اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970722321709950

۱۱ راز کلیدی برای تجربه یک ازدواج موفق

کد: 13970722321709950

https://goo.gl/BYhkKU

، (اخبار رسمی): اگر قرار است به‌زودی ازدواج کنید یا مدت‌های طولانی از ازدواج شما می‌گذرد، باید بدانید در مسیر ازدواج پستی‌ها و بلندی‌هایی را تجربه می‌کنید. در تحقیقی که مشاوران روانشناسی انجام دادند، از همسران خوشبخت خواسته شد راز ازدواج موفق خود را فاش کنند. این مقاله را بخوانید تا با این اسرار بیشتر آشنا شوید.

۱۱ راز کلیدی برای تجربه یک ازدواج موفق
راز ازدواج موفق

از همسر خود مستقل باشید

استقلال و عدم وابستگی به همسر یکی از مهم‌ترین معیارهای دستیابی به یک ازدواج موفق می‌باشد. به‌منظور اینکه در ازدواج احساس خوشبختی کنید اول باید خودمان شادباشیم. درواقع این کلید یک ازدواج موفق است. به همین دلیل، زن و شوهر می‌بایست زمانی را جداگانه برای خود اختصاص دهند تا به سرگرمی و کارهای شخصی خود بپردازند. این تنهایی از همسر نه‌تنها موجب دلگرمی و قوت قلب می‌شود بلکه درزمانی که برای خود تنهاییم، روح خود را تقویت، خود را بازسازی و اهداف، یافته‌ها و الویت های شخصی خود را بازبینی می‌کنیم.
از طرف دیگر، وابسته بودن به همسر، توانایی شما برای رشد و ترقی به‌عنوان یک شخص با تفکر آزاد را تضعیف می‌کند. زمانی که ما نسبت به همسر خود احساس استقلال می‌کنیم، همیشه در مواقعی که در کنار همسر خود هستید همیشه موضعی هست تا راجع به آن صحبت کنید و برای همسر خود شخصیتی قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر خواهید داشت.

شنونده خوبی برای همسر خود باشید

درعین‌حالی که زنان می‌بایست مهارت شنونده بودن خود را تمرین کنند، مشاوران ازدواج تأکید می‌کنند مردان هم این مهارت را موردتوجه قرار دهند. اغلب اوقات مردان فراموش می‌کنند که  تنها چیزی که از زن از شوهر خود انتظار دارد یک گوش شنواست. به خاطر بسپارید شنیدن با گوش دادن متفاوت است. شنیدن باید علاوه بر گوش، قلب ما را هم درگیر کند. شنیدن یعنی با آغوش باز به چیزی که همسرتان می‌گوید گوش دهید، در حین صحبت به او نگاه کنید و با پاسخی مناسب به همسر خود قوت قلب دهید. شنیدن راز یک ازدواج موفق است.

با مخالفت همسرتان موافقت کنید

باهم خوب بودن به معنی موافقت همسر با همه‌چیز نیست. اکثر همسرانی که جهت مشاوره به ما مراجعه می کنند دارای نگرش، عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی‌اند و حتی در برخی امور مهم زندگی دیدگاه مشترکی ندارند. همه زوج‌ها باید در پاره ای از زمینه‌ها باهم اختلاف نظر داشته باشند و این امر طبیعی است. در یک ازدواج موفق، زن و شوهر به نقطه‌نظر یکدیگر احترام می‌گذارند. همچنین به یاد داشته باشید که، اختلافات خانوادگی و زناشویی ممکن است در هر خانواده ای اتفاق بیفتد، مهم این است زن و شوهر چگونه با این اختلافات برخورد کنند.

زبان قلب همسرتان را بشناسید

بر اساس نظریه روانشناسی، هر شخص روش منحصربه‌فردی در برقراری رابطه عاشقانه با همسر خود دارد. وقتی اولویت‌ها و خصوصیات همسرتان را به‌خوبی بشناسید، رفتارهای وی برای شما دوست‌داشتنی است. روش‌هایی که همسر شما بدان وسیله عشق را به شما ابراز می‌کند مشاهده کنید. مثلاً شوهر شما در شستن وسایل خانه و یا نگهداری از فرزندان کمک می‌کند و یا خانم شما در اتو کردن پیراهن و یا درست کردن غذای موردعلاقه شوهر خود شما تلاش می‌کند. برای برخی ممکن است این زبان قلب به شکل یک‌کلام عاشقانه، رفتن به سفر موردعلاقه همسرتان و روش‌های دیگر باشد. زبان قلب همسر خود را یاد بگیرید تا همیشه بدانید چطور باهمسر خود برخورد کنید. فهم زبان قلب همسر شما یکی از رموز موفقیت در ازدواج است.

همسر خود را همانگونه که هست بپذیرید

یکی از مهم‌ترین عوامل نابودی یک رابطه و افزایش درخواست طلاق، عدم توانایی پذیرفتن همدیگر در زندگی مشترک به‌خصوص در میان زنان است که همیشه به همسر خود غر می‌زنند. به خاطر داشته باشید که شما با چه کسی ازدواج کرده اید و هم‌اکنون چه کسی است. حتی اگر بخواهید همسر خود را تغییر دهید نمی‌توانید. وقتی همسر خود را تحت‌فشار قرار می‌دهید و یا در حال متقاعد کردن وی هستید، درواقع شما فقط بر روی نقاط ضعف و مشکلات همسرتان تمرکز کرده‌اید. به‌عنوان مشاور ازدواج به شما پیشنهاد می‌شود نگرش خود را فوراً تغییر دهید و شروع به تمرکز بر روی خصوصیات مثبت همسرتان کنید و نقاط ضعف او را بپذیرید.

در زندگی زناشویی مسئولیت‌پذیر باشید

وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیرید مسئولیت موفقیت و شکست تان را بر عهده بگیرید. وقتی‌که شما باهمسرتان بر روی موضوعی اختلاف‌نظر دارید و یا دعوا با همسر خود می‌کنید، به یاد داشته باشید تا مسئولیت اعمال، چیزهایی که گفته‌اید و انجام داده‌اید حتی اگر آن چیز دردناک، غیرمنطقی و یا موجب دردسر باشد را بپذیرید. اگرچه این کارها ساده به نظر می‌رسند اما یکی از کلیدهای موفقیت در ازدواج به‌حساب می‌آیند.

با همسر خود قرار ملاقات شبانه بگذارید

در میان رموز موفقیت در ازدواج، این‌ یکی از مهم‌ترین مواردی است که معمولاً توسط زوجین به‌خصوص آن‌هایی که مدتی از ازدواجشان می‌گذرد نادیده گرفته می‌شود. مهم نیست در این قرار شبانه چه می‌گذرد. به همین سادگی که فقط زمانی را با در کنار همسر خود می‌گذرانید موجب حفظ و بهبود رابطه زن و شوهر می‌شود. در این قرار شبانه شما باید تلفن همراه خود را خاموش‌کنید تا اینکه از هرگونه حواس‌پرتی در این زمان اجتناب شود. همچنین سرگرمی‌های مشترک مثل تماشای تلویزیون، دوچرخه‌سواری و .... داشته باشید.

با همسرتان رمانتیک باشید

سعی کنید برخی روزها به همسر تان یک گل هدیه دهید یا یک پیام عاشقانه برایش ارسال کنید. او را با غذای موردعلاقه‌اش شگفت‌زده کنید. ایده‌های زیادی برای رمانتیک کردن زندگی مشترک خود پیدا و اجرا کنید.

همیشه از همسر خود تعریف کنید

با هرروز تمجید کردن از همسر خود، مشاور طلاق را از خود دورنگه دارید. تمجید و تعریف کردن مستمر از خصوصیات مثبت همسر خود، موجب بهبود رابطه ازدواج شما می‌شود. مثبت نگر باشید و اقدامات خوبی که همسرتان در طول روز انجام می‌دهد را نظاره کنید. گاهی اوقات که کارها خوب پیش نمی‌رود و مطابق با سطح انتظارات شما نیست، به‌جای تمرکز بر نقاط منفی، به موضوعات مثبت فکر کنید.

از کنترل کردن همسر خود بپرهیزید

افراد متأهل اغلب به‌جایی می‌رسند که شروع به گم کردن خود می‌کنند. احساس حسادت یا بی‌کفایتی به آن‌ها دست می‌دهد و یا فراموش می‌کنند که آن‌ها فردی مستقل از همسر خود هستند و ممکن است شروع به کنترل همسر خود کنند. اکثر اوقات این کار غیرارادی و به مرور با افزایش سطح انتظارات از همسر اتفاق می‌افتد. برقراری ارتباط موثر با همسر، داشتن استقلال فکری و بخشش می‌تواند ازدواج را در مسیر خوبی نگه دارد. اگر شما احساس می‌کنید توسط همسرتان کنترل می‌شوید و یا همسر خود را کنترل می‌کنید، اقدام مناسبی انجام دهید و یا از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید.

هرگز از کلمه درخواست طلاق استفاده نکنید

فرض بر این است شما واقعا نمی خواهید از همسر خود طلاق بگیرید، پس هرگز او را به طلاق تهدید نکنید. زوجی که در حین مشاجره با همسر خود از طلاق و جدایی صحبت می‌کنند اغلب از این واژه به‌عنوان یک تهدید استفاده می‌کنند. تحقیقات روانشناسی نشان داده احتمال درخواست طلاق در افرادی که از طلاق برای تهدید همسر خود استفاده می‌کنند بیشتر است. استفاده از ابزار تهدید برای حل مشکلات و اختلافات زناشویی  راهکار مؤثری نیست پس آن را انجام ندهید.


بسیاری از همسران شاد این نکات ازدواج موفق را در زندگی بکار می‌گیرند. شما هم از این قوانین تبعیت کنید تا نه‌تنها زندگی خود را از طلاق و جدایی نجات دهید بلکه قادر خواهید بود از زندگی زناشویی خود لذت ببرید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت