اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970220295157891

27 وسیله‌ای که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست

کد: 13970220295157891

https://goo.gl/rt1iEk

، تهران , (اخبار رسمی): در بسیاری موارد، می‌توانید شست‌وشوهای معمول خود را با ظرفشویی انجام دهید تا در وقت و هزینه قبض آب، گاز یا برق صرفه‌جویی کنید. ماشین ظرفشویی می‌تواند وسایل کثیف بسیاری را در خانه به خوبی تمیز کند تا از ساییده شدن دستان شما جلوگیری کند.

27 وسیله ای که میتوان در ماشین ظرفشویی شست.
وسایلی غیر از ظرف که میتوایند در ماشین ظرفشویی بشورید.

در کنار ظروف و ابزار آشپزخانه، چیزهای دیگری هم هستند که می‌توانید آن‌ها را با ماشین ظرفشویی بشویید. یعنی در بسیاری موارد، می‌توانید شست‌وشوهای معمول خود را با ظرفشویی انجام دهید تا در وقت و هزینه قبض آب، گاز یا برق صرفه جویی کنید. ماشین ظرفشویی می‌تواند وسایل کثیف بسیاری را در خانه به خوبی تمیز کند تا از ساییده شدن دستان جلوگیری کند.

همه این اشیا نمی‌توانند یا نباید در کنار ظروف، ماهیتابه‌ها و قابلمه‌ها شسته شوند. آن‌هایی که باید جدا شسته شوند، ذکر شده‌اند. به یاد داشته باشید که شست‌وشوی جدا به معنای استفاده بیش از حد معمول از آب، گاز یا برق است. گاهی شست‌وشوی این اشیا با دست، با استفاده از یک برس و با فشار کم شلنگ آب داغ، آن هم هنگامی که در حال آب دادن به گیاهان حیاط هستید، به صرفه‌تر است. قطعا بعضی اوقات ارزشش را دارد که از کمی آب و برق بیشتر استفاده کنید تا شست‌وشو به خوبی انجام شود (و بیشتر موارد ذکر شده، سالیانه یک یا دوبار بیشتر شسته نمی‌شوند).

چیزهایی که می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید:

1- کیسه‌های زیپ دار (زیپ لاک): استفاده از ماشین ظرفشویی می‌تواند زیپ لاک را به خوبی تمیز کند. فقط کیسه را کمی باز کنید تا آب به طور کامل وارد کیسه شود.

2- سطل‌های دستشویی: سطل‌های دستشویی طی زمان ممکن است جرم بگیرند. آن‌ها را در ظرفشویی جای دهید (باید قفسه بالا را بردارید تا سطل جای بگیرد) و سپس دستگاه را روی حالت شست‌وشوی عادی قرار دهید.

3- ابزار هنری شیشه‌ای یا پلاستیکی: لیوان‌های ترکیب رنگ یا شیشه‌های آب‌کشی قلم‌مو، به خوبی در ظرفشویی شسته می‌شوند. اگر این موارد را به طور مرتب نشویید، تمیز کردن آن‌ها با دست کار بسیار سختی خواهد بود. ابتدا تکه‌های بزرگ و خشک شده را جدا کنید (آن‌هایی که به راحتی پاک می‌شوند) تا در ظرفشویی کار خراب نشود.

4- برس‌های پلاستیکی، شانه، پیشانی بند، سنجاق سر و...: ممکن است این اشیا طی زمان بر اثر چربی مو و دیگر محصولات، چسبناک شوند. ابتدا رشته‌های مو را از آن‌ها جدا کنید، سپس آن‌ها را در سبد قفسه بالایی قرار دهید و دستگاه را روی حالت عادی بگذارید. به یاد داشته باشید که این کار را تنها با مواردی که پلاستیکی و فلزی هستند انجام دهید. برس‌هایی با الیاف طبیعی و یا برس‌هایی با دسته‌های چوبی نباید در ماشین قرار بگیرند.

5- ظروف حیوانات خانگی: دامپزشکان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از رشد باکتری در ظروف حیوانات و در نتیجه مرض شدن آن‌ها، ظروف هرچند وقت یک بار تحت شست‌‌وشوی ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. این شست‌وشو می‌تواند در کنار ظروف دیگر افراد انجام شود مگر آن که کودک داشته باشید یا عضوی از خانواده مشکلات سیستم ایمنی داشته باشد. در این صورت باید آن‌ها را جدا شسته و دستگاه روی حالت ضدعفونی قرار بگیرد.

6- جا صابونی، جای مسواک، دیگر ابزار دستشویی: موارد مراقبت شخصی ممکن است طی زمان جرم بگیرند. در نتیجه می‌توانید آن‌ها را روی دور عادی دستگاه، روی قفسه بالایی و در کنار دیگر ظروف در یک شست‌وشوی معمولی تمیز کنید.

7- ابزار فلزی: دوش‌ها و شیرآب‌های مسدود شده و موارد مشابه را در ردیف بالا و در کنار قابلمه و تابه بگذارید و دستگاه را روی دور مخصوص تابه و قابلمه قرار دهید.

8- اسفنج و برس ظرف: اسفنج‌ها و برس ظرف را در شست‌وشوی همیشگی و روی دور عادی در ظرفشویی قرار دهید تا کامل شسته شده و باکتری‌های اسفنج نیز از بین برود و تا لحظه پیش از تکه تکه شدن، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

9- ابزار باغبانی: در شست‌وشوی جدا (چون ممکن است ابزار لکه‌هایی از کود و دیگر موادی داشته باشند که نخواهید با ظرف تماس پیدا کند)، بیلچه‌هایی که دسته پلاستیکی (و نه چوبی!)‌ دارند و دیگر ابزار کوچک باغبانی را در ردیف بالایی دستگاه قرار دهید.

10- اسباب‌بازی پلاستیکی کودکان: حلقه‌های لاستیکی و دیگر اسباب‌بازی‌های پلاستیکی که کودکان در دهان خود می‌گذارند، باید به خوبی شسته شوند. آن‌ها را در سبد ظرفشویی بگذارید یا در کیفی توری قرار داده و روی طبقه اول دستگاه بگذارید تا در کنار ظروف دیگر شسته شوند.

11- گل‌های مصنوعی پلاستیکی: آن‌ها را روی دور عادی بشویید تا درخشش روز اول خود را به دست بیاورند. حتما تمام اجزا گیاه مصنوعی باید پلاستیکی باشد چرا که بعضی اوقات ساقه‌هایی کاغذی دارند (اما ممکن است امکان جدا کردن گلبرگ پلاستیکی وجود داشته باشد. آن را بشویید و دوباره روی ساقه قرار دهید).

12- سینی مایکروویو، ظروف فلزی روی گاز و...: برای شست‌وشوی سینی مایکروویو، ظروف مخصوص گاز و دیگر فلزاتی که به خود چربی جذب می‌کنند از دور عادی دستگاه استفاده کنید تا درخشش خود را دوباره به دست بیاورند.

13- خاک انداز: خاک انداز را روی طبقه اول و در شست‌وشویی جدا از ظروفی که روی آن غذا می‌خورید، قرار دهید.

14- گوی‌های چراغ سقفی: گوی‌های شیشه‌ای و اکریلیک را روی دور آرام و بدون دور خشک کننده تمیز کنید.

15- کلاه‌های بیسبال: کلاه‌های پلاستیکی با شسته شدن در طبقه بالا، تمیز می‌شوند. آن‌ها را جدا از ظروف بشویید و در دستگاه به جای ماده پاک کننده ظروف، از بوره استفاده کنید. احتمالا شکل کلاه‌ها را مدتی پس از خشک شدن باید تغییر دهید (کلاه‌ها تغییر حالت می‌دهند).

16- تمام اجزا جدا شدنی و پلاستیکی پنکه: محفظه و پره‌های پنکه طی زمان آلوده می‌شوند. آن اجزا را جدا کنید، روی طبقه بالایی قرار دهید و دستگاه را روی دور عادی بگذارید. «هیچ سیم یا جزء برقی در دستگاه قرار ندهید» چرا که خشک نخواهند شد و ممکن است هنگام اتصال به برق، به شما شوک بدهند.

17- توپ‌های گلف: آن‌ها را با دیگر ظروف اما در سبد ظرفشویی قرار دهید تا به دیگر ظروف برخورد نکند.

18- ظروف ادویه‌جات و ترشی‌جات: هر از چند گاه، ظروف ادویه خود را خالی کرده و با دور عادی دستگاه، شست و شو دهید. پیش از این که ادویه‌جات را در ظروف بریزید، مطمئن شوید ظروف خشک هستند.

19- درب‌های ورود و خروج حیوانات خانگی: درب‌های مخصوص حیوانات را از در جدا کرده و برای یک شست و شوی مناسب، آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

20- کفش: به طور کلی می‌توان کفش‌های کتانی، کراکس و صندل‌ها را در ماشین ظرفشویی مورد شست‌و شو قرار داد. از شستن کفش‌هایی که جیر، چرم یا چوب دارند خودداری کنید چرا که ممکن است آب رفته یا ترک بردارند.

21- تجهیزات ورزشی: ساق‌بندها و دیگر تجهیزات پلاستیکی ورزشی را می‌توان طی دور عادی ماشین ظرفشویی، مورد شست و شو قرار داد. از دور خشک کن استفاده نکنید.

22- جا لیوانی‌های جدا شدنی خودرو: جا لیوانی یا هر جزء پلاستیکی خودرو که قابل جدا شدن است، می‌تواند به عنوان بخشی از چرخه شست و شوی عادی و در دور نرمال، مورد شست‌و‌شو قرار بگیرد.

23- قفسه‌های یخچال: قفسه‌های زیادی از یخچال هستند که می‌توان آن‌ها را در ظرفشویی شست. احتمالا باید طبقه اول دستگاه را بردارید تا قفسه‌ها جا بگیرند.

24- دریچه‌های تهویه: دریچه‌های فلزی را که راه مرکزی یا استوانه‌ای هوا را پوشش می‌دهند می‌شناسید؟ آن‌ها را از دیوار جدا کرده و در چرخه نرمال شست‌وشو قرار دهید.

25- سیب‌زمینی: می‌توانید سیب‌زمینی را در دور شست‌وشوی سریع و بدون ماده پاک‌کننده، تمیز کنید. این راه در مقایسه با شست‌وشوی دستی، آب و برق را هدر می‌دهد مگر آن که بخواهید ظروف را نیز همراه آن بشویید.

26- اجزای جارو برقی: اگر غبارآلود شده‌اند آن‌ها را در دور شست‌وشوی نرمال قرار دهید.

27- قالپاق: با یک شست‌و‌شوی نرمال، نو و درخشان خواهند شد.

نکته: پیش از این شست‌وشوی کیبورد کامپیوتر در ظرفشویی ایمن بود، اما کیبوردهای مدرن امروزی نسبت به مدل‌های قدیمی مدارهای بیشتری دارند و مدارها نباید در آب قرار بگیرند. در حال حاضر پیشنهاد می‌کنیم اصلا کیبوردها را در ظرفشویی قرار ندهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حجرک

حجرک فعالیت خود را از سال 1390 به عنوان تامین کننده محصولات بهداشتی و خوراکی اصیل خارجی نظیر انواع قهوه، چای، دمنوش، شکلات و شوینده‌های مناسب انواع ماشین های ظرفشویی برای‌ فروشگاه های اینترنتی آغاز کرد. تخصص اعضای این شرکت به حوزه محصولات بهداشتی و خوراکی و تجربه آنها در تامین بیش از بیست هزار سفارش برای فروشگاه های متعدد موجب شد تا در سال 96 اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی حجرک به منظور عرضه سریع و مقرون به صرفه تر این محصولات به مصرف کنندگان کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل