اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970411303157394

تاثیر استفاده همزمان از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات موبایلی بر مخاطب

کد: 13970411303157394

https://goo.gl/2v3RbU

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه مردم بخش زیادی از زمان خود را در گوشی‌های موبایل صرف می‌کنند. بنابراین، تبلیغات موبایلی، یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی برای برندهای مختلف محسوب می‌شود .اما تلویزیون همچنان مخاطبان زیادی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که تبلیغات تلویزیونی نیز در دسته روش‌های موثر بازاریابی قرار گیرد.

تاثیر استفاده همزمان از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات موبایلی بر مخاطب
تاثیر استفاده همزمان از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات موبایلی بر مخاطب

نحوه تماشای تبلیغات تلویزیونی چه تغییری نسبت به گذشته کرده است؟

کمپین‌های موفق شیپور و روبیکا در تپسل

همان‌طور که می‌دانیم، امروزه مردم بخش زیادی از زمان خود را در گوشی‌های موبایل صرف می‌کنند. بنابراین، تبلیغات موبایلی، یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی برای برندهای مختلف محسوب می‌شود و می‌تواند آگاهی از برند (Brand Awareness)را تا حد زیادی افزایش دهد. اما تلویزیون همچنان مخاطبان زیادی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که تبلیغات تلویزیونی نیز در دسته روش‌های موثر بازاریابی قرار گیرد.

نحوه تماشای تبلیغات تلویزیونی چه تغییری نسبت به گذشته کرده است؟

امروزه، نحوه تماشای تلویزیون نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است. تصور رایجی که درباره همزمانی استفاده از موبایل و تماشای تبلیغات تلویزیونی وجود دارد، این است که استفاده از موبایل یا تبلت، باعث ایجاد حواس‌پرتی افراد از تبلیغات تلویزیون می‌شود. تحقیقات جدیدی که در ماه‌های اخیر در این زمینه انجام شده، خلاف این تصور را اثبات می‌کند. در واقع، افرادی که هنگام تماشای تلویزیون از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند، با احتمال بیشتری تبلیغات تلویزیونی را دنبال می‌کنند.

براساس تحقیقات انجام شده توسط دو موسسه MediaCom  و ViewersLogic، افراد در ۳۰%  از مواقعی که تلویزیون تماشا می‌کنند، مشغول کار با موبایل خود نیز هستند. احتمال اینکه این دسته از تماشاگران، تبلیغات تلویزیونی را دنبال کنند، ۷۵ درصد بیشتر از سایر بینندگانی است که با موبایل کار نمی‌کنند. به علاوه، احتمال عوض کردن کانال تلویزیون توسط بینندگانی که مشغول کار با موبایل یا تبلت خود هستند، ۱۰ درصد کمتر است.

به طور کلی، این تحقیق، اثر مثبت second screening در تبلیغات را نشان می‌دهد. به همین دلیل، همزمانی تبلیغات برند شما در موبایل و تلویزیون می‌تواند تاثیر چشمگیری بر مخاطبانتان داشته باشد. براساس تحقیقات انجام شده، همزمانی تبلیغات آنلاین در موبایل و تبلیغات تلویزیونی می‌تواند آگاهی از برند را تا ۱۲% افزایش دهد.

کمپین‌های موفق شیپور و روبیکا در تپسل

از جمله اپلیکیشن‌های ایرانی که از این شیوه برای تبلیغات خود استفاده کرده‌ و موفق بوده‌اند، می‌توان به شیپور و روبیکا اشاره کرد. اپلیکیشن شیپور و روبیکا برای معرفی برند خود، همزمان با تبلیغات تلویزیونی، چندین کمپین تبلیغات موبایلی به کمک شرکت تپسل ایجاد کردند. تپسل، هوشمندترین شبکه تبلیغات موبایلی است که برای اولین بار در ایران، کمپین‌های جامع (universal) دیجیتالی هوشمند را با استفاده از سیستم مزایده‌ای (bidding) ارائه کرده است. تپسل با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند تبلیغات شما را به مخاطبان هدفتان نمایش دهد. مزیت دیگر تپسل که ممکن است یکی از دغدغه‌های اصلی تبلیغ‌دهندگان حوزه دیجیتال باشد، دارا بودن سیستم پیشرفته تشخیص و مقابله با تقلب‌‌های موبایلی است.

یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی که توسط شرکت تپسل پیاده‌‌سازی شد، کمپین‌های مربوط به اپلیکیشن شیپور بود. ایده استفاده از تبلیغات همزمان که با هدف جذب کاربران جدید و برندینگ بود، برای اولین بار در ایران توسط اپلیکیشن شیپورمطرح شد. شیپور توانست با اجرای تبلیغات محیطی، اعم از بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی به صورت همزمان با تبلیغات موبایلی، مخاطبان بسیاری را در مدت کوتاهی جذب کند و تعداد نصب‌هایش را ۴ الی ۵ برابر نسبت به قبل افزایش دهد. همچنین، در آن دوره کوتاه، نرخ همگرایی (conversion rate) شیپور در کمپین‌های موبایلی، نسبت به قبل ۳ برابر شد. چنین آمار و ارقام چشمگیری، تنها با بکارگیری یک تکنیک ساده بدست آمد.

تپسل در حال حاضر، اجرا و مدیریت کمپین‌های زیادی را بر عهده دارد. یکی از این کمپین‌ها، متعلق به اپلیکیشن روبیکا است. روبیکا نیز از ترفند تبلیغات همزمان استفاده می‌کند. نتایج حاصل از این کمپین‌ها، درستی تحقیقات جدید درباره همزمانی تبلیغات تلویزیونی و موبایلی را ثابت کرده است. براساس نتایج به دست آمده از کمپین‌ بازاریابی این اپلیکیشن در تلویزیون و موبایل، تعداد نصب‌های این اپلیکیشن در زمان تبلیغ آن در تلویزیون افزایش چشم‌گیری داشته است؛ به طوری که نصب‌ روبیکا در ساعت ۱۸ و ۲۳ که مصادف با پخش ماه عسل و خندوانه از تلویزیون است، تقریباً ۲ برابر زمان‌های دیگر شده است.

این دو مثال موفق، نقش آگاهی از برند (brand awareness) در موفقیت کسب‌وکارها را بیان می‌کنند. هرچه بتوانید از منابع تبلیغاتی که در اختیار دارید، بهتر استفاده کنید، موفقیت بیشتری در حوزه خود کسب خواهید کرد. همانطور که مشاهده کردید، یکی از راه‌های تقویت آگاهی از برند، استفاده همزمان از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات موبایلی است که می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی ایجاد کند.

در صورتی که قصد تبلیغ محصول خود در تپسل را دارید، تنها کافی است هدف تبلیغات (برندینگ، جذب کاربران جدید، افزایش نصب و …)، مخاطبین هدف، میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و حداکثر قیمت پیشنهادی (bid) خود را مشخص کنید و برای آپلود محتوای تبلیغاتی (بنر یا ویدئو) وارد داشبورد تپسل شوید. پس از آن، تپسل بر اساس الگوریتم خاص خود، مخاطبین هدف شما را پیدا کرده و تبلیغات را در فضای اپلیکیشن‌های مختلف به آن‌ها نمایش می‌دهد. بنابراین، شما به کمک تپسل می‌توانید با کمترین هزینه به بیشترین ظرفیت تبلیغاتی دست یابید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تپسل

تپسل یک شبکه‌ی هوشمند تبلیغات دیجیتال است. در حال حاضر تپسل با در اختیار داشتن میلیون‌ها کاربر فعال و طیف وسیعی از رسانه‌های دیجیتال اعتماد بسیاری از برندهای ایرانی و بین‌المللی را برای حضور در فضای دیجیتال به خود جلب کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی