اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961111279426226

رییس سازمان هواپیمایی کشور:

مردم هر شکایتی از شرکت‌های هواپیمایی دارند اعلام کنند

کد: 13961111279426226

https://goo.gl/jQpdPS

، تهران , (اخبار رسمی): بارش غیرمنتظره برف شدید و کولاک پروازهای داخلی و خارجی را با مشکل مواجه کرد و به دلیل ناایمن بودن و عدم رعایت استانداردهای ایمنی پرواز تاخیر و کنسل شدن بسیاری از مسیرها را درپی داشت.

مردم هرشکایتی از شرکت‌های هواپیمایی دارند اعلام کنند
مردم هر شکایتی از شرکت‌های هواپیمایی دارند اعلام کنند

به گزارش نسیم اقتصاد، گذشته از معطلی طولانی  مسافران بنا به گفته شاهدان عینی برخی از آژانس‌های هواپیمایی از شرایط ناایمن جوی سوء استفاده کرده و با چندبرابر به فروش رساندن بلیط‌ها قصد به جیب زدن سودهای چشمگیری داشتند که نارضایتی بسیاری را به همراه داشت که در ادامه می‌خوانیم:  

بارش‌های اخیر دراکثر نقاط کشور تاخیرهای چند ساعته و کنسل شدن بسیاری از پروازها را درپی داشت و بنا به گزارش روابط عمومی‌شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با توجه به بارش شدید برف و کولاک و همچنین کاهش دید افقی زیر ۲۰۰ متر، تا ساعت ۱۰ صبح هشتم بهمن‌ماه تمامی‌پروازها با تأخیر مواجه شدند. در این رابطه مدیر روابط عمومی‌فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: تا عادی شدن شرایط جوی هیچ پروازی نخواهیم داشت و از مسافران محترم تقاضا می‌شود قبل از عزیمت به فرودگاه از وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل کنند و پیش از عزیمت به سمت فرودگاه، با شماره 199 تماس بگیرند و یا از طریق mehrabad.airport.ir از وضعیت مطلع شوند.

علی کاشانی حیدری پیش از این به مهر گفته بود که پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود. همچنین او با اشاره به پرواز ۶۶۰۳ به مقصد استانبول نیز که در باند پرواز قرار داشت، به دلیل بارش شدید برف اجازه پرواز داده نشد و مجبور به پیاده کردن مسافران شد.

فرودگاه مهرآباد ساعت 10صبح امروز عملیاتی شد و شرکت‌های هواپیمایی توانستند پروازهای خود را از سر بگیرند؛ اما نکته قابل توجه این است که در برخی از مسیرها مانند بندرعباس-تهران، کیش-تهران شاهد افزایش چند برابری قیمت‌ها هستیم و بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از مسافران در فرودگاه کیش سرگردان هستند. این درحالی است که برخی از مسیرهای پروازی مانند کیش به تهران و بندرعباس به تهران به قیمت بالای 700 هزار تومان به فروش می‌رسد که به نظرمی‌رسد  سو استفاده برخی از آژانس‌های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی در شرایط بحرانی گویا به یک مسئله عادی در بین مسئولان تبدیل شده است.

در رابطه با این موضوع پایگاه خبری نسیم اقتصاد با علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی به گفتگو پرداخت. وی به خبرنگار ما در خصوص مشکلات ناشی از بارش برف و برودت هوا برای هواپیمایی گفت: پروازها به دلیل ناایمن بودن کنسل شدند. تلاش‌ها بر این بود که  پس از مرتفع شدن مشکلات، روند ازسرگیری پروازها رو به بهبود برود و مشکلات باقی مانده سایر پروازها به زودی حل خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی دررابطه با سوء استفاده از قیمت پروازها درشرایط بحرانی اظهار کرد: بارها اعلام عمومی‌شده است که مردم هرشکایتی از شرکت‌های هواپیمایی دارند اعلام کنند. سازمان هواپیمایی هم از شرکت‌ها خواسته است که تا جای ممکن مسافران را درشرایط ایمن جابه جا کنند تا هیچ گونه خسارتی به مردم تحمیل نشود.

عابدزاده درپایان خاطرنشان کرد: در پروازهای بین المللی لازم است حقوق مسافران تامین شود و مسافرانی که احساس می‌کنند حق آنها توسط شرکت‌های هواپیمایی تضییع شده است، مشکلات خود را با سازمان هواپیمایی مطرح کنند تا این سازمان دراسرع وقت به آنها رسیدگی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه