اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961116280276226

تلاش مجلس برای افزایش مستمری زنان بی سرپرست و بدسرپرست

کد: 13961116280276226

https://goo.gl/98iCu4

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور، از تلاش مجلس برای افزایش مستمری زنان بی سرپرست و بدسرپرست در بودجه 97 کل کشور خبر داد.

تلاش مجلس برای افزایش مستمری زنان بی سرپرست و بدسرپرست
تلاش مجلس برای افزایش مستمری زنان بی سرپرست و بدسرپرست

همایون‌ هاشمی‌ در گفتگو با نسیم اقتصاد با تاکید بر ضرورت افزایش سقف مستمری و کمک هزینه زندگی زنان بی سرپرست یا بدسرپرست، گفت: در بررسی بودجه سال 97 کل کشور در تلاش برای بهبود وضعیت معیشت این قشر از مردم و افزایش مستمری آن‌ها هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه جز تعهدات دولت است، افزود: متاسفانه پایه پرداختی به این اقشار در دو دهه گذشته بسیار کم در نظر گرفته شده و به این ترتیب شرایط زندگی را برای این افراد سخت کرده است.

نماینده مردم میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیش بینی قانون چهارم و پنجم توسعه در خصوص در نظر گرفتن حداقل یک دوم حقوق کارگری به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، تصریح کرد: متاسفانه کمبود منابع به مغفول ماندن این قانون منجر شده است.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه و ماده واحده لایحه بودجه 97 کل کشور پیش بینی‌هایی برای بهبود زندگی اقشار آسیب پذیر جامعه صورت گرفته است، گفت: تلاش ما در بررسی بودجه 97 ارتقا مستمری و دریافتی اقشار آسیب پذیر جامعه است.

هاشمی‌ تاکید کرد: دولت باید با در نظر گرفتن بار مالی کمک به اقشار آسیب پذیر تسهیل شرایط زندگی این اقشار را رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در همه کشورها توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه اولویت کاری دولت‌ها است، گفت: دولت ما نیز باید با تامین منابع مورد نیاز افزایش مستمری اقشار در معرض آسیب به بهبود وضعیت اجتماعی کشور کمک کند.

رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: با توجه به رقم محدود پرداختی به اقشار آسیب پذیر جامعه باید سال 97 با رشد مستمری این افراد بودجه بسته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون