اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970719321288172

موفقیت یا شکست افراد در زندگی 

کد: 13970719321288172

https://goo.gl/2vrNSK

، تهران , (اخبار رسمی): دکتر میلاد حسین زاده داداشی محقق و کارشناس الگوریتم‌های رفتاری در انسان، نکاتی را در ارتباط با موفقیت یا شکست افراد در زندگی بیان کرده که در ادامه این مطلب ارائه شده است.

موفقیت یا شکست
سامتا - موفقیت یا شکست افراد در زندگی

محقق و کارشناس الگوریتم‌های رفتاری در انسان نکاتی را در ارتباط با موفقیت یا شکست افراد در زندگی بیان کردند

دکتر میلاد حسین زاده داداشی محقق و کارشناس الگوریتم‌های رفتاری در انسان در مصاحبه با وبسایت سامتا راجع به نحوه‌ی شناسایی کدهای رفتاری انسان و رمزگشایی آنها برای زندگی بهتر و موفق‌تر نکاتی را در ارتباط با موفقیت یا شکست افراد در زندگی ذکر کرده است.

در مصاحبه‌ای که با او انجام شده است، دلیل علت و علل ریشه‌های رفتاری افرادی مطرح شد که در زندگی حرفه‌ای خود موفق هستند ولی در زندگی شخصی‌شان دارای گره‌های پیچیده‌ای هستند.

وی دست کم 9 نوع علت رفتاری را در این افراد برشماردند که اثری متفاوت در دو محیط ایجاد می‌کنند. عوامل موفقیت یا شکست افراد در زنگی شامل موارد زیر است:

1.د اشتن تخصص در یک یا چند زمینه:

این دسته از افراد دارای تخصص حرفه‌ای خوب در یک یا چند زمینه هستند که در ارتقای شغلی آنها موثر است ولی این تخصص‌ها اثر مثبتی در زندگی خانوادگی آنها ندارند.

در اصل به علت پرداختن زیاد به تخصص حرفه‌ای خود از مطالعات جانبی راجع به مسایل خانواده غافل مانده‌اند.

2. خود شیفتگی:

صفتی است که در محیط کار شاید به صورت اعتماد به نفس جلوه کند و باعث تحسین همکاران شود ولی همین صفت در روابط خانوادگی به صورت غرور و تعصب جلوه می‌کند.

خودشیفتگی جز درمان‌ناپذیرترین بیماری‌های روانی است چون فرد خودشیفته هیچ کس را به عنوان مشاور و درمانگر قبول ندارند.

افراد خود شیفته در تمام موارد زندگی خود را به همه حتی همسر و فرزندان ترجیح می‌دهند که این سردی و سقوط خانواده را رقم می‌زند. یکی از مشکلات اصلی در خودشیفتگی عدم بازخوردگیری صحیح از رفتار مریض است طبیعتا وقتی فردی از رفتارش فیدبک درست نگیرد محکوم به فنا است و روند شکست را در بحث موفقیت یا شکست طی خواهد کرد.

3. رسمیت در امور و عدم تشخیص درست حریم ها و عدم انعطاف پذیری:

این قبیل افراد در محل کار به علت حفظ حریم شغلی و اجتماعی مور تایید هستند. ولی به علت عدم توانایی در تغییر و پذیرش آن، با همان حریم اجتماعی و شغلی با همسر و فرزندان ارتباط می‌گیرند و جوی سرد را برقرار می‌سازند و عدم صمیمیت را رقم می‌زنند.

دکتر حسین زاده داداشی در این بخش جهت کسب موفقیت یا شکست توصیه‌ای می‌کنند به این افراد: که بد نیست بعضی اوقات شبیه یک احمق به  نظر برسیدهم دوست داشتنی‌تر می‌شوید و هم دیوارهای دفاعی شخصیتی افراد پایین می‌آید.

4. دقت بالا و حافظه قوی:

طبیعتا با داشتن دقت نظر بالا و حافظه قوی در امور حرفه‌ای خود بسیار به چشم می‌آیند و ترقی می‌کنند ولی این مو را از ماست بیرون کشیدن در حریم زناشویی نتایج جالبی را رقم می‌زند. باید توجه داشت که اساس خانه و خانواده را عشق تشکیل می‌دهد که رکن آن از خودگذشتگی است.

5. اولویت‌بندی‌های ذهنی:

در رتبه بندی ذهنی این افراد، رکن اول پول، موفقیت کاری و موقعیت اجتماعی است. برای آنها خانواده و موضوعات مرتبط با آن در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند. تفاوت در اولویت‌ها باعث می‌شود حرف مشترکی بین آن زوجین باقی نماند و ارتباط تنها به روابط جنسی ختم شود که آن نیز به دلایل مذکور به سردی می‌گراید.

6. مقدار و سطح انرژی :

طبیعتا در طول روز افراد سطح انرژی بیشتری دارند و می‌توانند مانورهای رفتاری زیباتری را ارایه دهند. در هنگام شب کاهش سطح انرژی و خستگی، باعث می‌شود سانسورها و کنترل‌های رفتاری کمرنگ شود و افراد حساس‌تر شوند و به سمت رک‌گویی و پرخاش بروند.

همین رفتارها باعث می‌شود تا ارتباط عاشقانه زوجین به سردی برود و دنبال جایگزین دیگری بگردند تا از تنش  فشار عصبی آنها بکاهد. متاسفانه در این بخش نیز پایه‌های زندگی رو به انحطاط می‌رود.

7. سیاستمداری: 

رفتار دیگر سیاستمداری است. هر چند بازی‌های سیاسی در محیط کار می‌تواند باعث ترقی فرد شود ولی در محیط خانواده اثری عکس می‌گذارد. اولین شخصی که متوجه این بازی‌ها می‌شود همسر فرد است. همسری که با او روابط بسیار نزدیک دارد کوچکترین تغییری در زبان بدن دیگری را متوجه می‌شود و با حسی بد از او دور می‌شود.

هرچند جناح بندی و زد و بند در محیط کار ممکن است باعث پیشرفت فرد شود ولی به قطع جناح بندی والدین با فرزندان علیه یکدیگر، اثری بسیار مخرب دارد.

8. داشتن نگرش سازمانی:

این نگرش برای سازمان و محل کار بسیار مفید و پر بازده است ولی باید توجه داشت که ازدواج و محیط خانواده سازمان و شرکت نیست که هدف آن فقط تولید مثل باشد. در این دید این افراد خانواده شبیه سازمانی هستند که همسر فرد معاون است و فرزندان، نقش کارمند را دارند. روابط عمودی، از بالا به پایین، بدون چون و چرا است.

9. قدرت شنودگی:

این دسته از افراد در محیط کار خود شنونده موثری هستند و به دقت جز به جز کلام گوینده را در ذهنشان ضبط می‌کنند ولی در محیط خانه و خانواده،  حتی شنونده نمایشی و تظاهری هم نیستند.

در ادامه دکتر میلاد حسین زاده داداشی افزودند: با دقت در این مسایل و جزییات دیگر می‌توانید فردی موفق در محیط کار و خانواده باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامتا

سامتا مخفف سامانه آگهی و مدیریت تبلیغات ایرانیان از سال ۱۳۹۲ جهت ارائه خدمات آنلاین الکترونیک در راستای دستیابی به آرمان های شهر الکترونیک طراحی شد و از سال ۹۶ با طراحی جدید پیش رو در اختیار کاربران عزیز قرار داده شد. تیر ماه 1399 گسترش فعالیت و ترکیب شدن با هلدینگ پندارگاه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت