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز درچند سال اخیر داشته است و توانسته است ضمن بازپرداخت به 98درصد سپرده گذاران با کاهش حجم پول بلوکه شده درموسسات غیرمجاز این رقم را از 25 درصد به 2 درصد کاهش دهد که این امر کمک بسیار بزرگی به نظام مالی کشور کرده است؛ به طوری که با دقت در آمار و ارقام  بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی درشش ماهه اول سال 96 نسبت به سال قبل کاملا مشهود است. 

این گزارش می‌افزاید: 23 درصد عملیات بانکی موسسات مالی غیرمجاز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. همچنین با سرمایه گذاری 4/34درصد بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید در تهران افزایش داشته است و شاهد رشد 4/34 درصدی در بازار مسکن بوده‌ایم؛ ازسوی دیگر 19 درصد تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اعطا شده است  که از 8/16میلیارد تومان در سال قبل را به میزان 20 میلیارد تومان افزایش داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه