اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961122281638135

به چنگ آوردن فرصت ها به کمک مزیت های رقابتی در صنعت حمل و نقل هوایی؛

توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏

کد: 13961122281638135

https://goo.gl/LmcRXc

، تهران , (اخبار رسمی): وظیفه نهادهای دولتی و خصوصی متولی حمل و نقل هوایی کشور پل زدن بین نقاط قوت و فرصت‌ها و ایجاد مزیت‌های ویژه رقابتی در بازارهای منطقه ‏است. میزان جابه‌جایی شرکت‌های هواپیمایی در طول 12 سال آینده باید از میزان 16 میلیون نفر ‏به 56 تا 60 میلیون مسافر در سال افزایش بیابد.‏

توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏
توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏
توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏
توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏
توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏
توزیع سراسری سالنامه صنعت ترابری هوایی 96 ‏

حضور در این مجموعه فرصت ویژه‌ای برای معرفی فعالان صنعت فراهم می‌کند؛ زیرا با توجه به محتوای آن حداقل یکسال مورد بازدید قرار می­‌گیرد. بنابراین رپورتاژها و تبلیغات آن ارزش خود را در طی سال حفظ  می‌کند

سال 1396 نقطه‌ی عطف تاریخی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور بود. در این سال  نوسازی و توسعه ناوگان هوانوردی کلید خورد. بخش هواپیمایی به عنوان حوزه­‌ای که بسیار بیشتر از سایر حوزه­‌های اقتصادی از برجام تاثیر گرفت، به موضوع بحث و نقدهای متنوع حول موضوعاتی مانند: انتخاب و خرید هواپیماهای مسافربری، تامین مالی شرکت‌های هواپیمایی و ضرورت توسعه زیر ساخت‌های این صنعت تبدیل شد.

این سال در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که صنعت حمل و نقل هوایی کشور با گشایش‌های بین‌المللی ناشی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در موقعیت نوسازی جامع ساختاری قرار گرفته است. شرکت‌های هواپیمایی در حال خریداری هواپیماهای نو هستند. دولت دوازدهم بودجه‌ای 1600 میلیارد تومانی به توسعه‌ی این صنعت در سال 97 اختصاص داده و با مستقل کردن مدیریت فرودگاه امام خمینی از شرکت فرودگاه‌ها و تخصیص بودجه مستقل 114 میلیارد تومانی به این فرودگاه نشان داده است که به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه کشور عنایت ویژه دارد. این رویکرد در کنار تخصیص 4 هزار هکتار به بخش عملیاتی همراه با بخش غیر هوائی درمقیاس 10 هزار هکتار متشکل از منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی و کاربری‌های خدماتی پیش بینی شده درشهر فرودگاهی امام خمینی نشانگر وقوف به اهمیت توسعه زیر ساخت‌ها و ارائه سرویس‌های استاندارد در فرودگاه امام خمینی به منظور رسیدن به ظرفیت‌های بالقوه آن و بازیافت فرصت‌های از دست رفته کشور طی سه دهه گذشته است.

برای جبران فرصت‌هایی که در طی دوران جنگ و تحریم از کف داده‌ایم و بالفعل کردن دوباره‌ی آنها نیاز به تدوین راهبردهای دقیق و موثر داریم. فرصت‌های ویژه داخلی هم موجود است: ما دارای حجم انبوه تقاضای سفر پایدار و بزرگ‌ترین بازار ملی هوایی نسبت به خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم. براین اساس و به دلیل قرار گرفتن در مسیر پر تردد هوایی پروازهای بین المللی شرق به غرب عالم، با وجود رویدادها و تنش‌های سیاسی در چهار دهه گذشته و کارشکنی‌های اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا به رغم نقش قدرتمند هژمونیک این کشور؛ ناظران جهانی صنعت حمل و نقل هوایی و شرکت‌های هواپیما سازی نسبت به فروش هواپیما و اعطای اعتبار مالی به شرکتهای هواپیمایی ما همچنان رغبت نشان می‌دهند و روند خرید هواپیما به پیش می‌رود.

همه‌ این‌ها مزیت‌هایی است که به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی کشور به خودی خود موجود است و ما به خوبی از آن بهره نمی‌گیریم. تقریباً کل نشست و برخاست پروازهای داخلی کشور بین فقط ۱۰ فرودگاه کشور تقسیم شده و ظرفیت‌های پروازی 88 فرودگاه فعال دیگر بلا استفاده باقی مانده است. وظیفه و رسالت تاریخی نهادهای دولتی و خصوصی متولی حمل و نقل هوایی در شرایط موجود تبدیل کردن موقعیت‌ها و فرصت‌های در دسترس به مزیت‌های رقابتی در حوزه‌های حمل بار و مسافر، گردشگری، خدمات فرودگاهی و ناوبری هوائی در سطح منطقه است.

براساس پیش‌بینی‌ها، منقطه خاورمیانه این قابلیت را دارد که در سال 2030، ظرفیت حمل ونقل هوائی خود را به دو برابر میزان کنونی افزایش دهد. گرچه رشد تقاضای حمل و نقل هوائی در جهان تا آن سال برابر 6.4 درصد در سال پیش بینی شده است، اما این نرخ برای منطقه خاورمیانه بیش از 10 درصد است. بدین ترتیب، چنانچه بخواهیم به سهم دو برابری درسال 2030 دست پیدا کنیم، باید میزان جا‌به‌جایی شرکت‌های هواپیمایی در طول 12 سال آینده  از میزان 16 میلیون نفر کنونی به 56 تا 60 میلیون مسافر در سال  برسد. این فرصتی است که در مدل سوات (SWOT) در محدوده «ضعف همراه با فرصت» شناخته شده است و یا به عبارتی دیگر در محدوده «تلاش» برای ما وجود دارد و تلاش مجدانه و بیش از آن خردمندانه تمامی‌دست اندرکاران در چارچوب طرح جامع حمل ونقل هوائی را طلب می‌کند.

به عنوان یک عکس العمل رسانه‌ای به رویدادهای هوانوردی کشور در سال 96، سالنامه صنعت ترابری هوایی با رویکرد نشر و ارائه تصویر و راهبردهای جامع صنعت حمل و نقل هوایی و صنایع و خدمات مرتبط تا پایان سال­‌جاری با همکاری و مشارکت متخصصان و فعالان بخش‌های مختلف هواپیمایی، روابط بین­ الملل، بارهوایی، خدمات فرودگاهی، خدمات مهندسی و تعمیر و نگهداری، هتلداری، گردشگری و صنایع دستی، در دسترس فعالان متخصصان این حوزه قرار می­‌گیرد. نخستین شماره‌‌ی این سالنامه با رویکرد ارائه تصویر کلان صنعت در قالب آمار عملکرد، استراتژی‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مبتلابه و پیش روی صنعت در حوزه‌ی ملی، منطقه­‌ای و جهانی در اسفند ماه سال جاری در دو بخش فارسی و انگلیسی منتشر خواهد شد.

این سالنامه ضمن ارسال رایگان برای کلیه دست اندرکاران و مسئولان مرتبط در سطح وزارتخانه­‌ها، مجلس شورای اسلامی، بخش بازرگانی سفارتخانه­‌های خارجی، کتابخانه­‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، کتابخانه­‌های عمومی، شرکت‌های هواپیمایی، انجمن‌های صنفی، آژانس­‌های مسافرتی و گردشگری، تشکل‌های کارفرمایی شرکت‌های حمل بار هوایی، دفاتر مرکزی بانک‌ها و موسسات مالی و بنگاه‌های بازرگانی فعال در حوزه‌ی واردات و صادرات؛ در کتابفروشی­‌های تخصصی و دکه­‌های مطبوعاتی سراسر کشور نیز توزیع می‌شود.

 حضور در این مجموعه فرصت منحصربه فردی برای معرفی کلیه‌ی فعالان این حوزه به مخاطبان مورد نظرشان را فراهم می‌کند و با توجه به محتوای تخصصی و کاربردی­، حداقل به مدت یک‌سال مورد بازدید و ارجاع مخاطبان قرار می‌گیرد. بنابراین محتوا و تبلیغات ارائه شده درآن ارزش خود را در طی حداقل یک‌سال حفظ  می‌کند، ضمن آنکه در سایت اینترتی سالنامه هم در دسترس مخاطبان خواهد بود.

اهم موضوعات سالنامه ترابری هوایی:

  • شاخص‌­ها و آمارهای جهانی هوانوردی
  • موقعیت استراتژیک صنعت حمل و نقل هوایی کشور
  • اقدامات اجرایی در توسعه صنعت حمل و نقل هوایی دبی (مطالعه تطبیقی؛ درس‌هائی برای توسعه)
  • تامین مالی شرکت­‌های هواپیمایی
  • هم‌­افزایی منابع و امکانات با کشورهای منطقه
  • ظرفیت‌­های خدمات فنی ومهندسی و نیازهای منطقه
  • راهبرد‌های توسعه خدمات فنی و تدارکاتی صنعت حمل و نقل هوائی
  • موانع و امکانات خدمات فورواردی
  • ایمنی در صنعت حمل و نقل هوایی
  • استراتژی گردشگری و پیوند آن با صنعت حمل و نقل هوائی
  • هتلداری
  • صنایع دستی

ما معتقدیم شکل گرفتن یک اجماع فراگیر و اثر بخش بین تمامی‌ متخصصان و صاحب­‌نظران حمل و نقل هوایی با مسئولان و سیاست­‌گذاران حمل و نقل هوایی کشور یک ضرورت و در عین حال یک امکان اثربخش در فرآیند ارزیابی، تحلیل، تصمیم­‌سازی و هدایت برنامه­‌ها و اقدامات لازم برای ابراز پاسخ متناسب به وضعیت موجود به عنوان یک فرصت تاریخی است.

سالنامه صنعت ترابری هوایی دست اندرکاران و فعالان صنعت هواپیمایی و صنایع و خدمات وابسته را به مشارکت در بارور کردن بیشتر مطالب فرا می‌خواند تا با کمک به غنی­‌تر شدن محتوای تخصصی  و تبلیغاتی سالنامه، در هم­ افزایی ایجاد شده در بستر این رسانه با تقویت رویکرد گفتگو و تعامل در توسعه فرآیندها، اقدامات برنامه‌ای و اجرایی صنعت اثر و نقش خود را ایفا کند.

تماس: تلفن 88940612 - 09195802972

 نمابر: 88801364

ایمیل: [email protected]

وب سایت: www.irairbook.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سالنامه ترابری هوایی

سالنامه ترابری هوایی یک مجله تخصصی مستقل در حوزه حمل و نقل هوایی است. این سالنامه به عنوان رسانه فراگیر سازمانها، موسسات و بنگاههای بخش خصوصی و متخصصان حوزه حمل و نقل هوایی کشور، در پی فراهم کردن زمینه تعامل و هم افزایی برای طرح مباحث و چالشهای صنعت حمل و نقل هوایی و همچنین گردشگری کشور است. شماره اول سالنامه در اسفند ماه سال جاری به همراه چکیده انگلیسی مطالب آن منتشر می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]