اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970523311429044

بیماری آلوپسیا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

دلایل ریزش مو و راه‌های پیشگیری از آن در حیوانات خانگی

کد: 13970523311429044

https://goo.gl/sgKQQK

، تهران , (اخبار رسمی): طاسی منطقه‌ای یا آلوپسیا آره اتا (Alopecia Areata) بیماری پوستی است که در نتیجه از دست دادن مو در روی پوست سر و در نقاط دیگر بدن حاصل می‌شود.

دلایل ریزش مو و راه‌های پیشگیری از آن در حیوانات خانگی
دلایل ریزش مو و راه‌های پیشگیری از آن در حیوانات خانگی

طاسی منطقه‌ای یا آلوپسیا آره آتا معمولا به صورت لکه‌های کوچک یا بزرگ روی پوست سر ایجاد و ممکن است تمام موی سر یا کل موهای بدن ریزش پیدا کند.

این بیماری به طور کلی حدود ۲% از کل جمعیت را دربرمی‌گیرد. معمولاً این بیماری پوستی غیر قابل پیش بینی و دوره‌ای است. در هر زمان ممکن است مو مجدد شروع به رشد یا ریزش کند و دوره این بیماری در هر فردی متفاوت است. این بیماری در حیوانات نیز می‌تواند وجود داشته باشد و باعث ریزش مو همراه با خارش شدید بدن یا همراه با طاسی نقطه‌ای یا کامل باشد.

در این بیماری گروهی از لنفوسیت‌های تی که جزئی از سیستم ایمنی بدن هستند به طور نابه جا عمل می‌کند و به فولیکول‌های موی سر (ریشهٔ موها) حمله می‌کند و موادی را ترشح می‌کند که نهایتاً منجر به تخریب فولیکول‌های مو و ریزش موها می‌شود و در حیوانات نیز عوامل زیادی دارد که عمدتا بیماری‌های انگلی، قارچی و البته پرکاری تیروئید ریزش مو را به همراه دارند.

عوامل ریزش مو:

۱. تغذیه نامناسب: رژیم غذایی نامناسب که دارای مقادیر مورد نیاز ویتامین، پروتئین، فیبر، چربی و مواد معدنی نباشد (مانند فست فود)، باعث ریزش مو می‌شود.

۲. آلرژی: عوامل آلرژی‌زا مانند مواد شیمیایی، شامپوهای نامناسب، دود سیگار و ... می‌تواند سبب افزایش ریزش مو شود.

۳. شستشوی بیش از حد: شستشوی بیش از حد با شامپو (حتی شامپوهای مخصوص حیوانات) هم سبب ریزش مو می‌شود. با تقلیل دفعات شستشو و استفاده از شامپوهای خشک و برس زدن منظم، ریزش مو را می‌توان کنترل کرد. کوتاه نگاه داشتن موها هم تا حدودی ریزش موها را کاهش می‌دهد.

۴. عوامل عصبی و محیطی: ترس و استرس از عوامل تشدید ریزش مو است. اضطراب در حیوان، به دلیل جدایی از صاحب، تغییر محل زندگی، تنهایی و یا ورود حیوان دیگر، می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

۵. تغییرات هورمونی: کمبود هورمون تیروئید نیز باعث ریزش مو می‌شود.

۶. ضعف سیستم ایمنی: نقص در سیستم ایمنی نیز می‌تواند باعث ریزش مو‌ شود. در بیماری‌های ویروسی و باکتریایی معمولاً ریزش مو شدت می‌یابد. داروهای مخصوص تقویت سیستم ایمنی که مناسب بالا بردن مقاومت بدن می‌باشد.

۷. انگل: یکی دیگر از عوامل ریزش مو، انگل‌های داخلی و خارجی است. کک‌ها و شپش‌ها نیز از دیگر عوامل ریزش مو هستند.

۸. قارچ: قارچ‌های پوستی بیشتر بصورت موضعی ریزش مو ایجاد می‌کنند. اما برخی قارچ‌ها باعث ریزش مو در کل بدن می‌شوند.

۹. سرطان‌ها: سرطان‌های پوستی نیز سبب ریزش مو می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باران پت شاپ

پت شاپ اینترنتی باران پت مرجع تخصصی بررسی و خرید و فروش غذا و لوازم نگهداری حیوانات خانگی پت شاپ آنلاین باران پت فروشگاه غذا و لوازم حیوانات خانگی است و مرجعی برای بررسی، مقایسه و انتخاب کالاهای مورد نیاز برای نگهداری، آسایش و سلامت حیوانات خانگی دوست داشتنی و دلبندمان است. *** با ارسال رایگان به سراسر کشور ***

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی