اطلاعات تماس
  • 044323***** - 044323*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970427305699013

جامع‌ترین راهنمای خرید آبسردکن

کد: 13970427305699013

https://goo.gl/wq9ncG

، ارومیه , (اخبار رسمی): مصرف آب سالم و بهداشتی نقش مهمی در سلامتی انسان دارد به طوری که کم آبی بدن می‌تواند باعث سستی و کسالت بدن شده و حتی مرگ انسان را به دنبال داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد.

جامع ترین راهنمای خرید آبسردکن
راهنمای خرید آبسردکن - چه آبسردکنی بخریم

مصرف آب سالم و بهداشتی نقش مهمی در سلامتی انسان دارد به طوری که کم آبی بدن می‌تواند باعث سستی و کسالت شده و حتی مرگ انسان را به دنبال داشته باشد. بیش از ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد

مصرف آب خنک و سرد در تابستان برای کاهش دمای بدن و رفع تشنگی اجتناب‌ناپذیر است. اما نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه مصرف آب خنک می‌تواند آسیب‌های جدی برای مصرف‌کنندگان به دنبال داشته باشد. بیشتر افراد از یخ‌های حبه‌ای تولید شده در یخچال فریزرها برای تولید آب یخ استفاده می‌کنند. آب یخ به دلیل دمای بسیار پایین می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر سردرد، سرماخوردگی، یبوست، افزایش چربی بدن و حتی مشکلات کلیه و کبد شود. درحالی که آبسردکن‌ها آب خنک را در دمای استاندارد تولید می‌کنند و استفاده از آن‌ها برای تولید آب سرد توصیه می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم آب یخ عوارض بی‌شماری را برای بدن به دنبال دارد. آب خنک مصرفی در مناطق جغرافیایی مختلف دمای متفاوتی دارد. به طوری که آب خنک در مناطق گرم و خشک باید گرم‌تر از مناطق سردسیری باشد. محدوده دمای مناسب برای آب خنک در مناطق سردسیری بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در مناطق گرمسیری بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

در میان تجهیزات سرمایشی که برای تولید آب خنک و گوارا به کار می‌روند ، آبسردکن‌ها جایگاه خاصی دارند. این دستگاه‌ها به دلیل قابلیت تولید آب ولرم و گرم علاوه بر آب سرد و خنک و برخورداری از یخچال مورد توجه مصرف‌کنندگان هستند. خرید آبسردکن‌ها همانند همه دستگاه‌های الکترونیکی و سرمایشی نیازمند داشتن اطلاعات لازم در این زمینه است.

با توجه به اهمیت این مساله تصمیم گرفته شده است گفتگویی را با رضا اسکندری، تولیدکننده و واردکننده انواع آبسردکن در رابطه با خرید آبسردکن انجام دهیم که ماحصل این گفتگو، راهنمای خرید آبسردکن در ادامه مقاله ارائه می‌شود.

– در خرید آبسردکن قبل از هر چیز باید نیازتان را بشناسید. یعنی تعیین کنید که چه نوع آبسردکنی برای شما مفید است. آب سردکن منبع دار یا اتصال مستقیم به شهری.

انواع آب سرد کن و ویژگی‌های آنها را بگویید

آبسردکن‌های فانتزی یا پلاستیکی دو نوع متفاوت دارند. یک نوع که به سیستم آب شهری یعنی به لوله‌کشی آب وصل می‌شود و آب را از سیستم لوله‌کشی گرفته و به صورت گرم یا خنک تبدیل کرده و به شما تحویل می‌دهد. نوع دیگری از آبسردکن‌ها منبع خور هستند و منبع از جنس پت از بالا یا پایین در داخل دستگاه قرار می‌گیرد. این منبع‌ها در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در بازار قیمت دارند.

در نگاه اول شاید فکر کنید که دستگاه‌هایی که به سیستم لوله‌کشی آب شهری وصل می‌شوند بهتر هستند. خوب به نظر من هم این دستگاه‌ها بد نیستند اما مشکل عمده‌ای که دارند این است که مجبور هستید فقط در مکان‌های خاصی از این آبسردکن‌ها استفاده کنید و نمی‌توانید آنها را هرجایی که دلتان خواست قرار دهید. منظورم این است که این دستگاه‌ها را فقط می‌توانید در جاهایی قرار دهید که دسترسی به آب لوله کشی در آنجا وجود داشته باشد.

مزیت استفاده ار آب سرد کن‌های منبع دار

در حالی که آبسردکن‌های منبع‌دار را می‌توان در هر جایی که با دکوراسیون منزل مطابقت دارد و یا هرجایی که دوست داریم، قرار بدهیم. مشکلی که در رابطه با آب سردکن‌های اتصال مستقیم به آب شهری وجود دارد این است که این دستگاه‌ها با لوله‌های پلاستیکی به لوله‌کشی شهری متصل می‌شوند که استحکام کافی را ندارند.

دیده شده که گاهی این لوله‌ها ترک برمی‌دارد و یا برای‌شان مشکلی پیش می‌آید و جایی که آبسردکن در آنجا قرار گرفته است به مشکل بر می‌خورد. یعنی آنجا را آب می‌گیرد.

بنابراین به صورت خلاصه می‌توان گفت که در کل دو نوع آبسردکن وجود دارد ؛ یک نوع که به لوله‌کشی آب وصل می‌شود که به آن‌ها آبسردکن‌های اتصال مستقیم به آب شهری گفته می‌شود. در استفاده از آن‌ها نیازی به پر کردن منبع ندارید اما اگر مشکلی برای لوله‌کشی پیش بیاید خانه یا محل کارتان را آب برمی‌دارد. یک بدی دیگری که این دستگاه‌ها دارند این است که هر جایی که دلتان خواست نمی‌توانید آن‌ها را قرار دهید و باید به لوله‌کشی آب نزدیک باشد تا بتوانید با استفاده از لوله ۲ یا ۳ متری آن را به لوله‌کشی آب متصل کنید. لوله‌کشی آن‌ها از لحاظ ظاهری اصلا مناسب نیست.

مزیت‌های مهم آبسردکن‌های منبع‌دار چیست؟

آبسردکن‌هایی که منبع دارند را در هرجایی که دوست دارید می‌توانید قرار دهید. مزیت دیگر آن‌ها این است که این منبع‌ها فقط چند لیتر ظرفیت آب دارند به طوری که بزرگ‌ترین آن‌ها ۱۵ تا ۲۰ لیتر آب می‌خورد و چون لوله‌کشی هم ندارند امکان آب برداشتن محیط در استفاده از آن‌ها بسیار کم است. یک مزیت دیگری که این دستگاه‌ها دارند این است که آن‌ها را می‌توانید در هر جایی که برای‌تان راحت بود یا دلتان خواست قرار دهید.

معایب این دستگاه‌ها این است که هر ۲۰ لیتر به ۲۰ لیتر باید منبع را پر کنید. البته خوبی این مساله این است که می‌توانید از شربت هم استفاده کنید. به شرطی که شربت به صورت کاملا محلول در آب باشد.

برخی از آبسردکن‌ها یخچال هم دارند. مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را می توانید در یخچال این آبسردکن ها ذخیره کنید.

برخی از آبسردکن‌ها به صورت ویژه دارای امکاناتی مانند یخچال هستند. معمولا آب سرد کن‌های یخچال‌دار حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از آب سردکن‌های بدون یخچال گران‌تر هستند.

باید در نظر بگیرید که این ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گرانی ارزش دارد که آبسردکن یخچال دار بخرید یا نه؟ اگر نظرم را بخواهید می‌گویم بله ارزش دارد. این آبسردکن‌ها قبلا یخچال‌های کوچکی داشتند اما رفته رفته یخچال‌های تعبیه شده در آن‌ها بزرگتر شده و قدرت سرمایشی‌شان هم بالا رفته و شما می‌توانید انواع غذا، میوه و نوشیدنی را در یخچال قرار دهید.

انواع آبسرد کن‌های فانتزی را نام ببرید

– آبسردکن‌های فانتزی را می‌توان به انواع دومنظوره و سه منظوره هم طبقه‌بندی کرد.

آبسردکن‌های فانتزی از یک منظر دیگر دو نوع هستند. برخی از آن‌ها فقط آب گرم و سرد تولید می‌کند (آبسردکن‌های دومنظوره) و برخی دیگر علاوه بر آب سرد و گرم، آب ولرم هم تولید می‌کنند (آبسردکن‌های سه منظوره). با استفاده از این‌ها می‌توانید در تابستان از آب ولرم که خیلی خیلی گرم نیست استفاده کنید. ولی با آبسردکن‌هایی که دو شیره هستند یا باید آب خنک و یا آب گرم بخورید. پس اگر آبسردکن‌های نوع سه شیر خریداری کنید، فکر می‌کنم راضی‌تر باشید.

بهترین نکته در راهنمای خرید آبسردکن چیست؟

در این راهنمای خرید آبسردکن به بهترین نکته در خرید آبسردکن اشاره می‌کنیم:  آبسردکن‌هایی را خریداری کنید که مصرف انرژی آن‌ها بهینه باشد. مصرف برق دستگاه‌ها با توان مصرفی آن‌ها سنجیده می شود.

در خرید آبسردکن‌ها به توان مصرفی آن‌ها هم توجه کنید. دستگاه‌هایی که وات بالایی دارند یعنی توان بالاتر و در نتیجه خروجی بالاتری دارند، آب خنک‌تری را تولید می‌کنند. که به آن‌ها اصطلاحاتی فور گفته می‌شود که برای مناطق گرم و حاره‌ای طراحی شده‌اند و آب را خیلی بیشتر خنک می‌کنند.

سعی کنید دستگاه‌هایی را خریداری کنید که مخصوص مناطق حاره‌ای هستند. البته در ایران به دلیل پایین بودن قیمت انرژی، مصرف دستگاه زیاد در نظر گرفته نمی‌شود. یک آبسردکن کم مصرف می‌تواند هزینه برق کمتری را به شما تحمیل کند. با توجه به این که پیش‌بینی می شود که در سال‌های آینده قیمت انرژی در ایران هم گران‌تر شود ، توصیه می‌کنیم که آبسردکنی را انتخاب کنید که کم مصرف باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ای آی جی شاپ -eig-shop

فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP به‌عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های فروش تجهیزات صنعتی در ایران از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی اسکندری است. این سایت اینترنتی از بهار ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و رسالت نهایی خود را رفاه و رضایت شما مشتری گرامی ب اعرضه باکیفیت‌ترین محصولات داخلی و خارجی در نظر گرفته است.محصولات عرضه شده در این وبسایت به صورت کاملا اورجینال و ارسال مستقیم از کارخانه می باشند.

اطلاعات تماس
  • 044323***** - 044323*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل