اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970224295558788

راهنمای خرید بازی فکری در سال 97

کد: 13970224295558788

https://goo.gl/p3Qay7

، (اخبار رسمی): اگر برای خرید بازی فکری برای رشد ذهنی و فکری در اوقات فراغت و سرگرمی خود نیاز به راهنمایی دارید توصیه می‌شود این مطلب را تا انتها بخوانید!

راهنمای خرید بازی فکری در سال 97
راهنمای خرید بازی فکری

اگر برای خرید بازی فکری برای رشد ذهنی و فکری در اوقات فراغت و سرگرمی خود نیاز به راهنمایی دارید توصیه می‌شود این مطلب را تا انتها بخوانید!

بازی‌های رایانه‌ای اغلب آثار مخرب روحی و جسمی در کودکان و نوجوانان دارد که با توجه به ظرافت فکر و ذهن این قشر، جبران آن شاید برای همیشه ناممکن شود.

وظیفه والدین و دست اندرکاران امور فرهنگی است که به استفاده کودکان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای در جامعه و خانواده سمت و سو داده و نگرش و فعالیت بازی آنها را به بازی‌های فکری و خرید بازی فکری به جای بازی‌های رایانه‌ای تغییر دهند.

بازی‌های فکری در رشد ذهنی و افزایش ضریب هوشی کودکان فوق‌العاده موثر هستند.

بازی‌های فکری نوعی آفرینندگی، فرآیند ذهنی، شیوه تفکر و رویکردی در حل مساله است که کمک مبتکرانه‌ای برای درک و فهم کودک، به ویژه در سال‌های ابتدای دبستان می‌کند.
باید توجه داشت که دور شدن از فضای مجازی و رایانه‌ای برای کودکان به ویژه کودکان عصر حاضر و نیز ایجاد فضای مستقیم برای آنها در کنار هم و پرداختن به بازی‌های فکری جمعی، باعث بالا بردن خلاقیت می‌شود. پس برای خرید بازی فکری حتما داشتن اطلاعاتی در این زمینه مورد نیاز است.

به طور کلی بازی‌های فکری مهارت‌های مختلفی را تقویت می‌کنند. دسته‌بندی‌های بسیار گوناگونی وجود دارد. می‌توان دسته بندی را به تعداد تمامی مهارت‌هایی که برای یک انسان بزرگسال در جامعه امروزی لازم است افزایش داد.

«بازی دونه» به معرفی بازی‌هایی می‌پردازد که بیشتر اهداف آموزشی، فکری دارند و هدفمند هستند.

معمولا هر بازی مهارت‌های متنوعی را پوشش می‌دهد.
طبیعی است که بیان کردن تمام مهارت‌هایی که یک بازی به طور مستقیم یا غیر مستقیم دارا است امکان‌پذیر نیست. پس در همه بازی‌ها تنها به مهمترین مهارت‌ها اشاره شده است. اول از همه باید بگوییم که بازی‌های فکری فقط برای بچه‌ها نیست. بزرگ‌ترها هم باید بازی کنند. هر چقدر که بیشتر از مغز کار بکشید سلول‌ها و نورون‌های مغز قوی‌تر و حافظه قوی‌تر می‌شود. به قول دکتر نغمه‌گو تا می‌توانید بازی کنید!

مزایای بازی فکری:

  • بازی‌های فکری مغز انسان را فعال‌تر نگه می‌دارند و باعث تقویت مهارت‌های شناختی افراد می‌شوند، همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر جلوگیری می‌کنند.
  • بازی‌های فکری بسته به توضیحات بالا و نوع بازی، مهارت‌های مختلفی نظیر مهارت‌های اجتماعی، تقویت حافظه، دقت و تمرکز، خلاقیت، اعتماد به نفس، برانگیختن حواس، حل مسئله، تفکر استراتژیک، مهارت‌های ظریف، هماهنگی چشم و دست و… را در فرد تقویت می‌کند.
  • بازی‌های فکری همبستگی و مشارکت خانواده را افزایش می‌دهد به ویژه بازی‌های گروهی که  کودکان در کنار بزرگترها با مقررات و نظم و ترتیب و قوانین آشنا می‌شوند.
  • بازی‌های فکری به کاهش استرس کمک می‌کنند، به تعادل روانی افراد کمک می‌کند و حس آرامش آنها را تقویت می‌کند.
  • بازی‌های فکری امکان گوشه‌گیر شدن افراد را کاهش می‌دهد و همانطور که گفتیم بازی‌های فکری و دسته جمعی در تقویت مهارت‌های اجتماعی افراد چه کودک و چه بزرگسال موثر است.

انواع بازی‌های فکری:

بازی‌های فکری از نظر ساختار به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام مهارت‌های مختلفی را تقویت می‌کنند.

  • بازی‌های کارتی
  • بازی‌های معمایی
  • بازی‌های تقویت مهارت و سرعت عمل
  • بازی‌های ساختنی
  • پازل

معرفی بازی فکری:

بازی‌های کارتی:
به آن دسته از بازی‌ها گفته می‌شوند که معمولا دو یا چند نفر در کنار هم شروع به بازی می‌کنند. بعضی از این بازی‌ها می‌توانند به شما اطلاعات عمومی جالب بدهند و یا بعنوان سرگرمی باشند و مهارت خاصی را در شما تقویت کنند. حالا به معرفی چند نمونه بازی کارتی می‌پردازیم.

بازی تیزبین یک بازی کارتی است و شامل ۵۵ کارت است .در هر کارت ۸ عدد تصویر وجود دارد. به این صورت که بین هر دو کارت فقط و فقط یک تصویر مشترک وجود دارد و شما باید این تصاویر مشترک را تشخیص دهید. البته کمی هم چاشنی سرعت عمل و تیزبینی هم نیاز است، در واقع باعث افزایش قدرت تمرکز و سرعت عمل بازیکنان می‌شود و مناسب سنین ۶ تا ۹۹ سال است.
بازی کارتی دیگر بازی گروهی گلوگز است. این بازی شامل ۲۴تاس حبه قند، ۳۶ کارت و راهنمای بازی است. هر یک از بازیکنان با چهار حبه قند و سه کارت، بازی را شروع و با ریختن تاس‌ها و بازی کردن کارت‌ها سعی می‌کنند هر چه زودتر از شر حبه قندهایشان خلاص شوند. هر کارت شامل اطلاعات مختلفی است. در واقع یک نوع بازی است که در آن بازیکنان با رد و بدل کارت‌ها به اهداف خود نزدیک می‌شوند و تا آخرین لحظه نتیجه بازی مشخص نیست.
بازی کارتی و هیجان انگیز دیگر بازی فکری ایروپولی یا همان مونوپولی یا همان بازی عمو پولدار است. همه ما می‌دانیم که ایروپولی یک بازی پر از لحظات خرید و فروش است. باید در طول بازی سعی کنید که بازیکن ثروتمند بازی باشید و هر چه بیشتر تلاش کنید تا به ثروت خود به صورت مداوم بیافزائید.

هدف از بازی ایروپولی که براساس بازی بین‌المللی و پر فروش مونوپولی طراحی شده، آموزش مدیریت پول و افزایش هوش مالی است.

در این بازی بازیکنان تاس می‌اندازند و با مقدار پولی که در آغاز بازی دارند، خیابان‌های مختلف شهر تهران قدیم را خریداری می‌کنند و اگر کسی در آنجا فرود بیاید، از آن‌ها کرایه می‌گیرند.
در شهر دوری بزنید و به دنبال بهترین موقعیت‌ها برای خرید خانه، مغازه، شرکت و هرگونه املاک و مستقلات باشید. فرصت‌های خوب را خیلی زود تصاحب کنید و از رقبایتان جلو باشید.
روی خانه، زمین و هتل سرمایه‌گذاری کنید و ببینید که چطور پول‌هایتان به سوی شما سرازیر می‌شوند. با رقبایتان معامله و تجارت کنید و گوش به زنگ هوشیار برای حراج‌ها باشید. همواره مراقب باشید چون در نوک قله موفقیت‌های تجاری این بازی تنها برای یک نفر جا است و بقیه سرنوشتی جز ورشکستگی نخواهند داشت.

همه‌ی ما والدین از قدیم این بازی جذاب را انجام می‌دادیم و چقدر لذت‌بخش است اگر این تجربه را در کنار فرزندان تکرار کنیم و یک نوستالژی دلنشین برای آن‌ها بسازیم. کافی است یک مرتبه در جمع خانوادگی و دوستانه این بازی را انجام دهید تا دیگر آن را رها نکنید.
بازی کارتی دیگر بازی دکتر اکتشاف است. در این بازی دکتر اکتشاف در آزمایشگاه خود مشغول آزمایش است. او باید هرچه سریع‌تر مواد شیمیایی خیلی خطرناکی را با استفاده از لوله‌های آزمایشگاهی با هم ترکیب کند. آیا شما دوست دارید در این کار مهم به دکتر اکتشاف کمک کنید؟ به هر بازیکن سه لوله آزمایش همراه با ۶ عدد توپک داده می‌شود. کارت‌های الگو، رو به پایین، در وسط قرار می‌گیرند.

هر یک از بازیکنان به عنوان یکی از دستیاران دکتر اکتشاف باید هر چه سریع‌تر با استفاده از لوله‌های آزمایش توپ‌ها را به نحوی جابجا کند که در نهایت ترتیب توپ‌های داخل لوله‌ها با تصویر روی کارت‌های بازی یکسان شود.

هر بازیکنی که زودتر این کار را انجام دهد، برنده بازی دکتر اکتشاف خواهد بود.

*بازی کارتی دیگر کلوچیا است. این بازی فکری مناسب سنین ۶ سال به بالا استو مشابه بازی ماز است. این بازی شامل ۳۱ کارت بازی است:
۱۶ کارت آسان (خطوط حاشیه سفید برای مبتدی‌ها) و ۱۵ کارت دشوار که دیگر مسیریابی سخت‌تر می‌شود و ذهن را بیشتر به چالش می‌کشد و همچنین باعث افزایش دقت و تمرکز می‌شود.

بازی معمایی:
بازی‌هایی که شما باید یک معما را حل کنید. این بازی‌ها در افزایش هوش و مهارت‌های منطقی کودکان، پروش دقت و سرعت‌عمل، پرورش قدرت هوش فضایی در کودکان و بزرگ‌ترها بسیار مؤثرند.
بازی لاجیکولو یک بازی معمایی است. دفترچه‌ای شامل ۱۵۲ معما دارد. در واقع شما با قوانین احتمال و جایگشت آشنا می‌شوید و هرچه به آخر می‌روید چینش مهره‌ها سخت‌تر و معما پیچیده‌تر می‌شود.

لاجیکولو یک نوع بازی فکری برای تقویت تفکر استراتزیک و استدلال افراد است. در واقع بازی‌های معمایی مهارت حل مسئله افراد را تقویت کرده و فرد پس از حل معماها مخصوصا معماهای پیچیده‌تر اعتماد به نفسش افزایش می‌یابد.

بازی‌های تقویت مهارت حافظه و سرعت عمل: 

بازی‌های سرعت عمل، این بازی‌ها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی موقعیت، سریع تصمیم گرفته و درست عمل کنید. همچنین مهارت دستان را افزایش می‌دهند و از طرف دیگر کمک می‌کنند فرد با تمرکز کامل تصمیم بگیرد.
بازی تردست یک بازی سرعتی فوق العاده است که اگر شما سرعت و دقت نداشته باشید بازنده بازی هستید. بازی‌های سرعتی هیجان زیادی دارند و باعث تقویت هوش هیجانی افراد می‌شوند.این بازی مناسب سنین ۳ تا ۹۹ سال است.

هدف بازی تردست، برداشتن هر چه سریع‌تر لیوان‌های رنگی با استفاده از چکش لیوان‌دار مخصوص است.

بازی‌های ساختنی:
این بازی‌ها به شما و کودکان کمک می‌کنند تا ذهنی خلاق و شکوفا داشته باشید. ساختنی‌ها به بازیکنان کمک می‌کنند تا اشکال هندسی متنوعی بسازند. سازه‌ها و وسایل ساختنی گزینه‌ای بسیار مفید برای تقویت مهارت‌های دستی کودکان است.
از جمله بازی‌های ساختنی سازه‌های فلزی هستند. سازه‌های فلزی وسایل علمی، آموزشی، مهندسی و سرگرمی هستند. این سازه‌ها حاوی قطعات مختلفی همراه با پیچ گوشتی هستند که می‌توان با استفاده از راهنمای درون جعبه در هر مدل ۲ یا ۳ نوع شکل متفاوت ساخت.

در واقع علاوه بر ذهن و فکر خلاقیت افراد را نیز به چالش می‌کشد و نقشه خوانی و آشنایی با مکانیزم‌های مهندسی را در افراد تقویت می‌کند که مناسب سنین ۷ سال به بالاست.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بازی‌ها می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه بازی دونه

فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و بازی فکری بازی دونه، فروشگاهی متفاوت با مجموعه ای از بازی های فکری و آموزشی متنوع ،خلاقانه و جذاب تلاش می کند محصولاتی بابهترین کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد. وبسایت بازی دونه اقدامی جدید جهت ایجاد فضای مناسب برای شکوفایی استعدادهای کودکان و همچنین معرفی انواع بازی های فکری تایید شده توسط کارشناسان کودک برداشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح