اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970723321969531

نمایه‌سازی مقالات دوهزار مجمع معتبر علمی در بانک مجامع علمی SID

کد: 13970723321969531

https://goo.gl/jq4nxT

، تهران , (اخبار رسمی): از ابتدای راه اندازی بانک مجامع علمی پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی تاکنون، بیش از یکصد و پنجاه هزار عنوان مقاله علمی در قالب 2 هزار مجمع علمی در این بانک نمایه سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، به نقل از مهندس مشیدی معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز، از دوهزار مجمع علمی برگزار شده تاکنون یکصد و پنجاه هزار عنوان مقاله علمی معتبر دریافت و در بانک مجامع علمی کشور در پایگاه SID و در گروههای تخصصی پزشکی، علوم انسانی، کشاورزی، معماری و هنر ، دامپزشکی ، علوم پایه و فنی مهندسی نمایه سازی شده است . 
براساس اعلام معاون توسعه بانکها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی، بانک مجامع علمی کشور یکی از بانکهای اطلاعاتی این مرکز محسوب می شود که در فعالیت چندین ساله خود بستری مناسب و جذاب را برای شناسائی و معرفی رویدادهای علمی فراهم کرده است و مجامع علمی و معتبر کشور از این طریق توانسته اند مقالات علمی محققان و مستندات ارائه شده در همایشها را تحت وب به مخاطبان و محققان ارائه دهند . 
مهندس مشیدی در خصوص اهداف راه اندازی این بانک در پایگاه اطلاعات علمی (SID) گفت : مرکز اطلاعات علمی با راه اندازی این بانک دوهدف عمده را مد نظر داشته است که از یکسو محققان و پژوهشگران بتواند ضمن حفظ حقوق مؤلفان و ناشران به آخرین دستاوردهای علمی ارایه شده در مجامع معتبر کشور از طربق این بانک دسترسی داشته و از سوئی دیگر برگزار کنندگان مجامع علمی و تولید کنندگان محتوا بتوانند با بهره گیری از امکانات موجود این مرکز ضمن معرفی مجمع علمی خود نسبت به ثبت مقالات پذیرفته شده در این بانک در کنار سایر تولیدات علمی کشور اقدام نمایند و بر این اساس زنجیره تامین کاملی اهم از دسترسی ، نمایه سازی ، ارزیابی و کسب و کار در حوزه مجامع علمی فراهم شده است . 
معاون توسعه بانکها وخدمات تخصصی SID، با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از سازمانها، مراکز دولتی و خصوصی با انعقاد تفاهم نامه با مرکز اطلاعات علمی همکاری می کنند گفت: در سال جاری نیز مراکزی چون پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی ، جهادهای دانشگاهی واحد قم و خراسان رضوی ، دانشگاههای مازندران ، شیخ بهائی ، ولی عصر (عج ا...) ، اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، موسسه آموزش عالی هدف ساری و ده ها شرکت دیگر به جمع فعالان مجامع علمی مرکز اطلاعات علمی پیوسته اند . 


شایان ذکر است مرکز اطلاعات علمی با 15 سال سابقه فعالیت در عرصه علمی کشور همواره سعی نموده است که منابع علمی را با دو ویژگی "جامعیت و روزآمدی" به صورت دسترسی آزاد (Open Access) در کنار ارایه سرویس‌ها و خدمات ویژه و کارآمد در جهت اعتلای تولیدات علمی در اختیار محققان و دانش‌پژوهان قرار دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با هدف ترویج و اشاعه اطلاعات علمی، گسترش و ارتقای خدمات اطلاع رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش های علمی و دستیابی آسان محققان به آخرین منابع اطلاعاتی منتشر شده در نشریات و دستآوردهای پژوهشی و نهایتاً افزایش اثربخشی تحقیقات در کشور، راه‌اندازی گردید. دریافت منابع علمی در این مرکز رایگان است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش