اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970122290708446

چگونه لباس بپوشیم تا موفق شویم؟!

کد: 13970122290708446

https://goo.gl/xZ5XdW

، مشهد , (اخبار رسمی): چه بخواهید چه نخواهید؛ ظاهر هر شخص نقش مهمی در موفقیت‌ او در محل‏ کار ایفا می‎کند. بنابر گفته‏ نیکولاس ویلیامز کارشناس مشاغل و علوم رفتاری مسئله‌ای که در رابطه با ظاهر افراد وجود دارد این است که به عنوان عملکرد آن‌ها در محیط کار تلقی می‏‌شود.

چگونه لباس بپوشیم تا موفق شویم؟!
چگونه لباس بپوشیم تا موفق شویم؟!

بنا بر گفته‏ نیکول ویلیامز کارشناس مشاغل و علوم رفتاری، مسئله‌ای که در رابطه با ظاهر افراد وجود دارد این است که به عنوان عملکرد آن‌ها در محیط کار تلقی می‌شود

۱۰ نکته برای پوشش بهتر

حتی اگر رئیس شرکت روی پوشش کارمندان حساس نباشد، ناخودآگاه این فکر از ذهنش می‏‌گذرد که کسی که به ظاهرش دقت نمی‌کند، فرد کم‌‏اهمیتی است.

به نقل از این کارشناس: " زمانی که پوشش مناسب نباشد، از شما استقبال نمی‌‏کنند و در شغل دلخواه‌تان پذیرفته نمی‌‏شوید. همچنین ممکن است به فرصت‌‏های شما برای ارتقاء شغلی لطمه بزند.

در محل کارهای امروزی، جایی که داشتن پوشش راحت و ساده به طور فزاینده‌‏ای معمول و محبوب شده است، درکِ قواعد و قوانین ظاهر افراد می‏‌تواند سخت و فریبنده باشد. به این منظور ما با متخصصین مشاغل و آداب آن صحبت کرده تا نظرات بهتری را به دست آوریم.

در ادامه بیست مورد از این قواعد‏ که هر شاغلی باید از آن پیروی کند مطرح شده است.

1- بدانید که چه پوششی متناسب با حرفه‏ است

به نقل از خانم باربارا پاچر، تعلیم‏‌دهنده آداب معاشرت و رسومات آن، "هرکسی به طور مجزا و متفاوت حد و حدود خود را مشخص می‏‌کند. " بهطور مثال ممکن است شما اجازه داشته باشید که شلوارک معمولی به تن کنید، اما شلواری که بطور نامنظم تبدیل به یک شرت شده خیر! اگر شرکت شما دستورالعمل خاصی برای لباس پوشیدن دارد، از آن پیروی کنید."

2- مطمئن شوید که سایز لباس اندازه‏ است

واضح به نظر می‌رسد اما خیلی از افراد برداشت اشتباهی دارند. پاچر می‏‌گوید:" اگر لباسی که می‌‏پوشید برای‌تان زیادی بزرگ و یا زیادی کوچک باشد، چهره‌‏ی خوشایندی نخواهد داشت. مطمئن شدن از اندازه‌‏ی درستِ لباس، شامل همه‌‏ی چیزهایی است که به تن می‌شود. "یک مصاحبه‌‏کننده می‏‌گفت که بخاطر کوتاه بودن کراوات آقایی، حواسش پرت شده."

3- عینکی به چشم بزنید که اندازه‏‌ی آن سازگار با صورت باشد

مطمئن شوید که عینک مناسب فرم صورت است و از روی بینی‌‏تان به پایین سر نمی‏‌خورد. شما که نمی‏‌خواهید دائماً در حال بازی با عینک‌تان باشید(؟!). این کار می‌تواند حواس را به راحتی پرت کند.

4- موهای‌تان را خشک کنید

این هشدار ویلیامز است که هرگز با موی خیس از منزل خارج نشوید! این باعث می‌‏شود که شما را فردی بی‌‏توجه به کارهای خانه و متعاقباً بی‌‏دقت در امور شغلی تلقی کنند.

5- به کیف‏‌ توجه لازم را داشته باشید

مطمئناً  نمی‏‌خواهید که وسایل‌تان از کیف بیرون بزند و آویزان باشد. داخل کیف‌تان را تمیز نگه دارید، خصوصاً زمانی که کیف شما زیپ ندارد، چرا که این امکان را به اطرافیان می‌دهید که گاه‏ به‏‌گاه چشمشان به درون کیف شما بیافتد. همچنین به کارمندان توصیه می‌شود که از کوله‌‏پشتی استفاده نکنند، به این دلیل که ظاهرشان شبیه به دانشجوها می‌شود.

6- عطر و ادکلن با بوی تند استفاده نکنید

هر چیزی که بویش به مشام اطرافیان بخورد الزاما خوشایند نیست. به منظور دانستن اینکه کسی بویی خوشایند از شما حس می‏‌کند یا نه، از فردی که به او اطمینان دارید سوال کنید.

7- کفش‏‌هایی سالم و واکس زده به پا کنید

پاچر می‏گوید: "روزی یک استخدام‏ کننده به من گفت که اولین چیزی که درباره‏‌ی داوطلبان توجه‏ش را جلب می‏‌کند، کفش آنها است." مطمئن شوید که کفشهای‌تان واکس‌زده و سالم هستند."

8- از ساعت غافل نشوید

به گفته‏ یکی از اساتید دانشگاه هاروارد در علوم رفتاری، وقتی در کلاس‌‏های آداب معاشرت، از شرکت‏‌کنندگان می‏‌پرسم تا یک وسیله نام ببرند که هم خانم‏‌ها و هم آقایان بیشترین توجه را به آن دارند، معمول‌‏ترین پاسخی که دریافت می‌‏کنم، ساعت است.

9- به منظور نشان دادن قدرت و تسلط‏، از رنگ‏‌های غنی و سرزنده برای پوشش استفاده کنید

در انتخاب رنگ دقت داشته باشید، رنگ‌های قوی و پررنگ معمولاً تاثیر بیشتری نسبت به رنگ‌های کمرنگ می‏‌گذارد. اگر در حال سخنرانی و یا ارائه‌‏ی مطلبی هستید، مراقب باشید که لباستان همرنگ زمین‌ه‏ی صحنه نباشد.

10- از پوشیدن لباس‌های پر زرق ‏و‏ برق و رنگ‏‌های نئونی خودداری کنید

هم خانم‌‏ها و هم آقایان باید در انتخاب رنگ‌‏های روشن محتاط باشند. لباس‌‏هایی که به شدت درخشنده هستند می‌‏توانند حواس را پرت کرده و حتی به مثابه‏ فریاد زدن تلقی شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت خدمات مسافرتی خاور سیر

ارائه خدمات متفاو‌ت در زمینه سفر و گردشگری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس