اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990822474538897

کمردرد و استراحت

کد: 13990822474538897

https://bit.ly/32OxfgZ

، تهران , (اخبار رسمی): کمردرد را تمام انسان ها در زندگیشان تجربه می کنند و برای درمان آن راه های مختلفی را امتحان می کنند که خیلی از این راه ها که به توصیه دیگران صورت می گیرد علمی نیست و می تواند موجب درد بیشتر گردد. در این مقاله کمردرد و استراحت به میزان استراحت و شرایط آن خواهیم پرداخت.

 کمردرد و استراحت
نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر از زبان دکتر محمدرضا کاظمی فوق تخصص درد

همانگونه که مکررا گفته شده است همه بیرون زدگی های دیسک کمر نیاز به عمل جراحی ندارند و بسیاری از آنها با درمان های غیر تهاجمی قابل کنترل و درمان می باشند. یکی از نکات مهم که همواره مورد پرسش قرار می گیرد مدت و نحوه استراحت و خواب در کمردرد است حفظ پوزیشن صحیح و استراحت بیمار نکته ای پراهمیت است که در ذیل توضیح داده شده است.

استراحت در کمردرد

در حقیقت در دیسک بیرون زده هدف آن است که با کم کردن فشار وارده به دیسک فرصت ترمیم داده شود ولذا اساس استراحت در بیرون زدگی دیسک هم همین امر است یعنی با استراحت تحریکات ستون فقرات کم شده بیمار در حالت درازکش قرار می‌گیرد که در این حالت فشار داخل دیسک کم شده و کمتر به بخش بیرون زده دیسک فشار وارد می گردد که نهایتا سبب می شود که قسمت بیرون زده و ملتهب دیسک فرصت ترمیم پیدا کند. این امر بخصوص در زمانی که بیرون زدگی دیسک تازه بوجود آمده است بسیار مهم و حیاتی می باشد.

چند روز استراحت لازم است؟

دکتر محمدرضا کاظمی فوق تخصص درد نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر را بسیار با اهمیت میدانند و در مورد میزان استراحت در کمردرد اینگونه توضیح می دهند گه: فقط ۴۸ ساعت استراحت مطلق توصیه می‌شود و نه بیشتر. استراحت باید کامل در بستر باشد حتی بهتر است بیمار خیلی کوتاه به دستشویی برود و غذا را در حالت نیمه نشسته بخورد.

آیا استراحت مطلق یک ماه لازم است؟

دکتر محمدرضا کاظمی : خیر. در گذشته به دلیل عدم وجود دارو و فیزیوتراپی و اقدامات غیر تهاجمی جهت ترمیم دیسک استراحت های خیلی طولانی توصیه می گردید اما در حال حاضر با توجه به تکنیک های نوین و وجود دارو ها تنها ۴۸ ساعت توصیه به این نوع استراحت می گردد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر محمدرضا کاظمی

دکتر محمدرضا کاظمی – فلوشیپ فوق تخصصی درد تاریخ تولد : 1349 ورود به دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1369 گذراندن دوره تخصص آنستزیولوژی و درد دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1384 گذراندن دوره فلوشیپ فوق تخصصی درد دانشگاه علوم پزشکی ایران 1392 گذراندن دوره های متعدد فلوشیپی اینترونشن درد در اروپا عضو رسمی انجمن بین المللی مطالعه درد IASP عضورسمی انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران ISRAPM

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان