اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970510308849044

در گذشته مردم برای شستشوی موی خود از مواد گیاهی استفاده می‌کردند

آیا شامپو انسان مناسب شست‌و‌شو حیوان است؟

کد: 13970510308849044

https://goo.gl/T7p1Rp

، تهران , (اخبار رسمی): قبل از پیدایش شامپو به صورت امروزی، مردم برای شستشوی موی خود از مواد گیاهی مانند سدر، چوبک و کتیرا یا مواد معدنی مانند خاک‌های سیلیسی استفاده می‌کردند.

شامپو چیست؟
آیا شامپوهای انسان برای سگ مناسب است؟

آیا شامپوهای انسان برای سگ مناسب است؟

در اوایل دوره‌ی ظهور شامپو، آرایشگران انگلیسی صابون رنده شده را می‌جوشاندند و به آن عطر و مواد دارویی اضافه می‌کردند. شامپو (Shampoo)، از یک واژه هندو به نام چامپانا (Champana) به معنای ماساژ دادن گرفته شده‌است.

همه شامپوها حاوی ترکیبات یکسان سدیم لوریل اتر سولفات و تری اتانول آمین لورین سولفات هستند و عمل نظافت و زدودن چربی و حالت دهندگی در مو را انجام می‌دهند.

مهمترین بخش پوست، پوشش نازک اسیدی به نام اسید منتل است که روی پوست را فرا گرفته تا از پوست در برابر آلودگی، باکتری و ویروس‌ها محافظت کند و همچنین وظیفه آبرسانی و مرطوب نگهداشتن پوست را نیز دارد. اگر از شوینده مناسب استفاده نشود، ممکن است پوست دچار خشکی، پوسته پوسته شدن و یا خارش شود.

PH پارامتری است برای تعیین اسیدی یا قلیایی بودن یک ماده یا یک محیط. مقدار PH پوست بین ۰ تا ۱۴ می باشد. PH هفت، را خنثی در نظر می گیرند. پایین‌تر از ۷ اسیدی و بالاتر از ۷ قلیایی می باشد. پس هرچه مقدار PH کمتر باشد پوست اسیدی‌تر و هر چه بالاتر قلیایی‌تر است. در دوران نوزادی یعنی بازه تولد تا یک سالگی PH پوست تقریبا ۷ است و این رقم در پوست نرمال بزرگسال به میانگین ۵/۵ می رسد.

فیزیولوژی بدن حیوانات و انسان با هم متفاوت است و حتی PH پوست سگ قلیایی است. بنابراین، اگر از شامپوهای مناسب پوست انسان برای یک سگ استفاده شود، لایه اسیدی پوست سگ از بین می‌رود. شامپوهای انسان باعث ایجاد خشکی پوست حیوان می‌شود و زمینه را برای رشد میکروب‌ها و انگل‌ها فراهم می‌کند.

شست و شوی مداوم و با فاصله زمانی کم باعث از بین رفتن لایه چربی محافظ پوست شده، پوست حیوان را مستعد بیماری‌های عفونی، قارچی، میکروبی و ویروسی می‌کند. برای تمیز کردن سگ می‌توانید هر ۶ هفته یا بیشتر و در بعضی از نژادها ۳ بار در سال، در حمام با شامپو مخصوص بشویید.

اگر به دنبال حفظ سلامت پوست حیوان خانگی خود هستید و یا به دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب، پوست حیوان شما آسیب دیده است، بهترین پیشنهاد ما برای شما شامپوی مخصوص حیوانات است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باران پت شاپ

پت شاپ اینترنتی باران پت مرجع تخصصی بررسی و خرید و فروش غذا و لوازم نگهداری حیوانات خانگی پت شاپ آنلاین باران پت فروشگاه غذا و لوازم حیوانات خانگی است و مرجعی برای بررسی، مقایسه و انتخاب کالاهای مورد نیاز برای نگهداری، آسایش و سلامت حیوانات خانگی دوست داشتنی و دلبندمان است. *** با ارسال رایگان به سراسر کشور ***

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی