اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970625316638172

رمزگشایی کدهای رفتاری انسان، کلید موفقیت

کد: 13970625316638172

https://goo.gl/zGkeRX

، تهران , (اخبار رسمی): چه مدرس و معلم باشید، چه مشاور راهنما، یا اگر فروشنده و بازاریاب هستید یا دست کم تمایل دارید یک زندگی خانوادگی سرشار از عشق و محبت داشته باشید. باید توانایی خواندن الگوریتم رفتاری مخاطبان را داشته باشید چون انسان‌ها خمیر خام بی‌شکل نیستند که با یک دستورالعمل بتوان از آنها نانی برشته و خوش طعم ساخت.

الگوریتم رفتاری
الگوریتم رفتاری- سامتا

پی بردن به الگوریتم رفتاری انسان‌ها کلید قطعی برای رسیدن به موفقیت است

در زندگی همه‌ی انسان‌ها لحظاتی پیش آمده که دوست داشته‌اند با کمک ابزاری جادویی، ذهن طرف مقابل را بخوانند تا از آن طریق به مقصود و مطلوب خود برسند.

فروشندگانی که در آرزوی فروش موفق و تضمینی هستند، زوج‌هایی که تمایل به یک زندگی شاد و عاشقانه دارند و معلمانی که خواستار پیشرفت و موفقیت عالی تحصیلی دانش‌آموزانشان هستند و مشاورینی که قصد ارائه خدماتی درست و به جا به مراجعان را دارند نیازمند چنین علمی هستند. به نظر دکتر میلاد حسین‌زاده داداشی، پی بردن به الگوریتم رفتاری انسان‌ها کلید قطعی برای رسیدن به موفقیت است.

تعریف:

روش گام به گام حل یک مساله را الگوریتم می‌گویند یا به گونه‌ای دیگر، نگاهی از بالا به یک موضوع است. منظور از الگوریتم رفتاری انسان، این است که در شرایط مختلف چه واکنشی از وی سر می‌زند.

در انسان برخی از الگوریتم‌ها غیر ارادی است مانند سیستم تنفسی و برخی دیگر ارادی است مانند غذا خوردن و بسیاری از آنها ترکیبی هستند یعنی شخص زمینه و استعداد ژنتیکی آن را دارد و با قدرت حل مسئله آن را اصلاح می‌کند یا بهبود می‌بخشد.

ریشه‌ی این الگوریتم‌ها در انسان یا ژنتیکی است یا اکتسابی یا ترکیبی از این دو است. می‌توان گفت چیدمان چندین الگوریتم رفتاری باعث به وجود آمدن پدیده هوش می‌شود.

چگونگی ذهن خوانی یا کشف رمز رفتار:

مهم نیست که منشا الگوریتم رفتاری، ژنتیکی باشد یا اکتسابی، مهم کشف آن است. پیش نیاز این که کدهای رفتاری افراد را بتوان رمزگشایی کرد دانستن چندین علم  است از جمله:

1. روانشناسی
2. جامعه شناسی
3 . آشنایی با ایدئولوژی‌های مختلف
4. زبان بدن
5. آناتومی بدن و فرم‌های مختلف دست و انگشتان
6. روش تحقیق و تحلیل داده است

البته علاوه بر دانستن این علوم داشتن تجربه و بودن در میان مردم و معاشرت با آنها رکنی اساسی است. چون باید اندیشه و احساس مردم را لمس کرد.

زبان بدن:

نوعی از ارتباطات غیر کلامی است. حالت‌های مختلف بدن بیان‌کننده بسیاری از افکار است. زمانی که فردی را دوست داریم یا هنگاهی که از فردی بدمان می‌آید نوع حالات بدنمان متفاوت می‌شود.

حالت‌های مختلف بدن را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد از جمله 1.فرم سر و گردن 2.نوع نگاه 3.نوع لرزش‌ها در بخش‌های مختلف بدن 4. نوع نشستن و ایستادن و فرم‌های مختلف دست از انواع این دسته‌بندی است.

به عنوان مثال فردی که دارد خاطراتی را بیاد می‌آورد نگاهش خیره به پایین است یا بالا، چپ یا راست، اگر تضادی هنگام به یاد آوردن خاطرات ناخود آگاه (نگاه سمت چپ و بالا) ایجاد شد مثلا پایین چپ را نگاه کرد آیا دروغ می‌گوید؟

لرزش گونه‌ها یا لرزش خفیف دستان عامل بسیار مهمی در فیدبک‌گیری است برای همین اکثر افرادی که ادعای ذهن‌خوانی یا فال‌گیری دارند دست فرد متقاضی را در دست می‌گیرند.
قطرات ریز عرق روی پیشانی یا باز شدن مردمک چشم و … می‌تواند کمک به کشف کدهای رفتاری کند.

فرم بدن فرد، چاقی، لاغری و ماهیچه‌ای بودن و همچنین نوع فرم کف دست و انگشتان راه دیگری برای ورود به ذهن مخاطبان و کشف الگوریتم رفتاری او است.

چند روش پی بردن به الگوریتم رفتاری:

قبل از پرداختن به این بحث، نکته مهم قابل ذکر این است که هر چند که پایه و اساس رفتارها حاصل تداخل عمل ژنتیک و باورهای خانواده و جامعه است ولی تعیین‌کننده اصلی واکنش رفتاری انسان، اصلی‌ترین نیاز فرد در لحظه است.

فردی که دارد از تشنگی می‌مرد دنبال یک لیوان آب است و پیگیر اخلاقیات نیست هر چند ممکن است با باوری دیگر به خاطر حفظ ایدئولوژی جان دهد که در این مقوله الگوریتم اصلی فرد حفظ بقا نیست بلکه رهایی است که به علت نادر بودن این موارد از جامعه آماری حذف می‌شوند.

رفتار انسان متغیر است بین نیازهای او مخصوصا نیاز به حفظ بقا (الگوریتم رفتاری اصلی) و قدرت حل مساله، هر چند خانواده و جامعه خواسته‌ی فرد را ناپسند بدانند؛ ولی در زمان احساس نیاز شدید به آن خواسته با قدرت حل مساله یا راهی جدید برای ارضا خواسته پیدا می‌کند یا توجیهی منطقی برای آن می‌سازد.

نیاز باید برآورده شود چون الگوریتم رفتاری اصلی انسان حفظ بقا و گسترش ژنومش است. این نکته‌ای حائز اهمیت است برای قانونگذاران و افرادی که در زمینه آموزش فعالیت دارند، پس خود را گول نزنید و با چشمانی باز نتایج اطراف را مشاهده کنید تا به سقوط دچار نشوید.

در ادامه به چند روش پی بردن به کد رفتاری افراد پرداخته می‌شود.

اولین قدم در این راه بالابردن قدرت مشاهده و گوش کردن است. پس از این که توانستیم با کمک زبان بدن و علوم مختلف از دیوار دفاعی اولیه فرد عبور کنیم حال باید به صورت دقیق رفتارهای او را در شرایط مختلف مشاهده و یادداشت کنیم.

هنر در این است که بدون استفاده از پرسش‌نامه مستقیم اطلاعات دقیق از فرد مورد نظر به دست آوریم. باید خوب گوش دادن و سکوت کردن را یاد گرفت. سعی کنیم سوالات زیبا و مفیدی بپرسیم.

پس از به دست آوردن داده‌های مختلف از فرد، آن اطلاعات را وارد چارت تشخیص الگوریتم قرار می‌دهیم و یک تحلیل اولیه از الگوریتم فرد به دست می‌آوریم که با تشخیص نیاز اصلی فرد در لحظه می‌شود تا درصد بالایی رفتار فرد را پیش‌بینی کرد.

دکتر میلاد حسین زاده داداشی در ادامه گفتند که نحوه‌ی رسم چارت الگوریتم هر فرد متعلق به خود او است و یک دستور کلی برای همه‌ی انسان‌ها وجود ندارد چون محدود کردن انسان به یک صفت مثل خوب بودن یا شریف بودن یک اشتباه است. چون انسان‌ها همچون رودخانه هستند گاهی تند آب هستند و گاهی جریانی آرام، باید در لحظه، آنها را دریافت.

بازخوردگیری:

یکی از جذاب‌ترین و کاراترین بخش‌های هر سیستمی فیدبک‌گیری است. در این بحث، می‌توان فیدبک‌گیری را در چند بخش مطرح کرد.

در ارتباط با رفتار شخصی:

اگر در مجلس عزاداری بگویید و بخندید چه اتفاقی می‌افتد! این مثالی کلی و بارز بود، ولی باید در ریز رفتارها، بازخوردها را از زبان بدن مخاطب دریافت کنیم و دقت داشته باشیم همین ریز رفتارها ممکن باعث سقوط یا بالا رفتن مرتبه اجتماعی شود.

برای تایید صحت داده‌ها:

آنچه که ما توسط مشاهده، گوش دادن، پرسش و پاسخ از افراد ثالث به دست می‌آوریم خبر است.

زمانی که درستی یک خبر تایید شد تبدیل به اطلاعات می‌شود.

جدول و چارت الگوریتم برای پیش‌بینی درست، نیاز به اطلاعات دارد.

نتیجه گیری:

چه مدرس و معلم باشید، چه مشاور راهنما، یا اگر فروشنده و بازاریاب هستید یا دست کم تمایل دارید یک زندگی خانوادگی سرشار از عشق و محبت داشته باشید. باید توانایی خواندن الگوریتم رفتاری مخاطب را داشته باشید چون انسان‌ها خمیر خام بی‌شکل نیستند که با یک دستورالعمل بتوان از آنها نانی برشته و خوش طعم ساخت.

دکتر میلاد حسین‌زاده داداشی در انتها اضافه کردند: افرادی که در حرفه روانشناسی، قضاوت، آموزش و … هستند برای بهبود کار خود حتما پرونده‌ی شخصیتی از مراجعین خود تشکیل دهند تا بسته به الگوریتم رفتاری فرد، با آنها برخوردی شایسته و کارا داشته باشند. 

علاقه‌مندان جهت مطالعه مقالات بیشتر می‌توانند به سامتا مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامتا

سامتا مخفف سامانه آگهی و مدیریت تبلیغات ایرانیان از سال ۱۳۹۲ جهت ارائه خدمات آنلاین الکترونیک در راستای دستیابی به آرمان های شهر الکترونیک طراحی شد و از سال ۹۶ با طراحی جدید پیش رو در اختیار کاربران عزیز قرار داده شد. تیر ماه 1399 گسترش فعالیت و ترکیب شدن با هلدینگ پندارگاه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت