اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970230296368788

با این بازی ها هوش کودک خود را تقویت کنید!

کد: 13970230296368788

https://goo.gl/fPWsHc

، (اخبار رسمی): مغز فرزند شما در طول 3 سال اول زندگی خود به میزان انفجاری رشد می‌کند. در طول این دوره حیاتی رشد مغز، مسیرهای طولانی و نازک عصبی در داخل مغز رشد می‌کنند. شما می‌توانید به کودک کمک کنید تا از طریق بازی‌های مختلف و فعالیت‌های سرگرم کننده، پیشرفت مغز و هوش او را آغاز کنید.

با این بازی ها هوش کودک خود را تقویت کنید!
بازی های هوشی کودکان

می‌توانید به کودک‌تان کمک کنید تا از طریق بازی‌های مختلف و فعالیت‌های سرگرم کننده پیشرفت مغز و هوش او را آغاز کنید

در این مطلب چند نمونه ساده بازی هوش کودکان مناسب سنین یک تا سه سال که به راحتی می‌توانید با کودک نوپای خود در خانه انجام دهید را معرفی می‌کنیم.

مغز فرزند شما در طول 3 سال اول زندگی خود به میزان انفجاری رشد می‌کند. در طول این دوره حیاتی رشد مغز، مسیرهای طولانی و نازک عصبی در داخل مغز رشد می‌کنند. اینها مواردی هستند که امواج الکتریکی را به هم متصل کرده و از سلول‌های مغزی به یکدیگر انتقال می‌دهند.

این شبکه ایجاد شده که روزانه در مغز بچه‌ها رشد می‌کند، پایه عصبی و شناختی مهارت‌هایی که کودک شما برای بقیه عمر خود استفاده خواهد را شکل می‌دهد. تجربیات بعد از تولد، در ارتباط با ژن کودک شما، مسیر احتمالی مغز انسان را تعیین می‌کند.

اتصالات موجود در مغز، مشتاقانه منتظر تجربیات جدیدی هستند که شبکه‌های عصبی را برای زبان، استدلال، حل مسئله و ارزش‌های اخلاقی دیگر شکل دهند. تجارب جدید الگوهای و شبکه‌های جدیدی را برای یادگیری بیشتر ایجاد می‌کنند. این اتصالات اگر بارها مورد استفاده قرار  بگیرند، دائمی خواهند شد و کسانی که از آن استفاده نمی‌کنند از بین می‌رود.

می توانید به کودکتان کمک کنید تا از طریق بازی‌های مختلف و فعالیت‌های سرگرم کننده با او، پیشرفت مغز و هوش او را آغاز کنید. همه چیزهایی که با کودک نوپای خود انجام می‌دهید مثل بازی، صحبت کردن، خوردن، قدم زدن، خواندن، نوازش کردن و آواز خواندن به رشد و تقویت مغز او کمک می‌کند.

برای مثال، زمانی که شما  از تصورات و تخیل خود با کودک خود استفاده می‌کنید، به مغز او کمک کرده‌اید تا “مسیرهای تخیل” خود را به وجود آورد. کودکان تجاربی را  که برای‌شان هیجان و عاطفه داشته را به یاد می‌آورند. رفتار ملایم و دوست داشتنی همراه با زبان ساده و لطیف برای او فضایی را ایجاد می‌کند که در یادگیری بهتر پیشرفت می‌کند. به همین دلیل فرزندتان را در این فعالیت‌ها همراهی کنید.

کارهایی را که با هم انجام می‌دهید، یادگیری کودک را افزایش می‌دهد، این چیزی است که اسباب‌بازی‌های با تکنولوژی بالا مانندتبلت‌ها، بازی‌های ویدئویی، تلویزیون و غیره نمی‌توانند ارائه دهند.

در لیست زیر برخی از نمونه‌های بازی تقویت هوش کودکان و بازی ذهنی که باعث تقویت مغز آنها نیز می‌شود معرفی می‌شود. بازی و فعالیت‌های کودکان به مهارت‌های مختلفی گروه‌بندی می‌شوند. اگرچه یک مهارت خاص مشخص شده است، اما معمولا هر کدام از بازی کودکان شامل ترکیبی از مهارت‌ها می‌شود.

همچنین این فعالیت‌های معرفی شده صرفا به عنوان ایده برای الهام گرفتن شما است، بنابراین به راحتی می‌توانید با توجه به شرایط خودتان آن را تغییر بدهید.

مهارت حل مسئله:

نوزادان با مشکلات اساسی و انعطاف پذیری، مشکلات زندگی خود را آغاز می‌کنند. همانطور که فرزند شما بزرگتر می‌شود،مهارت‌های حل مساله آنها شروع به رشد می‌کنند.

آنها کنجکاوی، صبر، کار و تلاش برای رسیدن به یک هدف را یاد می‌گیرند و پس از حل مسئله و مشکلات مختلف اعتماد به نفس در کودکان  افزایش می‌یابد.

اسباب‌بازی‌های تو در تو
سن یک و نیم و بالاتر

به کودک خود اسباب بازی‌های تو در تو و یا اسباب بازی‌هایی در سایز های مختلف بدهید که کودک بتواند آنها در چند مرحله داخل هم بگذارد.  همچنین می‌توانید از کاسه‌های مختلف، فنجان یا اسباب بازی‌هایی که از جعبه‌های مقوایی ساخته‌اید استفاده کنید. از کودک خود بخواهید که قسمت‌های مختلف را داخل یکدیگر قرار دهد.

ابتدا با تعداد کم شروع کنید و سپس تعدادش رو بالاتر کنید. مثل بازی برج مکعب که دارای ۱۰ مکعب در سایزهای مختلف هست که کودک باید به ترتیب سایزها مکعب‌ها را روی هم بچیند.

مهارت‌های تفکر کردن:

هر بار که یک کودک فکر می‌کند، مسیرهای عصبی جدید در مغز او شکل می‌گیرد و یا تقویت می‌شوند.
فعالیت‌های چالش انگیز در یک محیط دوست داشتنی، تجربه‌های یادگیری مطلوب را برای او ایجاد می‌کنند و بازی فکری برای کودکان از جمله بهترین نمونه‌های تقویت مهارت تفکر کودک هستند. با فرزندانتان پازل بازی کنید.
بازی پازل استدلال، تبعیض و تفاوت‌ها و کنترل عضلانی کودک را درگیر می‌کند که همه این موارد مغز در حال رشد کودک را به چالش می‌کشد.

پازل کاغذی 
شکل‌های مختلف از کاغذ رنگی را برش دهید و یک تخته با طرح‌های متناسب با شکل‌های برش خورده بسازید. از کودک خود بخواهید که شکل‌های برش خورده را با طرحی که در تخته وجود دارد مطابقت دهد.

ایده دیگر این است که عکس‌های رنگی و جذاب از یک شی ساده را از مجلات دریافت کنید. آنها را به چهار قسمت برش دهید و از فرزندتان بخواهید دوباره تصویر را به هم متصل کند.

برای چالشی کردن پازل، می‌توانید تصویر را به بیش از ۴ قسمت و یا حتی در شکل‌های نامنظم برش دهید. شما همچنین می‌توانید برش‌ها را از ۲ تصویر جدا انتخاب کنید.

مهارت‌های تمرکز:

بازی انباشتن مانند بازی جنگا! بازی با بلوک و یا هر اسباب‌بازی که  کودک بتواند آنها را روی هم انباشته کند. از کودک خود بخواهید که تا می‌تواند اسباب‌بازی یا بلوک‌هایش را روی هم بچیند و بلندترین شکل ممکن را درست کند.

مهارت‌های زبانی:

با کودک خود، بازتاب خود را در یک آینه بزرگ تماشا کنید. صورت خود را روبروی آینه قرار دهید و به قسمت‌های مختلف بدن خود مانند بینی، دهان، گردن و غیره اشاره کنید.
اسم قسمت‌های مختلف بدن خود، مثلا “بینی مامان”، “دهان مامان” و غیره را ذکر کنید. از او بخواهید که به قسمت‌های مختلف بدن خودش و بدن شما اشاره کند.

این بازی آگاهی در مورد اعضای بدن را به کودک شما آموزش می‌دهد  و همچنین اینکه خودش را به عنوان فردی جدا از دیگران تلقی می‌کند و می‌تواند هویت خودش را با استفاده از زبان کشف کند.

مهارت خلاقیت:

پرورش خلاقیت و تخیل به کودک شما کمک می‌کند تا مهارت‌های تفکر انتزاعی و حل مسئله‌اش را توسعه دهد. توانایی فرزند شما برای ایجاد افکار و ایده‌های جدید برای داشتن یک زندگی خوب در بزرگسالی  ضروری است. کودک خود را به جایی که می‌تواند با شن و ماسه مانند ساحل یا زمین بازی، بازی کند ببرید.

اسباب بازی‌ها یا ظروف آشپزخانه را بردارید که به او کمک می‌کند یک صدای خاص ایجاد کند. به او نشان دهید که چگونه می‌تواند طرح‌هایی مانند خطوط موجی، حلقه‌ها و شکل‌های مختلف را ایجاد کند.

رشد عاطفی و هیجانی: 
بغل کردن و در آغوش کشیدن، بوسیدن، نوازش کردن و مراقبت از کودک به طوری که او احساس امنیت بکند به رشد و توسعه مغز او کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید او را به گونه‌ای رشد دهید که مهارت‌های اجتماعی او را توسعه دهید. این بازی مشابه بازی قایم موشک است. در یک جایی که پیدا کردن شما برای کودک  آسان باشد مخفی شوید. اسم فرزندتان را صدا بزنید تا او صدای شما را دنبال کند و شما را پیدا کند.
هنگامی که کودک شما را پیدا کند، به او نشان دهید که او به خوبی کار کرده است.

مهارت تقویت حافظه:
حافظه یادگیری است که به ذهن می چسبد. هنگامی که فرزند شما چیزی را یاد بگیرد، سیناپس‌ها یا رشته‌های عصبی جدید یا سیناپس‌های قدیمی او تقویت می‌شود و یک خاطره‌ای از تجربه‌هایی که کودک یاد گرفته است در او ایجاد می‌شود. درست مثل یک عضله، حافظه بیشتر در سال‌های اولیه استفاده می‌شود و  کنترل بارگذاری اطلاعات در مدرسه  و سنین پایین‌تر راحت‌تر انجام می شود.

بازی تصویری
برای یک و نیم ساله یا بزرگتر از مجلات، تصاویری از اشیائی که کودک شما با آن آشنا نیستند، اما برای‌شان جالب هست مانند هواپیما، زرافه یا کوه و غیره برش دهید. هریک از تصاویر را روی کارت‌های شاخصی بچسبانید. تصاویر را به کودک خود نشان دهید، نام او را به او بگویید و با او در مورد آن تصویر صحبت کنید. سپس از کودک خود بخواهید که به تصویری که قبلا برای او توضیح داده بودید نگاه کند.

به عنوان مثال، پس از صحبت کردن در مورد زرافه، می‌توانید از او بخواهید “زرافه کجاست؟ این بازی حافظه تصویری کودک را تقویت می‌کند و همچنین به توسعه زبان آن کمک می‌کند. ایده‌های زیاد دیگری برای انواع بازی برای تقویت هوش کودکان نوپا وجود دارد که در این مطلب تنها یک مورد برای هر مهارت ذکر شده است.
علاقه‌مندان جهت آشنایی با انواع بازی‌های مختلف تقویت هوش و ایده‌های بیشتر برای تقویت مهارت‌های مختلف کودک به لینک زیر مراجعه کنند:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه بازی دونه

فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و بازی فکری بازی دونه، فروشگاهی متفاوت با مجموعه ای از بازی های فکری و آموزشی متنوع ،خلاقانه و جذاب تلاش می کند محصولاتی بابهترین کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد. وبسایت بازی دونه اقدامی جدید جهت ایجاد فضای مناسب برای شکوفایی استعدادهای کودکان و همچنین معرفی انواع بازی های فکری تایید شده توسط کارشناسان کودک برداشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح