اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971026340879531

ثبت نام آزمون ویراستاری در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی انجام می‌شود

کد: 13971026340879531

https://goo.gl/zuyQ8o

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای شناسائی فارغ‌التحصیلان توانمند در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، ثبت نام عمومی از متقاضیان شرکت در آزمون ویراستاری انجام و پس از پایان فرایند ثبت نام، آزمون ارزیابی توانمندی و سطح‌بندی ویراستاران به همت مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در اواخر ماه جاری برگزار می‌شود.

ثبت نام آزمون ویراستاری در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی انجام می‌شود
ثبت نام آزمون ویراستاری در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، در راستای شناسائی فارغ‌التحصیلان توانمند در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، ثبت نام عمومی از متقاضیان شرکت در آزمون ویراستاری از 18دی آغاز شده است وپس از پایان فرایند ثبت نام، آزمون ارزیابی توانمندی و سطح بندی ویراستاران به همت مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

محمد مهدی مشیدی معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، با اعلام این خبر افزود: این طرح با چند هدف عمده انجام می‌شود که مهمترین آن بهره‌مندی از توان فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با زبان و ادبیات فارسی است که علاقه‌مند به ورود در عرصه ویراستاری هستند و رسالت بعدی  ایجاد بستری مبتنی بر توان ویراستاران، در نگارش پایان نامه‌ها، گزارش‌های علمی تولید شده و محتوای تولید شده برای وب که بر این اساس حداقل‌هایی از نگارش زبان و ادبیات فارسی لحاظ شود و در نهایت شاهد پاسداشت خط و زبان و ادبیات فارسی در این عرصه باشیم.

معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز با اعلام این مطلب که این طرح با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) به عنوان نهاد واسط و توسعه‌ای در 9 استان کشور از جمله آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان به صورت پایلوت اجرا می‌شود گفت: سامانه ثبت نام  این آزمون حداکثر تا تاریح 26 دی ماه جاری آماده ثبت نام متقاضیان در 9 استان پایلوت است که متقاضیان می‌توانند از طریق سایت WWW.SID.IR و انتخاب لینک «ثبت نام آزمون ویراستاری» ویا از طریق آدرس www.sid.ir/editor اقدام به ثبت نام کند.

وی با اشاره به اینکه آزمون فوق به صورت تستی و تشریحی انجام می‌شود و سوالات این آزمون نیز همانند آزمون ارزیابی توانمندی سطح‌بندی مترجمان زبان انگلیسی با ساعت‌ها تلاش افراد متخصص در تیم تخصصی طراحی و در قالب سوالات استاندارد آماده شده است خاطر نشان کرد: این آزمون اواخر دی ماه به صورت هم‌زمان و در واحد جهاد دانشگاهی استان‌های مورد نظر به صورت الکترونیکی در بین متقاضیان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ملاک ارزیابی ویراستاران و آزمون ویراستاری منطبق با آخرین استانداردهای فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواهد بود، خاطرنشان کرد آزمون به صورت یکپارچه و در قالب 35 سوال تستی و 10 سوال تشریحی و در مدت زمان 90 دقیقه برگزار می‌شود که سوالات آزمون تستی مربوط به بحث‌های صوری و زبانی خواهد بود.

محمد مهدی مشیدی با اشاره به اینکه این آزمون نسبت به آزمون مترجمی دارای ویژگی‌های خاصی است افزود: متقاضیان با مراجعه به آدرس‌های اعلام شده می‌توانند علاوه بر ثبت نام، منابع اصلی و فرعی آزمون را نیز دریافت کنند و با تعداد و نحوه پاسخگویی به سوالات  آشنا شوند.

به گفته وی دستور خط فارسی، غلط ننویسیم، نگارش و ویرایش و آشنایی با ویراستاری و نشر به عنوان منابع اصلی و نشر مطلوب، آشنایی با ویراستاری و نشر و مبانی نشر کتاب از جمله منابع فرعی هستند که برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

بنابر اعلام معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، پذیرفته شدگان نهایی این آزمون پس از سطح بندی، با حضور در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های کاربردی  که به منظور توان‌افزایی منتخبان تشکیل می‌شود، پس از طی موفقیت آمیز این مراحل از طریق سامانه ویراستاری با مرکز اطلاعات علمی همکاری خواهند کرد.

به گفته وی این سامانه در حال برنامه نویسی نرم افزاری است و هم‌زمان با اتمام دوره‌های آموزشی متقاضیان مترجمی زبان انگلیسی و ویراستاری قابل بهره‌برداری خواهد بود.

شایان ذکر است طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی در حوزه اشتغال و ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که توسط دولت در حال پیاده‌سازی است. در این طرح نزدیک به 75 مزیت در استان‌ها شناسایی و از متقاضیان ثبت نام به عمل آمده است. این طرح با بهره‌گیری از امکانات و توان مراکز و موسسات مختلف، برندها و بنگاه‌های بالادستی (به عنوان نهادهای پشتیبان و پیش‌ران) در حال اجرا است یکی از این مزیت‌ها ویراستاری متون است که با همکاری و پشتیبانی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) اجرا می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با هدف ترویج و اشاعه اطلاعات علمی، گسترش و ارتقای خدمات اطلاع رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش های علمی و دستیابی آسان محققان به آخرین منابع اطلاعاتی منتشر شده در نشریات و دستآوردهای پژوهشی و نهایتاً افزایش اثربخشی تحقیقات در کشور، راه‌اندازی گردید. دریافت منابع علمی در این مرکز رایگان است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش