اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961216286428335

4 مزیت کلیدی مجازی‌سازی میز کار ایرانیان

کد: 13961216286428335

https://goo.gl/Q8ij6j

، (اخبار رسمی): میز کار مجازی ایرانیان وب‌سایتی که با استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا در کوتاه کردن مسیر همکاری متخصصان، کارفرمایان و کم کردن هزینه‌های انجام فعالیت‌های تخصصصی پروژه‌محور سهمی بزرگ در این فضا دارد.

4 مزیت کلیدی مجازی سازی میز کار ایرانیان
4 مزیت کلیدی مجازی‌سازی میز کار ایرانیان

در این مقاله به 4 مزیت کلیدی مجازی‌سازی میز کار ایرانیان اشاره می‌شود.

1- صرفه‌جویی در هزینه

از جنبه یک کارشناس فناوری‌اطلاعات، میزهای کار مجازی به کاهش زمان آماده‌سازی میزهای کاری جدید کمک می‌کند؛ همچنین کمک به کاهش هزینه مدیریت میزکار و هزینه‌های پشتیبانی. کارشناسان هزینه نگهداری و مدیریت سخت‌افزار و نرم‌افزار کاربران یک کامپیوتر را معادل 50 تا 70 درصد هزینه تمام‌شده یک کامپیوتر معمولی تخمین زده‌اند. در نتیجه بسیاری از شرکت‌ها به منظور کاهش هزینه‌های نیروی انسانی IT به این تکنولوژی روی آورده‌اند.

2- مدیریت ساده

بعد از این‌که همه چیز به صورت متمرکز مدیریت، ذخیره و امن شد، میزهای کاری مجازی نیازی به نصب، به روزرسانی، تهیه نسخه پشتیبان (backup)، اسکن برای یافتن ویروس بر روی تک‌تک کلاینت‌ها نیست. همچنین مجازی سازی میز کار به ساده و موثر کردن مدیریت دارایی‌های نرم‌افزاری کمک می‌کند (منظور از دارایی‌های نرم‌افزاری برنامه‌هایی است که به هر نحوی برای آن‌ها هزینه ریالی یا زمانی پرداخت شده است). همچنین با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی میز کار می‌توان طول عمر کلاینت‌های قدیمی را بیشتر کرد و یا از تین کلاینت‌ها (thin client) استفاده کرد. تین کلاینت یک دستگاه کامپیوتری است که به شبکه متصل می‌شود. نه شبیه یک کامپیوتر شخصی معمولی یا به اصلاح فت‌کلاینت (Fat Client) که دارای حافظه، قسمتی برای ذخیره‌سازی و قدرت پردازش برنامه‌های کاربردی انجام وظایف بر روی خودش باشد، یک تین‌کلاینت تنها به عنوان میز کار مجازی عمل کرده و از قدرت پردازش بر روی سرورهای شبکه استفاده می‌کند.

3- افزایش امنیت

میزهای کاری مجازی به دلیل داشتن این قابلیت که کاربران اجازه ندارند و نمی‌توانند اطلاعات محرمانه سازمان را بر روی تجهیزات شخصی خود که به راحتی امکان از دست رفتن، دزدیده‌شدن و یا دستکاری دارد انتقال دهند، از امنیت به مراتب بالاتری برخوردار می‌باشند. برای مثال در صنایعی مانند مراقبت پزشکی که پایبندی به مقرارت حفظ حریم‌خصوصی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، میزهای کاری مجازی دسترسی پرسنل پزشکی را به رکوردهای بیماران فراهم ساخته بدون اینکه نگرانی از دانلود شدن اطلاعات محرمانه وجود داشته باشد.

از طرفی به دلیل اینکه اطلاعات کاربران به صورت متمرکز و به طور منظم بکاپ گرفته می‌شود، یکپارچگی اطلاعات را نیز فراهم می‌کند.

4- افزایش بهره‌وری

میزهای کاری مجازی به کاربران اجازه دسترسی به برنامه‌های کاربردی و اسناد از چندین دستگاه شامل سایر کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و یا تلفن‌های هوشمند را می‌دهد. دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیازشان از هر کجا و یا هر دستگاهی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. در نتیجه خواه کاربران در ساختمان دیگری باشند یا در شهر، استان و ایالت دیگر و حتی در نیمه راه سفر به آن سوی کره زمین می‌توانند در هر محیطی از طریق مجازی‌سازی میز کار بهره‌وری خود را داشته باشند. به علاوه اگر دستگاه کاربری به هر علت از کار بیافتد به دلیل ذخیره اطلاعات بر روی سرورها، فقط و فقط تنها با لاگین از یک دستگاه جایگزین می‌تواند به برنامه‌ها و اطلاعات دسترسی داشته و ادامه کار دهد.

همچنین محیط‌های مجازی زمان لازم برای نصب برنامه جدید و به روزرسانی را توسط تیم IT کاهش داده و به حداقل می‌رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میزکار مجازی ایرانیان - iradesk

میزکار مجازی ایرانیان وب سایتی مستقل است که سعی دارد با استفاده از فن آوری های روز دنیا در کوتاه کردن مسیر همکاری متخصصان و کارفرمایان و کم کردن هزینه های انجام فعالیت های تخصصصی پروژه محور سهمی در شکوفایی کشور ایجاد نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]