اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961114279724763

تغییر ساعات تسویه اکانت های پی پینگ به سبب تغییر در ضوابط پایا و ساتنا

کد: 13961114279724763

https://goo.gl/GpbHFS

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به صدور دستور العمل بانک مرکزی در خصوص ضوابط تصفیه سامانه‌های پایا وساتنا ساعات تسویه کلیه اکانت‌های پی پینگ به ساعت 16 روز بعد انتقال یافت.

تغییر ساعات تسویه اکانت های پی پینگ به سبب تغییر در ضوابط پایا و ساتنا
تغییر ساعات تسویه اکانت های پی پینگ به سبب تغییر در ضوابط پایا و ساتنا

پیرو دستور بانک مرکزی مبنی بر تغییرات صورت گرفته در تسویه‌های پایا از هفت بار در روز به یک بار در روز، کلیه تصفیه‌های اکانت‌های شخصی پی پینگ ساعت ۴ بعدازظهر روز بعد انتقال یافت

به گزارش روابط عمومی‌پی پینگ، به دستور بانک مرکزی کلیه‌ی تراکنش‌های تحت سامانه پایا در راستای مبارزه با پولشویی تا ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه در همان روز تسویه و باقی تراکنش‌ها به بعد از ظهر روز بعد موکول می‌شود.

به سبب همین تغییرات صورت گرفته در تسویه‌های پایا که از هفت بار در روز به یک بار در روز تبدیل شده، کلیه تصفیه‌های اکانت‌های شخصی پی پینگ ساعت ۴ بعدازظهر روز بعد انتقال یافت.

تصفیه اکانت‌های تجاری هم از زمان درخواست بین ۱۶ تا ۴۰ ساعت بعد انجام می‌گیرد.

از این به بعد کلیه تراکنش‌های بانکی کارتی شاپرک تحت سامانه پایه نیز تنها یک بار در روز انجام می‌شود.

پیش‌تر پی پینگ دو نوبت در روز نسبت به تسویه اکانت‌های شخصی و تجاری اقدام می‌کرد.

پایا چیست؟

سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی که به زبان ساده پایا نامیده می‌شود، وظیفه مکانیزه کردن پرداخت‌های خرد بین بانکی با تعداد محدود برای مشتریان را برعهده دارد.

بانک مرکزی با پیاده سازی این سامانه، امکان حواله الکترونیکی پول از حسابی در یک بانک به حسابی در بانک دیگر (بین بانکی) را فراهم کرده است. مشتریان بانک‌ها با استفاده از پایا می‌توانند پول را از حساب خود به حسابی در بانک دیگر به صورت الکترونیکی حواله کنند.

دستورالعمل بانک مرکزی جهت  کنترل دقیق‌تر معاملات پولی و فراهم آوردن زمان و امکانات لازم برای رهگیری تراکنش‌ها، جلوگیری از انجام انتقالات مشکوک به کلاهبرداری و پولشویی و از میان برداشتن زمینه سوء استفاده از زیرساخت‌های پرداخت و تسویه برای فعالیت‌های سوداگرانه اجرایی شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پی پینگ (payping)

پی پینگ یک درگاه پرداخت آنلاین است. در پی پینگ هر شخص یا بیزینس درگاه پرداخت خود را دارد. با عضویت در پی پینگ شما نام کاربری برای خود انتخاب می کنید و بعداز آن صفحه هر عضو بصورت payping.ir/username می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه