اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971019339174763

یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های توسعه سرویس‌های بر پایه اینترنت استفاده از API است

پنج راهکار جامع برای توسعه نرم‌افزار با API پی‌پینگ

کد: 13971019339174763

https://goo.gl/RBzgmt

، تهران , (اخبار رسمی): در نسخه جدید پی‌پینگ با هدف کمک به وب سرویس‌های داخلی تمامی خدمات خود را به صورت API در اختیار توسعه دهندگان نرم‌افزار قرار داده است.

پنج راهکار جامع برای توسعه نرم‌افزار با API پی‌پینگ
پنج راهکار جامع برای توسعه نرم‌افزار با API پی‌پینگ

۱. درگاه پرداخت اختصاصی

شاید بتوان گفت مشکلات دریافت درگاه بانکی مستقیم، حضور سرویس‌‌های درگاه رابط پرداخت و پرداخت‌یاران را پر رنگ‌تر کرده است. اما در پی‌پینگ تنها به ارائه این سرویس اکتفا نکرده‌ است و علاوه بر ارائه سرویس‌های متنوع مدیریت مالی و پرداخت، امکان دریافت درگاه پرداخت اختصاصی را برای کسب‌وکارها فراهم آورده است.

اولین مرحله برای راه‌اندازی درگاه اختصاصی پرداخت، عضویت در پی‌پینگ است. با استفاده از این ویژگی می‌توان بدون انتظار برای تسویه، تسویه حساب را بر روی ساعات استاندارد شاپرک و به صورت روزانه تنظیم کرد.

۲. احراز هویت قانونی کاربران با oAuth2.0

شاید بتوان گفت کاربردی‌ترین API دنیای وب استفاده از استاندارد oAuth2.0 برای اعتبارسنجی و ارائه سرویس به کاربران است که نمونه آن اتصال به اکانت گوگل و فیسبوک کاربران انجام می‌شود.

اگر چه استفاده از استاندارد oAuth2.0 – گوگل پروسه تایید هویت کاربران را تسریع می‌بخشد اما شمار زیادی از سرویس‌های ایرانی که خدماتشان براساس تراکنش و یا احراز هویت قانونی کاربران است ارتباط با استاندارد oAuth2.0 از یک سرویس داخلی معتبر بسیار ضروری است.

برنامه نویسان ایرانی با به کارگیری از استاندارد oAuth2.0 پی‌پینگ در صفحات ثبت‌نام، ورود و یا بخش‌های داخلی اپلیکیشن، سایت و وب سرویس می‌توانند با کسب اجازه از کاربران پی‌پینگ به اطلاعات آنان دسترسی داشته باشند.

در پی‌پینگ اطلاعات تمام کاربران شامل نام و نام‌خانوادگی، کدملی، شماره شبا، کارت بانکی،آدرس و اطلاعات کسب‌وکار دریافت و با اتصال به مراجع ذی‌صلاح مورد تایید قرار می‌گیرد.

در این حالت استفاده از استاندارد oAuth2.0 پی‌پینگ بسیاری از روندهای مورد نیاز جهت تایید و یا دریافت اطلاعات را از بین‌می‌برد.

۳. مدیریت آسان پرداخت‌های دوره‌ای با API پرداخت‌های اشتراکی (زمان‌بندی شده)

قطعاً با هم عقیده هستید که طراحی سیستم مالی و حسابداری در یک سایت فروش هاست، موسسه خیریه، بانک قرض الحسنه، فروش پنل‌های اشتراک‌گذاری دیتا و... که براساس پرداخت‌های دوره‌ای و یا حق اشتراک است، بسیار دشوار است و نیازمند طراحی و پیگیری فراوان است.

در ایران کمتر سرویس‌ آنلاین حسابداری دیده می‌شود که بتواند با ارائه API بخشی از نیازهای اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها را رفع کند. نسخه جدید پی‌پینگ علاوه بر ایجاد امکان پرداخت‌های دوره‌ای و زمان‌بندی شده در سیستم فاکتور آنلاین، این قابلیت را نیز به‌صورت API در اختیار توسعه دهندگان نرم‌افزار قرار داده است.

با به کارگیری از API پرداخت‌های دوره‌ای، پس از ایجاد فاکتور زمان‌بندی شده، مراحل یادآوری، مهلت پرداخت و ارسال لینک پرداخت به مشترک به‌صورت خودکار انجام می‌شود. کاربر با کلیک بر لینک پرداخت به درگاه بانکی متصل و مبلغ را آنلاین واریز می‌کند. پس از پرداخت گزارش کاملی از پرداخت‌ها در اختیار مدیر سایت قرار می‌گیرد.

۴. سهم بندی اتوماتیک پرداخت با API تسهیم

برخی از سامانه‌های فروش محصول، بازاریابی، ارائه خدمات به صورت اشتراکی و... در تسهیم سهم از پرداخت‌ها فرمول‌های خاصی دارند. به تجربه ثابت شده است که بخشی از پروسه‌های زمان‌بر و غالباً مورد اختلاف این نوع سیستم‌ها به دلیل عدم پرداخت دقیق و به‌موقع به ذی‌نفعان است.

در نسخه جدید پی‌پینگ با بررسی نیازهای این نوع کسب‌وکارها و تلاش برای ارتقاء شفافیت مالی و هم‌افزایی در ارائه خدمات قابلیت تسهیم سهم از مبدأ را فعال کرده است. همین قابلیت به صورت API نیز ارائه شده است.

چنانچه در حال پیاده‌سازی سرویس یا سامانه‌ای هستید که بخشی از تراکنش‌های مالی براساس تسهیم سهم انجام می‌گیرد.

۵. مسدود کردن حساب  با API پی‌پینگ

«ضمانت حسن انجام» کار عبارتی است که در برخی از قراردادهای رسمی پیمانکاری وجود دارد و یا  در ارائه خدمات فی‌مابین با پرداخت پول یا تضمین بانکی تحقق پیدا می‌کند. در این حالت برگشت پول مشروط به اتمام موضوع قرارداد و ارائه خدمات «به نحو شایسته» است.

در ابعاد کوچک و تراکنش‌های روزانه نیز مسدود کردن حساب در ازای ارائه صحیح خدمات وجود دارد. بنابراین راهکار مناسب برای مدیریت شفاف و چابک مالی در این نوع کسب‌وکارها استفاده از API مسدود کردن حساب است.

چنانچه پذیرنده‌های شما برای دریافت پول نیاز به ضمانت انجام کاری دارند، با استفاده از قابلیت مسدود کردن حساب در پی‌پینگ، می‌توانید پس از انجام کار مبلغ  پذیرندگان را از وضعیت مسدود خارج کرده تا با پی‌پینگ تسویه حساب کنند.

علاقه‌مندان برای استفاده از APIهای پی‌پینگ می‌توانند به سایت پی پینگ مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پی پینگ (payping)

پی پینگ یک درگاه پرداخت آنلاین است. در پی پینگ هر شخص یا بیزینس درگاه پرداخت خود را دارد. با عضویت در پی پینگ شما نام کاربری برای خود انتخاب می کنید و بعداز آن صفحه هر عضو بصورت payping.ir/username می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]