اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961212285478469

گروه تولید محتوا و بازاریابی محتوایی رآسا

تعیین استراتژی در بازاریابی محتوایی

کد: 13961212285478469

https://goo.gl/vUm46u

، اصفهان , (اخبار رسمی): تعیین استراتژی در بازاریابی محتوایی، دومین گام در ایجاد ارتباطی مؤثر با مخاطب است که غفلت از آن حضور قدرتمندانه را در فضای مجازی با مشکل مواجه می‌کند.

 تعیین استراتژی در بازاریابی محتوایی
تعیین استراتژی محتوایی رآسا

تعیین استراتژی در بازاریابی محتوایی دومین گام در ایجاد ارتباطی مؤثر با مخاطب است

استراتژی بازیابی محتوایی چیست؟

اگرچه واژه استراتژی عمدتا در مورد شکست دادن دشمن استفاده می‌شود، اما کاربرد آن در بازاریابی محتوایی به ارزشمند بودن مخاطب اشاره دارد؛ بدین معنی که چگونه می‌توان بهترین و متفاوت‌ترین خدمات را در مقایسه با دیگران ارائه داد. شاید بهتر باشد قبل از هرچیز تعریف صحیحی از استراتژی ارائه داد. وب سایت Harvard Business Review استراتژی را اینگونه تعریف کرده است:

استراتژی به معنای حرکت یک سازمان از موقعیت فعلی به موقعیتی مطلو‌ب‌تر در آینده است. با توجه به این موضوع که گذر از این مسیر نیازمند تحلیل‌ها (در مورد اهداف بازار، فرصت‌های موجود، ارزش‌های مشتری و سایر مسائل دیگر) و رفتار‌های مختلفی است که طی آن از طریق مشتریان آغاز خواهد شد. چراکه مشتری، همه چیز است. به قول سول هورک"Sol Hurok " هنگامی که مشتریان نمی خواهند وارد شوند، هیچ چیز نمی تواند نظر آنها را عوض کند!"

با این تعریف، استراتژی یا برنامه بازاریابی محتوایی مجموعه اقداماتی است که با عرضه اطلاعات مفید و مرتبط، منجر به تولید محتوای ارزشمند شده و نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند؛ در نتیجه، رابطه‌ای بلندمدت و نزدیک بین مخاطب و محصول ایجاد می‌شود.

در این مقاله به تشریح برخی از روش‌های موجود در تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی پرداخته می‌شود.

شروع خوب و هوشمندانه داشته باشید

همانطور که مطرح شد بازاریابی محتوایی فعالیتی است که به مشارکت و درگیری شما با مشتریان ختم می‌شود. بنابراین اینکه چگونه این مکالمه را شروع کنید نقش بسیار زیادی در کیفیت و ادامه ارتباط شما دارد. بهتر است قبل از هر کلامی به پنج سوال زیر پاسخ دهید:

برای چه کسی محتوا منتشر می‌کنید ( Specific )؟

بازگشت نرخ سرمایه را تعیین کرده‌اید ( Measurable )؟

هیچ ایده‌ای برای تولید محتوا دارید ( Attainable ) ؟

کجا مطالب خود را باید منتشر کنید ( Relevant )؟

چه موقع باید منتشر کنید ( Time Based ) ؟

پاسخگویی شما به این سوال‌ها، استراتژی بازایابی شما را مشخص می کند.

مخاطب شناسی کنید

هر چه بهتر و بیشتر از کسانی که سعی دارید با آنها ارتباط برقرار کنید شناخت داشته باشید، محتوای موفق‌تری تولید خواهید کرد. از طرف دیگر، این موضوع به استراتژی برند و ترکیب محصولات شما نیز مربوط می‌شود. چراکه ممکن است دامنه وسیعی از مخاطبان شامل مشتریان جدید و قدیمی را تحت پوشش قرار دهید؛ و یا اینکه برای گروه خاصی با مشخصات جمعیت شناختی و اجتماعی متفاوت مطالب بنویسید؛ و یا به فکر برقراری ارتباط بیشتر با کاربران محصول خود هستید.. هر کدام از این گروه‌ها، زبان منحصر به فرد خود را برای ایجاد ارتباط نیاز دارند.

قصه گوی خوبی باشید

پس از اینکه مخاطب خود را شناسایی کردید،‌ داستان کسب‌و‍‌کارتان را برایش بگویید. با استفاده از شیوه داستان‌پردازی ضمن ارائه اطلاعات به شیوه ساده و قابل فهم، در عمق ذهن مخاطب نفوذ کنید.

از ابزار مناسب استفاده کنید

ابزار شما در این نوع از بازاریابی، محتوا است. بنابراین، برمبنای هدف بازایابی‌تان، نوع محتوای مورد استفاده را به دقت مشخص کرده و مطمئن شوید که محتوای مورد نظر با استراتژی کسب‌و‌کار شما هماهنگ است. به عبارت دیگر، بازاریابی محتوایی تنها یک نوع نیست، بلکه شامل انواع مختلفی از محتوا همچون ویدیو، اینفوگرافی، تصویر و ... است که بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراقب باشید که در تله تنوع‌طلبی نیفتید؛ چراکه محتوای متنوع‌‌تر، همواره نتیجه بهتری نخواهد داشت. گاهی تمرکز بر روی نوع خاصی از محتوا اثربخش‌تر از چندین محتوای متنوع غیرحرفه‌ای خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای رآسا

گروه دیجیتال مارکتینگ راسا از سال ۸۹ در زمینه تولید محتوای سایت کار خود را آغاز کرد. در سال های اول با انجام تولید محتوا برای وب سایت های فروش شخصی و شرکت های مختلف مشغول به فعالیت بود. در همان سال ۹۰ تا ۹۱ طراحی سایت یکی از دغدغه های گروه راسا شد که این موضوع را نیز به خوبی تا کنون در حال انجامش می باشیم. دیجیتال مارکتینگ برای ما یک دغدغه یادگیری روزانه است نه صرفا یک شغل.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی