اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328538897

زمان جراحی باز جهت درمان تنگی کانال نخاعی

کد: 13970826328538897

https://goo.gl/ubRGhe

، تهران , (اخبار رسمی): چرا عمل باز تنگی کانال نخاعی آخرین راه حل در نظر گرفته می‌شود؟ از عوارض و خطرات این عمل چیزی می‌دانید؟

زمان جراحی باز جهت درمان تنگی کانال نخاعی
زمان جراحی باز جهت درمان تنگی کانال نخاعی

جراحی باز تنگی کانال نخاعی معمولاً تنها برای افرادی توصیه می‌شود که از درمان‌های محافظه‌کارانه و کم تهاجمی خسته شده‌اند و هنوز از دردهای ناتوان‌کننده ‌رنج می‌برند. اغلب علایم تنگی کانال نخاع در گردن و کمر با درمان‌های غیر جراحی و محافظه کارانه تا حد مؤثری بر طرف می‌شود. ممکن است تأثیر گذاری این درمان‌ها چند هفته طول بکشد اما بسیاری از افراد ترکیب درمان‌هایی مانند ورزش‌های مخصوص تنگی کانال نخاعی ، فیزیوتراپی، درمان‌های کمتر تهاجمی و... را برای مدیریت علائم تنگی کانال نخاع موثر می‌دانند.

با این حال در صورتی‌ که توسط این درمان‌ها بهبودی حاصل نشد، ممکن است پزشک جراحی باز را توصیه کند. اطلاعات زیر کمک می‌کند در صورتی‌ که می‌خواهید تحت جراحی باز تنگی کانال نخاعی قرار بگیرید، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

نشانه‌های نیاز به جراحی باز تنگی کانال نخاعی

علائم بیماری در کارهای روزمره اخلال ایجاد کرده و تأثیر بدی بر کیفیت زندگی بیمارگذاشته است.

پس از هفته‌‌ها یا ماه‌ها، نتایج قابل قبولی از درمان‌های غیر جراحی حاصل نشده است.

بیمار مشکلی با برنامه جراحی باز نداشته و تمام خطرات و عوارض احتمالی آن را می‌داند و همچنین از سلامت خوبی (از لحاظ قلبی و ریوی، کلیوی و…) برخوردار است. چون اغلب این اعمال جزء اعمال سنگین و طولانی است پس باید بدن فرد توانایی تحمل چنین استرسی را داشته باشد.

در موارد اورژانسی علائم شدیدی مانند فلج شدن اندام‌ها، از دست دادن عملکرد مثانه یا روده و یا بی‌حسی شدید و ناگهانی در دست و پا ایجاد شود.

چرا عمل باز تنگی کانال نخاعی آخرین راه حل در نظر گرفته می‌شود؟

عوارض جراحی تنگی کانال نخاعی: عوارض جراحی تنگی کانال نخاعی به صورت باز به مراتب بیشتر از روش‌های کم تهاجمی است.

مراقبت های بعد از جراحی تنگی کانال نخاعی: افرادی که عمل جراحی باز را انجام میدهند به مراقبت‌های بعد از جراحی تنگی کانال نخاعی نیاز خواهند داشت.

هزینه عمل جراحی تنگی کانال نخاعی: هزینه روش‌های کم تهاجمی نسبت به هزینه عمل جراحی تنگی کانال نخاعی کمتر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر محمدرضا کاظمی

دکتر محمدرضا کاظمی – فلوشیپ فوق تخصصی درد تاریخ تولد : 1349 ورود به دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1369 گذراندن دوره تخصص آنستزیولوژی و درد دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1384 گذراندن دوره فلوشیپ فوق تخصصی درد دانشگاه علوم پزشکی ایران 1392 گذراندن دوره های متعدد فلوشیپی اینترونشن درد در اروپا عضو رسمی انجمن بین المللی مطالعه درد IASP عضورسمی انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران ISRAPM

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان