اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970420304329044

پت شاپ آنلاین باران پت

حقایقی در مورد سنبل الطیب

کد: 13970420304329044

https://goo.gl/uvRsy9

، تهران , (اخبار رسمی): سنبل‌الطیب می‌تواند جایگزین مناسبی به جای دارو برای رفع ناراحتی‌های عصبی، معالجه مرض قند و ... باشد.

حقایقی در مورد سنبل الطیب
حقایقی در مورد سنبل الطیب، گیاه مورد علاقه گربه ها

سنبل الطیب (Nepeta Cataria یا catnip) گیاهی از خانواده نعناع با ارتفاع بین ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و ریشه‌های کوتاه است. نام علف گربه برای این گیاه ناشی از ویژگی آن است که گربه‌ها را به خود جذب می‌کند و نوعی اثر روان گردان در آن‌ها دارد. این خاصیت به دلیل وجود آکتینیدین در عصاره‌ی این گیاه است که مشابه فرومون‌های بدن گربه‌ها است.

سنبل الطیب دارای بو مطبوعی است که گربه بوی آن را از فاصله دور تشخیص داده به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست‌وخیز می‌پردازد و از بوی آن مست می‌شود. گلهای سنبل‌الطیب به رنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است.

قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولاً از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می‌شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه‌ای در می‌آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می‌شود.

علائم رفتاری گربه‌ها در مواجه با این گیاه متفاوت است. غلت زدن بر روی زمین، سرمستی و شادابی ناگهانی، مالیدن خود به گیاه یا اسباب و وسائل اطراف، بازی کردن با گیاه و بعضاً حتی خوردن گیاه از جمله رفتارهایی هستند که گربه در زمان تماس با سنبل الطیب ممکن است از خود نشان دهد. در یک کلام گربه‌ها در زمان برخورد با این گیاه وارد نوعی حالت سرمستی و از خودبیخود شدن می‌شوند.

ریشه سنبل الطیب از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر است. اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است، ضد هیجان ، آرام بخش و تب بر است، بیخوابی را درمان می‌کند، ضد کرم معده و روده است، میگرن را برطرف می‌کند، برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است، در برطرف کردن درد سیاتیک مؤثر است، سکسکه مداوم را از بین می‌برد، درد سینه و استفراغ را برطرف می‌کند، در معالجه مرض قند مؤثر است، گرد سنبل الطیب را روی زخم‌ها بپاشید تا التیام یابند.

ریشه سنبل الطیب خاصیت آرام‌بخشی و خوشحالی در گربه‌ها دارد می‌توانید با تهیه اسباب بازی گربه حاوی کت نیپ در کنار سرگرمی و بازی او را آرام می‌کند. گربه‌هایی که عصاره ریشه سنبل‌الطیب به آن‌ها تزریق می‌شود، کاهش ضربان قلب و فشار خون دارند و به طور قابل توجهی آرام‌تر و کمتر تهاجمی عمل می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باران پت شاپ

پت شاپ اینترنتی باران پت مرجع تخصصی بررسی و خرید و فروش غذا و لوازم نگهداری حیوانات خانگی پت شاپ آنلاین باران پت فروشگاه غذا و لوازم حیوانات خانگی است و مرجعی برای بررسی، مقایسه و انتخاب کالاهای مورد نیاز برای نگهداری، آسایش و سلامت حیوانات خانگی دوست داشتنی و دلبندمان است. *** با ارسال رایگان به سراسر کشور ***

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان