اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961115280127693

آشنایی با باج‌افزارها و توصیه‌های امنیتی هنگام استفاده از راهکارهای ESET

کد: 13961115280127693

https://goo.gl/VuwUqi

، تهران , (اخبار رسمی): در مطلب حاضر ابتدا با تعریف باج‌افزار آشنا خواهید شد سپس به ارائه توصیه‌هایی در رابطه با راهکارهای امنیتی ESET و باج‌افزارهایی که توسط آن‌ها شناسایی شده‌اند، می‌پردازیم.

آشنایی با باج‌افزارها و توصیه‌های امنیتی هنگام استفاده از راهکارهای ESET
آشنایی با باج‌افزارها و توصیه‌های امنیتی هنگام استفاده از راهکارهای ESET

به گزارش کی بازار؛ باج افزارها بدافزارهایی هستند که توسط مجرمان به منظور رمزنگاری فایل‌ها و داده‌های شما ارسال می‌شوند، آن‌ها به ازای رمزگشایی اطلاعات شما باج مطالبه می‌کنند. در صورتی که باج درخواست شده پرداخت نشود، هشدار حذف شدن داده‌ها به شما داده می‌شود.

طبق مطالعات انجام شده؛

  • 85 درصد ازکاربران هنگام مقابله با باج افزارها باج پرداخت نمی‌کنند و 15% آن‌ها مدعی شده‌اند که مبلغ باج را پرداخت کرده‌اند، اما به ازای آن هرگز فایل‌های خود را دریافت نکرده‌اند.
  •  42 درصد از کاربران در این بررسی اطلاع نداشتند که راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس‌ها می‌تواند از آن‌ها در برابر باج افزارها محافظت کند.
  •  31 درصد از پاسخ دهندگان هرگز از فایل‌های خود بک آپ نمی‌گرفتند. این افراد در رده‌های سنی (18-24) بودند.
  •  30 درصد از افراد حتی نمی‌دانستند باج افزار چه چیزی است.

توصیه‌های امنیتی ESET

  •  از تمام اطلاعات خود بک آپ گیری کنید و این کار را هفته‌ای یکبار تکرار کنید.
  •  یک نرم افزار امنیتی همانند اینترنت سکیوریتی ESET بر روی سیستم خود نصب کنید تا دستگاه شما در برابر حملات مخرب مجرمان در امان بماند.

به روزرسانی‌های جدید

باج افزار پتیا چیست؟

پتیا بدافزاری است که به بخش MBR سیستم حمله می‌کند. MBR یک بخش کلیدی از استارت آپ سیستم است. در صورتی که حمله موفقیت آمیز باشد، کاربر پیغامی را دریافت می‌کند که در آن در مورد پرداخت باج و رمزنگاری داده‌ها صحبت شده است.

در 27 ژوئن 2017 حمله‌ی باج افزار پتیا که در سراسر جهان توزیع شده بود، توسط نرم افزار امنیتی ESET با عنوان Win32/Diskcoder.C Trojan شناسایی شد.

باج افزار واناکرای چیست؟

هنگامی‌ که واناکرای به سیستم کاربر نفوذ کند، تمام فایل‌های کاربر رمزنگاری خواهد شد. آن‌ها قفل خواهند شد و دسترسی سیستم برای قربانی امکان پذیر نخواهد بود. واناکرای به ازای بازگردانی دسترسی به فایل‌ها و اسناد از قربانیان بیت کوین درخواست می‌کند. نرخ قیمت رمزگشایی و باز کردن قایل‌های قفل شده با گذشت زمان افزایش خواهد یافت. در صورتی که کاربر مایل نباشد باج را پرداخت کند، سیستم او برای همیشه غیر قابل دسترس باقی خواهد ماند.

در 12 مه 2017 باج افزار واناکرای در سراسر جهان توزیع و توانست سیستم‌های بسیاری را آلوده کند. این بدافزار با عنوان  Win32/Filecoder.WannaCryptor.D در نرم افزارهای امنیتی ESET شناسایی شد.

برای محافظت در برابر باج افزارها چه چیزی نیاز است؟

تنها راهی که می‌توان برای محافظت از سیستم‌ها مقابل باج افزارها انجام داد، استفاده از یک راهکار امنیتی است. هرگز به مجرمان باج نپردازید؛ زیرا پرداخت باج به هیچ عنوان به معنای بازگشت اطلاعات شما نخواهد بود. از اطلاعات خود بک آپ گیری کنید تا در زمانی که سیستم شما قفل و اطلاعات شما از دست رفت، بازنده ی این حمله نباشید.

منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان(ایدکو)؛ بعنوان صاحب امتیاز سایت کی بازار، نه تنها به عنوان یکی از سه نماینده برتر و بزرگ کسپرسکی و نخستین Platinum Partner کسپرسکی در حوزه محصولات شرکتی کسپرسکی در ایران فعالیت می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]