اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961102277968135

عرضه سهام شرکت های هواپیمایی در بورس راهکاری برای تامین مالی

فراخوان اظهار نظر کارشناسی برای عرضه ی سهام شرکت های هواپیمایی در بورس

کد: 13961102277968135

https://goo.gl/4479xH

، تهران , (اخبار رسمی): عرضه سهام ایرلاین‌ها در بورس منبعی بالفعل و در دسترس به منظور تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز خرید هواپیماهای جدیدی است که توسعه بازار هوایی کشور را به عنوان رقیب بالقوه‌های منطقه (دوبی) تسهیل و تسریع می‌کنند.

فراخوان اظهار نظر کارشناسی برای عرضه ی سهام شرکت های هواپیمایی در بورس
فراخوان اظهار نظر کارشناسی برای عرضه ی سهام شرکت های هواپیمایی در بورس

برای خرید هر فروند هواپیمای تجاری نو بیش از 100 میلیون دلار ‏تامین مالی لازم است، در حالی که بنا به اظهارات مسئولین کل ارزش دارایی‌های بعضی از شرکت‌های ‏هواپیمایی حتی به 30 میلیون دلار هم نمی‌رسد

تامین مالی خرید هواپیماهای مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی کشور مهم‌ترین چالش صنعت حمل و نقل هوایی کشور در دوران پسابرجام است. برای خرید هر فروند هواپیمای تجاری نو بیش از 100 میلیون دلار تامین مالی لازم است، درحالی که بنا به اظهارات مسئولین کل ارزش دارایی‌های بعضی از شرکت‌های هواپیمایی حتی به  30 میلیون دلار هم نمی‌رسد.

  از طرفی با تغییر شرایط بازار کسب و کار بر اثر سیاست‌های مالی و پولی اتخاذ شده از طرف دولت که شاخص‌ترین  آن کاهش سود سپرده‌های بانکی است، همچنین تداوم رکود در بخش مسکن و چشم انداز افزایش مراودات و معاملات بین المللی؛ سرمایه گذاری در بورس به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌های سرگردان تبدیل شده است. این بدان معنی است که در طی ماه‌های آینده روند صعودی معاملات و ارزش سهام در بورس کشور همچنان تدوام خواهد داشت. نکته‌ی دیگر رشد فزاینده‌ی تقاضای سفر هوایی در سطوح بین المللی ومنطقه‌ای است که سودآوری سرمایه گذاری درحوزه‌ی صنعت هوانوردی را تضمین می‌کند؛ این چشم‌انداز در کنار اقبال موسسات مالی نسبت به خرید سهام شرکت هواپیمایی ماهان در طی چند نوبت عرضه‌ی سهام آن نشان می‌دهد که عرضه‌ی سهام در بورس منبعی بالفعل و در دسترس به منظور تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز خرید هواپیماهای جدیدی است که توسعه بازار هوایی کشور را به عنوان رقیب بالقوه‌هاب منطقه (دوبی) تسهیل و تسریع می‌کنند.

 جاذبه‌های جلب سرمایه گذاری خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی شامل سود حدود 7 درصد و همچنین خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و آموزش می‌شود که البته نسبت به عرضه سهام در بورس مزایا و صرفه چشمگیری دارد؛ به اضافه اینکه نیازی به تبدیل شرکت‌ها به شرکت سرمایه گذاری عام نیست. جدای از امتیازات اقتصادی و فنی جذب سرمایه خارجی، به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی کشور ورود به بازار بورس را به عنوان تهدید تلقی می‌کنند.

 در هر صورت تحلیل و بررسی علل بی رغبتی شرکت‌های هواپیمایی به امکان جذب سرمایه از بازار بورس راهکاری است که می‌تواند مسیر تامین بخشی از نیاز مالی شرکت‌های هواپیمایی را هموار کند. سالنامه‌ی صنعت ترابری هوایی 96 از درج دیدگاه‌ها و تحلیل‌های متخصصین و دست اندرکاران هوانوردی کشور برای تحلیل و بررسی این موضوع استقبال می‌کند.

سالنامه‌ی صنعت حمل و نقل هوایی مهم‌ترین رسالت خود را گردآوری، پالایش و انتشار نقد و نظرهای مسئولان و متخصصان صنعت حمل و نقل هوایی کشور و نشر آن به منظور تقویت تعمل و هم افزایی در روند برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری توسعه صنعت تعریف کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سالنامه ترابری هوایی

سالنامه ترابری هوایی یک مجله تخصصی مستقل در حوزه حمل و نقل هوایی است. این سالنامه به عنوان رسانه فراگیر سازمانها، موسسات و بنگاههای بخش خصوصی و متخصصان حوزه حمل و نقل هوایی کشور، در پی فراهم کردن زمینه تعامل و هم افزایی برای طرح مباحث و چالشهای صنعت حمل و نقل هوایی و همچنین گردشگری کشور است. شماره اول سالنامه در اسفند ماه سال جاری به همراه چکیده انگلیسی مطالب آن منتشر می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بانک، بیمه و سرمایه