اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961115279816226

نایب رییس هیئت مدیره شرکت سبلان پلاستیک:

مشکلات اقتصادی اعتبار جهانی را از صنف پلاستیک گرفته است

کد: 13961115279816226

https://goo.gl/P7ZGJ5

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس هیئت مدیره شرکت سبلان پلاستیک با بیان مطلب فوق گفت: زمانی که گفته شد بر اساس اصل 44 قانون اساسی پتروشیمی‌ها را واگذار کنند تصور این بود که این پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مشکلات اقتصادی اعتبار جهانی را از صنف پلاستیک گرفته است
مشکلات اقتصادی اعتبار جهانی را از صنف پلاستیک گرفته است

حسن میرحیدری نایب رییس هیئت مدیره شرکت سبلان پلاستیک گفت و گو با خبرنگار نسیم اقتصاد در حال حاضر خصولتی شده‌اند و وضعیت از قبل هم بدتر شده‌ است. آنها نه از قوانین شرکت‌های دولتی پیروی می‌کنند و نه از قوانین شرکت‌های خصوصی و همه قوانین را به نفع خود تغییر می‌دهند.

وی با بیان این که عرضه مواد، قیمت دلار و اعتبار خدشه‌دار شده جهانی به معضل صنعت پلاستیک اظهار داشت: مشکل اصلی تولیدکنندگان داخلی پتروشیمی‌ها هستند و تا زمانی که آنها سیاست‌های خود را درباره عرضه مواد به داخل اصلاح نکنند، باید شاهد تعطیلی روز به روز صنایع داخلی و بیکاری کارگران باشیم.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت در این شرکت‌ها بسیار زیاد است گفت: زمانی که ما تولید مواد پتروشیمی‌نداشتیم وضعیتمان خیلی بهتر بود. من به عنوان تولید کننده ایرانی می‌دانستم باید مواداولیه را وارد کنم؛ اما در حال حاضر این‌طور نیست. شرکت‌های داخلی مواد پتروشیمی‌تولید می‌کنند؛ اما عرضه آن و نرخ گذاری که انجام می‌گیرد اصلا درست نیست و همین تولید داخل را با مشکل مواجه کرده‌ است.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت سبلان پلاستیک در ادامه به نوسان بازار ارز اشاره کرد و گفت: مشکلات ما زمانی حادتر می‌شود که بازار ارز هم با نوسان همراه است در این صورت هم پتروشیمی‌ها قیمت را بالا می‌برند و هم اینکه ما مجبوریم در قیمت تمام شده تغییراتی ایجاد کنیم. این امر باعث می‌شود تا مشتری خارجی را از دست بدهیم چون او نمی‌پذیرد ما با مشکلات نوسان ارز مواجه هستیم.

وی به قدرت بیش از حد پتروشیمی‌ها در بازار اشاره کرد و گفت: وقتی پتروشیمی‌ها مواد توزیع نمی‌کردند واردات انجام شد؛ اما این اتفاق با چنان واکنشی مواجه شد که وضعیت بازار بدتر شد. پتروشیمی‌ها برای اینکه انحصار خود را در بازار ایران از دست ندهند یک‌باره مواد اولیه بسیار زیادی به بازار عرضه کردند و وارد کننده‌ی زیان بسیاری دیده و دیگر ریسک واردات را قبول نکردند.

وی گفت: مشتری یک قیمت سالانه از ما می‌خواهد و بر اساس آن هم اجناس را خریداری کرده یا قرار داد می‌بندد و  این نوسانات باعث شده تا نتوانیم حتی قراردادهای خارجی که بستیم را انجام دهیم و وضعیت خیلی بدی گرفتار شدیم.

سید حسن میرحیدری به مشکلات نوسان ارز و پتروشیمی‌و بازتاب آن در اعتماد جهانی به ایران اشاره کرد و گفت: اطلاعات هیأت دولت در خصوص اقتصاد داخلی و جهانی بیش از مردم است؛ ولی متاسفانه درگیر موارد سیاسی شده‌اند و رسیدگی در این خصوص انجام نمی‌گیرد.

وی در پایان با بیان این که همه آنچه گفتم منجر به یک آشفتگی عمیق و گره کور در بازار و اشتغال شده که تا بیشتر از این دیر نشده باید کاری کرد، اگر نه اشتغال‌های به وجود آمده در صنعت پلاستیک هم از بین خواهد رفت و کشور با وضعیت بسیار بدی مواجه خواهد شد تاکید کرد: به طور کلی باید بگویم  مشکلاتی که گریبان ما را گرفته باعث شده تا اعتبار جهانی خود را از دست بدهیم علاوه بر درگیری‌های سیاسی که به شدت روی اقتصاد ما اثر گذاشته و آن را خدشه دار کرده است و بانک‌های جهانی هم حاضر به همکاری نیستند. مثلا در چین دیگر دلار از ما قبول نمی‌کنند و آن را تبدیل نمی‌کنند و مجبوریم با واسطه اینکار را انجام دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]