اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970406302488586

رویکرد جدید در سازمان‌های یادگیرنده

شبکه اجتماعی سازمانی

کد: 13970406302488586

https://goo.gl/uW6a1p

، تهران , (اخبار رسمی): زمان آن رسیده است تا روابط پیچیده سازمانی تا حد ممکن ساده شوند. شبکه اجتماعی سازمانی، فرصتی را در اختیار قرار می‌دهد تا کارها بهتر انجام شوند. لازم نیست برای همکاری با دیگران حتما در سازمان حضور فیزیکی داشته باشید. چون سیستم‌های تحت‌وب و موبایل شخص را در هر لحظه و در هر کجا به سازمان متصل می‌سازد.

شبکه اجتماعی سازمانی
شبکه اجتماعی سازمانی

استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی به کسب‌وکارهای یادگیرنده کمک می‌کنند تجربه شکست به کرات در آنها تکرار نشود!

امروزه سازمان‌ها و شرکت های موفق در دنیا با نگاه و اعتقاد بر اشتراک اطلاعات، تشریک مساعی و مدیریت دانش هر چه بیشتر از بستر اشتراک گذاری اطلاعات استفاده کرده‌اند در حالی که در کشور ما طی سال‌های گذشته همواره امنیت اطلاعات، محرمانگی، سخت و محدود کردن سطوح دسترسی و حبس دانش رواج داشته است. این رویکرد موجب شده است که سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی از حداقل بهره وری و دانش موجود استفاده کنند، که معضلات بسیاری را بر پیکر کسب‌وکارهای ما فرود آورده است! 

آنچه به عنوان دغدغه مدیران در این روزها مطرح است از هم‌گسستگی اطلاعات درون سازمانی است. این اطلاعات در بسیاری از موارد دانش و تجربه کارکنان است که در طی زمان کاری به دست می‌آید اما جایگاهی برای ذخیره این دانش و تجربه در سازمان‌ها وجود ندارد. رویکرد شبکه اجتماعی در اشتراک‌گذاری اطلاعات کمک به استخراج تجربه و دانش کارکنان برای بهبود بهره‌وری در سازمان می‌شود، که البته حائز اهمیت بودن این مطلب از چشم مدیران در کشور ما دور مانده است! 

شبکه اجتماعی سازمانی، ساختاری است که هم اکنون نیز در سازمان‌ها وجود دارد و مدیریت صحیح آن می‌تواند ظرفیت یادگیری و نو آوری سازمان را افزایش دهد. اما مدیران اغلب مفهوم شبکه اجتماعی سازمانی را با پیام‌رسان اشتباه گرفته و با ایجاد این بستر در سازمان‌ها مخالفت می‌کنند. برخی از مدیران از قدرت بالای نهفته در شبکه اجتماعی بی‌اطلاع هستند و این ناآگاهی باعث می‌شود. از این قدرت، سازمان بی‌نصیب بماند. افراد در این شبکه غیر رسمی راحت‌تر گفتگو می‌کنند، به سادگی دانش خود را در اختیار بقیه قرار می‌دهند و دانش مورد نیاز خود را کسب می‌کنند. اگر بتوانید این شبکه را به خوبی تنظیم، مدیریت و تقویت کنید دستاوردهای بزرگی در انتظار سازمان‌تان خواهد بود.

در واقع سازمان‌هایی که کارکنان‌شان را به صورت اجتماعی در فرآیندها مشارکت می‌دهند، 18% بهره‌وری بالاتری، 51% مشتری ناراضی کمتر و 40% کارکنان خشنودتر دارند! شبکه اجتماعی سازمانی در ابتدا داخل سازمان شکل می‌گیرد اما اگر تعامل دانشی با سایر ذینعفان مانند مشتریان، تامین کنندگان، جامعه و ... هم برای کسب‌وکار و سازمان شما اهمیت دارد. می‌توانید این شبکه را با برنامه و آگاهانه به مرزهای خارج از سازمان نیز توسعه دهید.

شبکه اجتماعی سازمانی فضای تعاملی برای بهتر و آسان‌تر کار کردن ایجاد می‌کند. می‌توانید در یک فعالیت، یک سند یا یک تصویر را ضمیمه کنید و با گفتگو با همکاران بازخورد فوری را دریافت کنید.

فواید شبکه اجتماعی سازمانی:

1- تعاملات دانشی 

2- شبکه سازی 

3- حل مسائل سازمانی 

4- حل مسائل فردی

5- تشریک مساعی 

6- رسوب دانش در سازمان

استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی به کسب و کارهای یادگیرنده کمک می‌کنند تجربه شکست به کرات در آنها تکرار نشود!

آنچه در نهایت باید به سرعت و به عنوان یک ضرورت در سازمان‌ها ما به آن نگاه کرد و در دستور کار قرار گیرد استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی است. مطالعه تجربه شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر در این حوزه می‌تواند به مدیران ارشد سازمان‌های ما کمک کند رویکرد جدیدی اتخاذ کنند و از ماندن در چارچوب‌های قدیمی دوری کنند!

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فناوران سپهر ماهان

خدمات نرم افزاری و مشاوره مدیریت سبد کامل خدمات نرم افزاری و مشاوره فناوری اطلاعات برای کسب بهترین نتایج

اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]