اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970331301517186

خانه سبز

کمک به ساخت 4 خانه روستایی برای نیازمندان خوزستان

کد: 13970331301517186

https://goo.gl/nSyfP6

، تهران , (اخبار رسمی): قرارگاه جهادی حضرت صاحب الزمان (عج) قصد دارد به یاری نیکوکاران و به همت جهادگران 4 باب منزل مسکونی برای نیازمندان روستاهای خوزستان بسازد.

کمک به ساخت چهار خانه ی روستایی برای نیازمندان خوزستان
کمک به ساخت 4 خانه روستایی برای نیازمندان خوزستان

مسکن نه به عنوان سرپناه بلکه به مثابه وسیله‌ای است که باید معیارهای اساسی لازم برای ایجاد پیوند بین زندگی خانواده و محیط را دارا باشد. واحد مسکونی محور اصلی زندگی والدین و فرزندان است

داشتن سرپناه مناسب حق همه انسان‌ها است. اما در بعضی مناطق کسانی هستند که از این امکان بی بهره‌اند که غالبا هم بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند.

قرارگاه جهادی صاحب الزمان(عج) چند نفر از این افراد را شناسایی کرده و قصد دارد تا با یاری نیکوکاران عزیز و با همت جهادگران 4 باب منزل برای نیازمندان روستایی در استان خوزستان بسازد تا این خانواده‌ها نیز از سرپناه مناسب برخوردار باشند.

باید به این واقعیت مسلّم توجه داشت که مسکن نه به عنوان سرپناه بلکه به مثابه وسیله‌ای است که باید معیارهای اساسی لازم برای ایجاد پیوند بین زندگی خانواده و محیط را دارا باشد. واحد مسکونی محور اصلی زندگی والدین و فرزندان است و باید شامل فضای کافی برای غذا (تهیه، مصرف و ذخیره)، دورهم نشستن، خوابیدن، فعالیت‌های فردی از قبیل انجام تکالیف اعضاء و کوشش‌های دیگر باشد. مسکن بر بهره‌وری و ثبات خانواده تأثیر می‌گذارد و احساس عزّت و سربلندی و نیز حاکمیت امنیت و آسایش بر ساکنین آن باید تحقق یابد. به همین دلیل رسول اکرم(ص) برخوردار بودن از خانه خوب را از نشانه‌های سعادت دانسته است.

خانه سازی آنقدر در اسلام اهمیت دارد که از روزی که مسلمانان در پی تهیه وجهی برای احداث آن است دوست خدا شمرده شده و برای چنین مبلغی نباید خمس بدهد.

قرارگاه جهادی صاحب الزمان، از علاقه‌مندان و خیرین درخواست می‌کند جهت حمایت از طریق سایت دونیت، اینجا کلیک کنند.

چرا جهاد و محرومیت‌زدایی در خوزستان؟

این استان از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا واپسین روز جنگ ایران و عراق همواره صحنه عملیات‌های گوناگون ایران برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط نیروهای ارتش عراق بود. در آغاز جنگ شهرهایی چون آبادان، سوسنگرد، بستان، دزفول، اندیمشک، خرمشهر، و اهواز که مرکز استان بود مرتباً هدف حملات موشکی و توپخانه ارتش عراق قرار داشتند.

خوزستان از جمله استان‌هایی است که در طول جنگ 8 ساله دچار آسیب و خسارت فراوانی شد. اشغال طولانی‌مدت برخی مناطق استان، موشک‌باران دایمی برخی شهرها و حملات هوایی و زمینی به شهرهای دزفول، بستان، هویزه، سوسنگرد، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، اندیمشک و بسیاری از مناطق دیگر، همه و همه باعث آسیب‌های فراوان به سرمایه‌های طبیعی و انسانی و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن شد که هنوز هم مردم این استان با این آسیب‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

امروز اما کسانی هستند از جنس مردان همان روزگار که کمر همت به آبادانی خوزستان قهرمان بسته‌اند. گرچه دستشان خالی است اما دلشان پر از عشق و امیدواری است.

با همت شما می‌دانیم که می توانیم گره‌ای از مشکلات باز کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قرارگاه جهادی حضرت صاحب الزمان(عج)

قرارگاه جهادی صاحب الزمان(عج) در پاییز 1394 متشکل از گروه های جهادی قدیمی و نوپا، پیشکسوتان و جهادگران جوان، با هدف ترویج گفتمان حرکت های جهادی بر اساس تعالیم دین مبین اسلام و زمینه سازی برای تحقق عدالت جهانی بر پایه مهدویت در زمینه فعالیتهای جهادی به صورت مردمی شروع به کار نموده است. این قرارگاه به صورت تخصصی در عرصه های محرومیت زدایی، خدمت رسانی، جهاد فرهنگی، علمی و اقتصادی فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه