اطلاعات تماس
  • ۰۹۳۹۲۶***** - 091575*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970309298338900

وکیل پایه یک دادگستری

در انتخاب یک وکیل خوب چه نکاتی را باید بدانیم؟

کد: 13970309298338900

https://goo.gl/s65pt4

، مشهد , (اخبار رسمی): این روزها که تعداد وکلای دادگستری افزایش یافته است، سوالی که پیش می‌آید این است که در انتخاب وکیل چه معیارهایی را رعایت کنیم؟

در انتخاب یک وکیل خوب چه نکاتی را باید بدانیم؟
در انتخاب یک وکیل خوب چه نکاتی را باید بدانیم؟

وکالت در معنی لغوی به معنی واگذار کردن است و در اصطلاحات حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری نایب یا وکیل خود می‌کند.

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی کمتر خانواده‌ای است که به نوعی درگیر پرونده‌های قضایی نباشد. بدیهی است که همگان تسلط بر قوانین ماهوی و شکلی ندارند و مقتضای عقل است که دفاع از حقوق به وکیل مجرب سپرده شود. بیشتر افراد علاقه‌مند هستند که پرونده‌های خود را به بهترین وکیل پایه یک دادگستری محول کنند.

شرایط وکلا بسیار شبیه به پزشکان است و همان‌طور که در بیماری‌های سخت انسان به هر پزشکی اعتماد نمی‌کند در انتخاب وکیل هم باید دقت زیادی وجود داشته باشد. گاهی دیده‌شده است که افرادی با سوء استفاده از نا آگاهی مردم، خود را وکیل دادگستری معرفی و مبالغ هنگفتی را به عنوان حق‌الوکاله از آنان گرفته‌اند. در صورتی که، هیچ مجوزی برای وکالت در دادگاه‌ها نداشته و با وعده‌های پوچ و بی‌اساس از جمله وجود آشنایی با برخی افراد دارای نفوذ، اقدام به اخاذی و به اصطلاح کار چاق‌کنی کرده‌اند.

وکالت درمعنی لغوی به معنی واگذار کردن است و در اصطلاحات حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری نایب یا وکیل خود می‌کند. همچنین وی می‌تواند در سمت مشاوره حقوقی به شما کمک کند.

قانون مدنی وکالت را چنین تعریف کرده است: وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می‌دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می‌شوند.

نکات مهمی که باید قبل از مراجعه به وکیل به آنها دقت کنید عبارت‌اند از:

۱- تحقیق کنید زیرا باید از توانایی علمی، شهرت، تجربه، حسن اخلاق و  حق‌الوکاله و سایر خصوصیات یک وکیل خوب مطمئن شوید تا بتوانید که پرونده‌ای که گاه سرنوشت زندگی شما را رغم خواهد زد، به دستان با کفایت وی بسپارید.

۲- هیچگاه صرفاً به تبلیغاتی که یک وکیل کرده است اکتفا نکنید. تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی و سایر رسانه‌های گروهی معیار و ملاک مناسبی برای تحقیق نیستند. می‌توانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید و در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید.

۳- سن و جنس وکیل (زن یا مرد بودن) ملاک ومعیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودنوکیل نیست. گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان بسیار می‌تواند از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید. زن یا مرد بودن وکیل نیز خیلی اهمیت ندارد و ملاک علم ، شهرت و حسن خلق اوست.

۴- کسی که عنوان وکیل و مشاور حقوقی را اخذ می‌کند علاوه براین که حداقل مدرک کارشناسی رشته حقوق را دارد، مراحل بسیار سخت کانون وکلا را برای دریافت پروانه گذرانده است.

برای ارتباط با ما و فرم درخواست مشاوره از این لینک استفاده کنید.

تلفن‌های تماس : ۰۹۳۹۲۶۹۶۵۴۶ – ۰۹۱۵۷۵۸۷۴۲۴

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مدافعان حق

موسسه حقوقی مدافعان حق در نظر دارد با کادری مجرب نسبت به مشاوره بصورت تلفنی و حضوری و قبولی وکالت در کلیه دعاوی حقوقی کیفری نسبت به پرونده مطروحه یاریتان نماید.اگر مایل هستید که نسبت به پرونده های خود به موفقیت صد در صدی برسید موسسه حقوقی مدافعان حق این موفقیت را برای شما عزیزان ایجاد خواهد کرد این موفقیت ما بر اساس چندین سال تجربه و بعلت وجود وکلای مجرب اتفاق خواهد افتاد

اطلاعات تماس
  • ۰۹۳۹۲۶***** - 091575*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون