اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970619315438172

کاهش زمان و هزینه، افزایش کارایی

آشنایی با آموزش شناور

کد: 13970619315438172

https://goo.gl/jQWhQT

، تهران , (اخبار رسمی): در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که سرعت حرف اول را می‌زند، دیدن مردمی که تحمل اندکی صبر را ندارند کار دشواری نیست. در این زمانه افراد و سازمان‌هایی که به سرعت و کارایی بالا دقت ندارند از دور رقابت حذف می‌شوند.به علت مهم بودن موضوع آموزش در تمام زمینه‌های زندگی مختصرا به آن پرداخته می‌شود.

 آشنایی با آموزش شناور
آموزش شناور

برای مبحث آموزش دست کم 4 عنصر اصلی می‌توان نام برد : 1. دانش آموز 2. معلم 3. شیوه‌ی آموزش 4. بازخوردگیری.

1. دانش آموز:

عنصر اصلی و محوری آموزش است. انسان‌ها بستری از اطلاعات هستند که به صورت مستمر این اطلاعات در تبادل با محیط خارج است. انسان یک سیستم باز است نه خمیری بی‌شکل که با دستور پخت بتوان از آن نانی برشته به دست آورد. انسان از سویی دارای غریزه حفظ بقا است و از سوی دیگر دارای قدرت تفکر و حل مساله، پس نمی‌توان با چوب تر برای او نسخه ای پیچید بگونه‌ای که حتی شدیدترین قانون‌ها بعد از مدتی مغلوب قدرت حل مساله انسان می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند . آموزشی موثر است که باعث تغییر نگرش و رفتار انسان شود، انسان موجودی است که ادعای منطق می‌کند ولی در اکثر موارد احساس او بر منطقش مسلط است.

2. آموزگار: 

به گفته دیل کارنگی مخاطبان شما را قبل از اینکه دهان‌تان را باز کنید یا تایید می‌شوید یا رد،  آموزگاری که در بدو ورود به کلاس ظاهری نامناسب دارد، آموزگاری که در طی جلسات آموزشی اخلاق و انعطاف‌پذیری مناسب ندارد به بازدهی و راندمان مطلوب نمی‌رسد.

شاید به جرات گفت بالاتر از تخصص و انتقال معنا، توانایی ورود به ذهن دانش‌آموز و مخاطب حائز اهمیت است. هر انسانی دارای دیوار نامرئی دفاعی است که وظیفه یک آموزگار این است که بدون تخریب این دیوارها ، از دریچه قلب فرد وارد شود و تکلیف انسانی‌اش را ادا کند.

تخریب این دیوار نتیجه‌ای جز پدید آمدن رفتار دوگانه و نفاق‌آمیز ندارد که باعث دور شدن آموزگار از هدف اصلی‌اش می‌شود چون اصل آموزش در تغییر در نگرش و رفتار است، چگونه می‌توان افراد دو رو را به مقصود رسانید. نتیجه سیستم چوب تر فقط تربیت انسان‌هایی دو رو و ناکارآمد است.

پس در ابتدا باید آموزگاران به صورت دقیق به وسیله علوم روز روانشناسی و جامعه‌شناسی و ... توجیه شوند تا بتوانند نسلی سالم و کارآمد تحویل جامعه دهند.

3. شیوه‌ی آموزش:

در این مقاله چند روش به صورت مختصر بیان می‌شود، هر چند که بخاطر ماهیت وجود انسان روش‌ها به صورت مستمر باید به روزرسانی شود.

الف) پرواز در ارتفاع پایین: هنر یک معلم و استاد در گنده‌گویی و پیچیده کردن مسایل نیست، هنر در این است که با وجود سال‌ها تجربه و علم‌اندوزی بتوان در سطح یک فرد عامی مطالب را بیان کرد. پس باید در ارتفاع پایین پرواز کند و در ابتدا با دانش‌آموزان همسو شود و سپس آنها را با خودش به اوج برساند.

ب ) روش مکش مغزی: معلم هیچگاه نباید مطالب را کامل و جامع بیان کند چون در زمانی که مغز شخص با انبوهی از اطلاعات ورودی مواجهه می‌شود از طریق فرایندهای مختلف مانند هجوم افکار منفی، افسردگی، بهانه‌جویی آن را پس می‌زند. پس ذهن مخاطبان را بهتر است تشنه نگه داشت.

ج ) آوردن مثال‌های جذاب برای مخاطب: لازمه‌ی این امر نیز شناخت نسبی از دانش‌آموز و مخاطب است، تا از طریق سخن گفتن از جنس مطلوب او به مقصود رسید.

د ) روش شوک ذهنی: باید با بیان نادرست مطالبی که از قبل تدریس شده است ذهن مخاطب را درگیر کرد تا در او حالت اعتراضی ایجاد شود و از این طریق اطلاعات مورد نظر را از لایه‌های زیرین مغز او بیرون آورده و تثبیت کرد .

ر ) ارتباط مستمر و دایمی: شرایط اینترنت و نرم‌افزارهای ارتباطی این حسن را دارد تا بتوان به صورت دائمی و مستمر، خارج از فضای خشک و بسته کلاسی نیازهای دانش‌آموزان را بر طرف کرده و آنها را برای کارایی بیشتر کنترل کرد.

4. بازخورد گیری: 

سیستمی که به بازخوردها اهمیت ندهد محکوم به فنا است، موضوعی که درین بخش مطرح می‌شود این است که از یک روش بازخورد نمی‌توان برای همه‌ی انسان‌ها استفاده کرد، هر انسان مجموعه‌ای از احساسات است که برای ارضا آنها با قدرت حل مساله‌اش، روش‌های متفاوتی را پیش می‌گیرد پس در طرح روش‌های باز خوردگیری، شخص مخاطب در نظر گرفته شود و روش‌های متفاوتی را خلق کرد.

نتیجه گیریانسان موجودی است که از لایه‌های متفاوت احساسی تشکیل شده است هر چند دم از منطق می‌زند ولی اکثر تصمیماتش براساس احساس است.

حال هر شخص در هر جایگاهی چه آموزگار چه بازرگان یا حتی اگر شخصی با همسرش مشکل دارد برای رسیدن به مطلوب و مقصود، باید این لایه‌ها را بررسی کند.

اگر شخصی بتواند در لایه پدر یا مادر نداشته‌ی مخاطب خود یا برادر و خواهر نداشته یا همسر و دوست نداشته‌ی مخاطبش قرار گیرید، آن وقت می‌تواند به قلب و ذهن این موجود پیچیده راه یابید.

علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با موارد ذکر شده در این مقاله می‌توانند به وب‌سایت سامتا مراجعه کنند.

شایان ذکر است دکتر میلاد حسین زاده داداشی در انتهای این یادداشت اضافه کردند: این سیستم سبب کاهش محسوس هزینه‌ها و بالا رفتن قطعی روند آموزش خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامتا

سامتا مخفف سامانه آگهی و مدیریت تبلیغات ایرانیان از سال ۱۳۹۲ جهت ارائه خدمات آنلاین الکترونیک در راستای دستیابی به آرمان های شهر الکترونیک طراحی شد و از سال ۹۶ با طراحی جدید پیش رو در اختیار کاربران عزیز قرار داده شد. تیر ماه 1399 گسترش فعالیت و ترکیب شدن با هلدینگ پندارگاه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش