اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970901329478469

آشنایی با فرایندهای تولید محتوا

تولید محتوا و انواع آن چیست؟

کد: 13970901329478469

https://goo.gl/ZpSFQW

، اصفهان , (اخبار رسمی): تولید محتوا فرآیندی برای خلق، بازبینی یا بازآفرینی داده‌هایی است که قطعا حاوی مقاصد مورد نظر برای رفع ابهامات مخاطب هستند. در این مقاله گروه تولید محتوای رآسا انواع تولید محتوا را توضیح خواهد داد.

تولید محتوا چیست؟ انواع تولید محتوا
تولید محتوا و انواع آن چیست؟
تولید محتوا چیست؟ انواع تولید محتوا
تولید محتوا و انواع آن چیست؟
تولید محتوا چیست؟ انواع تولید محتوا
تولید محتوا و انواع آن چیست؟

گزینه‌های زیادی برای تولید یک محتوای خواندنی و ماندگار روی میز وجود دارد و حتی هر یک از این گزینه‌ها می‌توانند با هم ادغام شوند و یک مطلب تازه‌نفس و پربار را به وجود آورند

علی‌رغم همه تلنگرهایی که کسب درآمد از راه تولید محتوا به ذهن می‌زند، پولدار شدن از طریق وب‌سایت‌هایی که با یک محتوای خوب یک روز در مرکز توجه قرار دارند و یک روز هم  به واسطه‌ی محتوای بی‌کیفیت از چشم کاربر می‌افتند کار چندان ساده‌ای نیست. شاید روی کاغذ بتوان پاسخ این سوال که اصلا تولید محتوا چیست را به خوبی داد، اما زمانی که به نوبت به عمل می‌رسد متوجه می‌شویم که هنوز مفهوم تولید محتوا را به خوبی درک نکرده‌ایم؛ چه برسد به این که بخواهیم از راه محتوا موجب بازگشت سرمایه و حتی سرمایه‌آفرینی شویم.

خیلی از اوقات انگیره نوشتن مطلبی را با توجه به کلید کلیدی هدف خود داریم اما ایده‌ای را برای شروع آن حتی در حد یک کلمه نداریم. در چنین مواردی حتما آرزو می‌کنید کسی چند خطی در ارتباط با آن کلمه کلیدی بگوید و شما هم ادامه آن را بگیرید و پیش بروید. گاهی هم می‌دانیم که باید یک محتوای خاص و کاربرپسند تولید کنیم اما هیچ پیش‌زمینه‌ای برای شروع تایپ و تنظیم آن نداریم. در این مواقع لازم است مروری بر تعریف محتوا و ساختار آن برای وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم تا ببینیم کجای این مسیر پرپیچ و خم تولید محتوا قرار گرفته‌ایم.

مروری بر مفهوم تولید محتوا از گذشته تاکنون

براساس تعاریف مختلفی که وجود دارد محتوا، ابزار متنی یا غیرمتنی است که باعث انتقال داده‌ها، تجربیات و آگاهی می‌شود. محتوا فقط مختص به فضای وب نیست و هر چیزی که در قالب کتاب، تلویزیون، فایل‌های صوتی یا تصویری دیده می‌شود، می‌خوانیم یا می‌شنویم همه و همه نوعی محتوا هستند. بنابراین محتوا اصیل‌ترین و در عین حال ضروری‌ترین ابزار برای نمود یک رسانه به شمار می‌رود.

وب هم به عنوان یک رسانه‌ی مستقل، جامع و بی‌حد و حصر به محتوایی وابسته است که باید همسو با جریان در فضای موجود جاری شود. در واقع وب‌سایت‌ها تنها نماینده‌ای که می‌توانند داشته باشند همین محتوایی است که با ظرفیت‌های گوناگون و گسترده‌ی خود می‌تواند به هر رنگی درآید یا با هر سبکی نمایش داده شود.

منظور از تولید محتوا چیست و چه جایگاهی در سئو دارد؟

تولید محتوا از دیدگاه هر کارشناسی یک تعریف دارد؛ اما به نظر می‌رسد همه‌ی صاحب‌نظران بر این مفهوم اتفاق نظر داشته باشند که تولید محتوا فرآیند خلق، بازبینی یا بازآفرینی داده‌هایی است که قطعا حاوی مقاصد تجاری و غیرتجاری مورد نظر ما هستند و قرار است با خواندن آن‌ها ابهامات ذهن مخاطب به صورت کلی یا جزئی برطرف شود.

چند سالی می‌شود که رویکرد گوگل نسبت به تولید محتوا 360 درجه تغییر پیدا کرده است. همین تغییر ناگهانی باعث شد تا بسیاری از کسب وکارها تمرکز خود را روی تولید محتوا بگذارند و با سفارش تولید محتوا این بخش از مدیریت سایت خود را برون‌سپاری کنند. به جز رویکردها، حتی الگوریتم‌های ارزیابی گوگل هم برای شناسایی مطالب اصیل از مطالب کپی‌شده عوض شده و بسیار مدرن‌تر از قبل شده است. طوری که دیگر گوگل صرفا بدان کلیشه‌های قدیمی کلیدواژه یا عنوان وابسته نیست و نظیر یک فرد مستقل و هوشیار قادر است کیفیت مطالب را بسنجد.

همین تغییر رویکرد در کنار تحولاتی که در الگوریتم‌های گوگل صورت گرفت، باعث شد تا جایگاه تولید محتوا روز به روز ارتقا یابد و بازاریابی محتوا به یکی از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی در مدیریت سایت تبدیل شود.

گزینه‌های روی میز برای تولید محتوا کدامند؟

فرض کنیم که توضیحات ذکر شده بابت تعریف تولید محتوا و این که تولید محتوا چیست و چگونه صورت می‌گیرد شما را قانع کرده است؛ حال نوبت به راه‌های ممکن برای تنظیم و انتشار محتوا می‌رسد.

خلق محتوا: این گزینه برای تولید محتوایی است که بدون رجوع به منابع خارجی زبان نگارش شده‌اند، به هیچ وجه ترجمه نشده‌اند و بدنه‌ی آن‌ها قرابتی با محتواهای مشابه موجود ندارد.

بازبینی محتوا: در این روش یک یا چند محتوا توسط نویسنده بررسی می‌شود، اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری شده و سپس داده‌ها به شکلی متفاوت (طوری که با متن اصلی تفاوت داشته باشد) بازنویسی می‌شوند.

بازآفرینی محتوا: روش بعدی خلق مجدد محتوایی است که دیگر رمق ندارد. چنین محتوایی یا اطلاعات آن قدیمی و بلااستفاده شده است یا این که برای تکمیل آن به اطلاعات بیش‌تری نیاز است که به تازگی در دسترس قرار گرفته است. در چنین حالتی نویسنده با لحن و ادبیات خاص خود به بازآفرینی محتوا می‌پردازد و داده‌های جدید را در دل داده‌های قدیمی جای می‌دهد.

تیم دیجیتال مارکتینگ راسا با داشتن کارشناسان بسیار مجرب در امر تولید محتوای متنی و دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند دستیار خوبی برای کسب‌وکارها در زمینه تولید محتوا باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تولید محتوای رآسا

گروه دیجیتال مارکتینگ راسا از سال ۸۹ در زمینه تولید محتوای سایت کار خود را آغاز کرد. در سال های اول با انجام تولید محتوا برای وب سایت های فروش شخصی و شرکت های مختلف مشغول به فعالیت بود. در همان سال ۹۰ تا ۹۱ طراحی سایت یکی از دغدغه های گروه راسا شد که این موضوع را نیز به خوبی تا کنون در حال انجامش می باشیم. دیجیتال مارکتینگ برای ما یک دغدغه یادگیری روزانه است نه صرفا یک شغل.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]