اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970429305939278

عسل چیست

تعریف جامع، روان و جذاب عسل

کد: 13970429305939278

https://goo.gl/CGUEgS

، تهران , (اخبار رسمی): عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل گیاهان جمع‌آوری شده است و تغییر شکل می‌یابد و سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود. عسل از نظر لغت یک واژه عربی است که فارسی آن را انگبین می‌گویند. این ماده به این دلیل که محلول در آب است جزء دسته مایعات است.

تعریف جامع، روان و جذاب عسل
عسل چیست

عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل گیاهان جمع آوری شده است و تغییر شکل می یابد و سپس در داخل سلول های مومی کندو ذخیره می شود.

عسل چیست:

عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل گیاهان جمع‌آوری شده است و تغییر شکل می‌یابد و سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود.

در ادامه تعریفی که از عسل در آکسفورد و ویکی‌پدیا آمده است به اختصار مطرح می‌شود.

آکسفورد:

یک مایع شیرین قهوه‌ای مایل به زرد چسبناک ساخته شده توسط زنبورها و حشرات دیگر از شهد جمع‌آوری شده گل‌ها.

ویکی پدیا:

عَسَل که آن را به فارسی اَنگَبین همچنین «انگُبین» و «اَنگُوین» گویند، مایعی شیرین و گران‌رو است که زنبورعسل از شهد گل‌ها تولید می‌کند.

عسل از نظر لغت یک واژه عربی است که فارسی آن را انگبین می‌گویند. این ماده به این دلیل که محلول در آب است جزء دسته مایعات است. اما آب موجود در آن خیلی اندک است. به همین خاطر این ماده بسیار غلیظ است و دیر فاسد می‌شود.

شیرینی عسل به دلیل وجود قندهایی چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز است. عسل به لحاظ داشتمن موادی چون آمیلاز، اینوتاز، کاتالاز و پروکسیداز در هضم غذا بسیار موثر است. رنگ، عطر و قوام عسل همه بستگی به نوع گل دارد.

به طور مختصر مراحل تبدیل شهد به عسل عبارتند از:

تبخیر فعال و غیر فعال آب، افزودن بزاق زنبور عسل شامل: آنزیم‌های اینورتاز، دیاستاز، گلوکز اکسیداز، پرولین و استیل کولین است.

زنبورها به شهد، آنزیمی به نام اینورتاز ،ساکاراز می‌افزایند تاباعث تغییرات شیمیایی مهمی شده و در نتیجه قند بیشتری نسبت به شهد بدون آنزیم تولید کنند.

عسل علاوه بر گلوکز و فروکتوز ( حدود ۷۰ درصد وزن خشک عسل) دارای قندها، آمینواسیدها، مشتقات معدنی، استیل کولین، مواد ضد باکتری، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و نیز سایر مشتقات گیاهی است. با توجه به ترکیبات پیچیده عسل نمی‌توان آن را با قندهای معمولی مقایسه نمود.

اگر بخواهیم بدانیم که از جنبه اقتصادی عسل چیست؟

عسل از جنبه اقتصادی و مادی اولین ومهم ترین محصول زنبورداری است.همچنین از زمان باستان تاکنون عسل به عنوان نخستین محصول زنبور مورد استفاده بشر قرار گرفته است.

تاریخ استفاده از عسل همگام با تاریخ خلقت بوده است. تقریبا در هر فرهنگی می‌توان شواهد بهره‌گیری از آن را به عنوان یک منبع غذایی به دست آورد.

ترکیبات عسل:

اجزاء تشکیل‌دهنده عسل در همه انواع عسل یکسان است ولی نسبت آنها با یکدیگر فرق می‌کند.

در ترکیبات عسل موادی چون آب، قندهای مختلف، اسیدهای آلی، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها ، آنزیم‌ها ، مواد معدنی و… وجود دارد. 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت عسل سیتی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عسل سیتی

سایت عسل سیتی از تابستان سال ۱۳۹۶ با موضوع اطلاع رسانی عمومی در مورد زنبور عسل و محصولات تولیدی آن و همچنین احداث فروشگاه اینترنتی در رابطه با عسل راه اندازی گردیده و هدف اصلی آن قرار دادن اطلاعات روز در مورد زنبور عسل و همچنین حمایت از تولید ملی در زمینه تولید عسل و محصولات وابسته می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی