اطلاعات تماس
  • 044323***** - 044323*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990620454479013

بیماری کانیبالیسم یا هم نوع خوری یکی از بیماری های شایع در بین پرندگان میباشد.

زامبی شدن مرغ ها به دلیل بیماری کانیبالیسم

کد: 13990620454479013

https://bit.ly/2FxtcwV

، ارومیه , (اخبار رسمی): بیماری کانیبالیسم یا هم نوع خوری یکی از بیماری های شایع در بین پرندگان میباشد. که طبق اظهارات و بیانات پرورش دهندگان بیشتر در مرغداری ها بین پرندگان تخم گذار مثل مرغ و خروس روی میدهد. در این بیماری پرندگان به دلایل خاصی که در ادامه به آنها میپردازیم اقدام به خودخوری یا هم نوع خواری میپردازند.

زامبی شدن مرغ ها به دلیل بیماری کانیبالیسم
زامبی شدن مرغ ها به دلیل بیماری کانیبالیسم

بیماری کانیبالیسم ( هم نوع خواری ) چیست؟ 🐥
بیماری کانیبالیسم
یا هم نوع خوری یکی از بیماری های شایع در بین پرندگان میباشد. که طبق اظهارات و بیانات پرورش دهندگان بیشتر در مرغداری ها بین پرندگان تخم گذار مثل مرغ و خروس روی میدهد. در این بیماری پرندگان به دلایل خاصی که در ادامه به آنها میپردازیم اقدام به خودخوری یا هم نوع خواری میپردازند. بیماری کانیبالیسم به عنوان یک بیماری واگیر دار (روحی) بوده که قبلا در بین انسان ها نیز صورت میگرفت.

بیماری کانیبالیسم زمانی شروع میشود که پرنده بیمار به دلیل شزایط از لحاظ فکری روانی شده و راهی برای تخلیه خود دارد. به همین دلیل مجبور به نوک زدن به پرنده کناری خود میکند تا عمل تخلیه روانی صورت گیرد. با این حال این بیماری در بین سالن های مرغداری نمایان میشود. زیرا به دلیل وجود تعداد زیاد مرغ و خروس این حالت روانی برای پرنده کناری نیز انتقال پیدا کرده و باعث میشود کل گله در یک محیط به بیماری کانیبالیسم مبتلا شوند. برای جلوگیری از بروز این بیماری در بین پرندگان با ما همراه باشید.

عوامل موثر برای جلوگیری از بیماری کانیبالیسم
عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث یک گله از پرنده به این بیماری مبتلا شود. بیماری کانیبالیسم به دلیل انتقال سریع باید به صورت فوری رفع و درمان شود. در غیر اینصورت این بیماری کل دام را فرا گرفته و باعث وارد شدن خسارت بسیار زیادی به سالن های مرغداری میشود. بیماری کانیبالیسم به هیچ عنوان قابل انتقال به انسان نبوده و و مانند سایر بیماری ها منشا ویروسی ندارد و از لحاظ روحی باعث انتقال به پرنده ها میشود. مهم ترین عواملی که باعث میشود این بیماری در پرندگان روی دهد به شکل زیر میباشد.

1. تغذیه نامناسب

2. فضا و محیط نامناسب

3. دمای زیاد محیط

4. تعداد نامناسب دانخوری و آبخوری در محیط

5. ازدیاد یا ازدحام زیاد پرندگان در محیط

6. پرورش گونه های متفاوت از پرندگان در محیط

7. مجهز نبودن سالن نگهداری به تهویه مناسب

نتیجه نهایی

بیماری کانیبالیسم منشا ویروسی نداشته و از طریق عوامل روحی سایر پرندگان را مبتلا میکند. به همین دلیل جلوگیری از بیماری بسیار راحت بوده و نیازی به تزریق واکسن یا مصرف داروی خاصی ندارد. و در صورت مدیریت مناسب و استاندارد این بیماری قابل پیشگیری میباشد. در نظر داشته باشید بیماری کانیبالیسم فقط غریبانگیر مرغ و خروس نبوده و تمامی پرندگان را شامل میشود. پس برای جلوگیری از مبتلا شدن پرندگان به این بیماری مهم ترین راه پیشگیری مدیریت مناسب میباشد تا زمنیه این بیماری روحی در بین پرندگان فراهم نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ای آی جی شاپ -eig-shop

فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP به‌عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های فروش تجهیزات صنعتی در ایران از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی اسکندری است. این سایت اینترنتی از بهار ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و رسالت نهایی خود را رفاه و رضایت شما مشتری گرامی ب اعرضه باکیفیت‌ترین محصولات داخلی و خارجی در نظر گرفته است.محصولات عرضه شده در این وبسایت به صورت کاملا اورجینال و ارسال مستقیم از کارخانه می باشند.

اطلاعات تماس
  • 044323***** - 044323*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی