اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970411303119044

پت شاپ آنلاین باران پت

آیا گربه باعث بیماری و نازایی انسان است؟

کد: 13970411303119044

https://goo.gl/W2UQnZ

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله اطلاعاتی درباره بیماری توکستوپلاسموز ارائه می‌شود.

آیا گربه باعث بیماری و نازایی انسان است؟
عقیم ‌شدن (نازا شدن) با موی گربه کاملا خرافه است

بیماری‌های مشترک گربه با انسان قابل کنترل، پیشگیری و درمان است.

برخی خرافات‌ها باعث می‌شود افراد به جای نگهداری از حیوانات خانگی مناسب، قاچاق حیات وحش انجام دهند.

گربه به طور کلی حیوان اهلی‌شده و تغییر یافته توسط بشر است و حیوان خانگی محسوب می‌شود، بیماری‌های مشترک آن با انسان قابل کنترل، پیشگیری و درمان است. در صورتی که به عنوان حیوان خانگی، تحت نظر دامپزشک و تنها داخل خانه نگهداری شود مشکلی نه برای گربه از طرف انسان ایجاد می‌شود نه برای انسان از طرف گربه.

عقیم ‌شدن(نازا شدن) با موی گربه کاملا خرافه است و پایه علمی ندارد. اما اگر کسی درباره ارتباط گربه با بیماری توکستوپلاسموز اطلاعات می‌خواهد، خوب است بدانید که توکستوپلاسموز یک تک‌یاخته است که می‌تواند کیست‌های میکروسکوپی در بافت عضلانی حیوانات تولید کند که در صورت بلع وارد بدن انسان می‌شود.

همچنین اگر گربه‌ای به انگل توکستوپلاسموز آلوده شود، می‌تواند این انگل را از راه مدفوع دفع کند و اگر غذای آلوده به این مدفوع توسط انسان یا هر موجود دیگری خورده شود، منجربه انتقال این آلودگی به بدن او می‌شود. با این حال اگر فرد عادی (با سیستم ایمنی طبیعی) این انگل را بخورد و وارد بدن خود کند علایم خاصی ایجاد نمی‌شود الا علایمی شبیه سرماخوردگی و تورم عقده‌های لنفاوی. اگر فردی که برای اولین بار با این تک یاخته مواجه می‌شود خانم حامله‌ای باشد که در دوران بارداری از طریق گوشت آلوده یا مدفوع گربه آلوده این انگل را خورده باشد، در یک سوم اول آبستنی سقط جنین رخ می‌دهد و در یک سوم دوم و سوم آبستنی مشکلاتی در سیستم عصبی یا شبکیه چشم جنین ایجاد می‌شود که در سنین بالاتر مشکل‌ساز می‌شوند.

تنها راه انتقال انگل توکستوپلاسموز به بدن انسان، بلع و بیشترین ناقل آن گوشت آلوده است نه گربه. از راه بلع مدفوع گربه آلوده به توکستو پلاسموز هم ممکن است که البته مدفوع باید 24 تا 48 ساعت بماند تا اووسیست اسپوریله و عفونت‌زا شود، هیچ انسان عاقلی مدفوع گربه را نمی‌خورد مگر این که گربه پای سبزیجات یا خوراکی‌ها، مدفوع کرده باشد و آن سبزی خوب شسته نشده باشد و ما آن را بخوریم. با این حساب احتمال ناقل بودن گربه خانگی تقریبا صفر است و گربه‌های سرگردان سطح شهر ممکن است ناقل این انگل باشند، نه این که هر گربه‌ای موجب این بیماری ‌می‌شود!

از طرف دیگر اگر در شرایط عادی این بلع صورت گیرد، باز هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد حتی سطح ایمنی بدن بالا می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باران پت شاپ

پت شاپ اینترنتی باران پت مرجع تخصصی بررسی و خرید و فروش غذا و لوازم نگهداری حیوانات خانگی پت شاپ آنلاین باران پت فروشگاه غذا و لوازم حیوانات خانگی است و مرجعی برای بررسی، مقایسه و انتخاب کالاهای مورد نیاز برای نگهداری، آسایش و سلامت حیوانات خانگی دوست داشتنی و دلبندمان است. *** با ارسال رایگان به سراسر کشور ***

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان