اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970423304818897

شناخت دردهای اندام تحتانی

کد: 13970423304818897

https://goo.gl/8WXqTU

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به علل، نحوه تشخصی و درمان دردهای اندام تحتانی (ران، زانو، پا) توسط دکتر محمدرضا کاظمی پرداخته می‌شود.

شناخت دردهای اندام تحتانی
دردهای اندام تحتانی - دکتر محمدرضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصص اینترونشنال درد

دکتر محمدرضا کاظمی در مقاله دردهای اندام تحتانی (ران، زانو، پا) به صورت کامل در مورد علت، نحوه تشخیص و درمان دردهای اندام تحتانی توضیحات کاملی داده‌اند که بخشی از مطالب ایشان در این بخش آورده شده است:

اندام تحتانی اشاره به مفصل لگن تا کف پاها است:

لگن: مفصل لگن، استخوان لگن را به استخوان فمور (ران) وصل می‌کند. لگن از نوع مفاصل گوی و کاسه است چرا که سر استخوان فمور کروی بوده و در حفره استخوان لگن قرار می‌گیرد. لیگامان‌ها ، سر استخوان فمور را حمایت کرده و از جابجا شدن و در رفتن آن جلوگیری می‌کنند. برخلاف مفصل زانو ، مفصل لگن در جهت‌های مختلفی حرکت می‌کند و به پاها اجازه می‌دهد که حرکات‌ پیچیده خم و راست شدن و چرخش را انجام دهد و عضلات لگن و پاها حرکت را ممکن می‌سازند.

دکتر کاظمی در مورد درد زانو این چنین توضیح داده است.

زانو: زانو بزرگترین مفصل بدن بوده و هم حرکات لولایی بصورت خم و باز شدن دارد و هم تا حدودی میتواند حرکات چرخشی حول محور طولی را انجام بدهد. مفصل زانو بیش از هر مفصل دیگری در بدن مستعد آسیب دیدن است و این به خاطر نیروهای زیادی است که این مفصل باید تحمل بکند. در حین راه رفتن نیرویی معادل 1.5 برابر وزن بدن به زانو وارد می‌شود. در حین بالا رفتن از پله 4 – 3 برابر و در حین چمباتمه زددن یا دو زانو نشستن این مقدار به 8 برابر وزن بدن افزایش می‌یابد.

زانو از کنار هم قرار گرفتن سه استخوان درست شده است. قسمت پایینی استخوان ران در بالا و قسمت بالایی استخوان درشت‌نی یا تیبیا در پایین مهمترین استخوان‌های تشکیل‌دهنده زانو هستند. در قسمت جلوی پایین‌ترین قسمت استخوان ران استخوانی به نام کشکک یا پاتلا قرار گرفته است.

پا: مچ و قوزک پا یک شبکه پیچیده از استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات است. علیرغم اینکه این شبکه به مقدار کافی برای تحمل وزن بدن قوی است، می‌تواند مستعد آسیب‌دیدگی و درد باشد. درد مچ پا ممکن است در ناحیه داخل یا خارج مچ یا در طول تاندون آشیل که عضلات ناحیه پایین پا را به استخوان پاشنه متصل می‌کند، احساس شود درمان درد مچ پا به زمان نیاز دارد.

در صورتی که فرد دچار درد مچ پای شدید شده باشد (به خصوص پس از یک آسیب دیدگی)، باید برای درمان پیچ خوردگی مچ پاها درصورت وجود و یا وضعیت خود توسط یک پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

مطلب دردهای اندام تحتانی از سایت دکتر کاظمی درج شده است و در روزهای آینده دردهای شایع اندام‌های مختلف بدن را از زبان دکتر محمدرضا کاظمی در اخبار رسمی منتشر خواهد شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر محمدرضا کاظمی

دکتر محمدرضا کاظمی – فلوشیپ فوق تخصصی درد تاریخ تولد : 1349 ورود به دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1369 گذراندن دوره تخصص آنستزیولوژی و درد دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1384 گذراندن دوره فلوشیپ فوق تخصصی درد دانشگاه علوم پزشکی ایران 1392 گذراندن دوره های متعدد فلوشیپی اینترونشن درد در اروپا عضو رسمی انجمن بین المللی مطالعه درد IASP عضورسمی انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران ISRAPM

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان