اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971115345459531

معرفی دانشگاه‌های برتر ایران و خاورمیانه براساس رتبه بندی وبومتریکس 2019

دانشگاههای برتر ایران و خاورمیانه براساس رتبه بندی وبومتریکس معرفی شدند

کد: 13971115345459531

https://goo.gl/zH7VLe

، تهران , (اخبار رسمی): براساس آخرین رتبه بندی وبومتریکس 2019 ، دانشگاههای برتر ایران و خاورمیانه مشخص و معرفی شدند.

دانشگاههای برتر ایران و خاورمیانه براساس رتبه بندی وبومتریکس معرفی شدند
دانشگاههای برتر ایران و خاورمیانه براساس رتبه بندی وبومتریکس معرفی شدند

وبومتریکس یکی از رتبه‌بندی‌‌های دانشگاه‌های دنیا است که از سال 2004 توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس واقع در اسپانیا معمولا دو بار در سال ارائه می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به نقل از اداره تحلیل دادگان این مرکز دانشگاه‌های برتر ایران و خاورمیانه براساس رتبه بندی وبومتریکس 2019  مشخص و معرفی شدند.

براساس این گزارش و براساس رتبه بندی وبومتریکس Tel Aviv University در رتبه اول خاورمیانه و 158 ام جهان و دانشگاه تهران با یک رتبه تنزل در رتبه ششم خاورمیانه و 419 ام جهان قرار گرفته است.

 همچنین براساس این گزارش از میان 10 دانشگاه برتر خاورمیانه دانشگاه تهران بیشترین افت را نسبت به دوره گذشته رتبه بندی وبومتریکس داشته است و از رتبه پنج خاورمیانه به رتبه ششم تنزل یافته است

در بین  دانشگاه‌های ایران نیز  دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف همچون دوره قبل این رتبه بندی، به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارند اما در رتبه‌بندی جهانی نسبت به دوره قبل تنزل داشته‌اند.

همچنین براساس این گزارش، دانشگاه‌های لرستان، شهید باهنر کرمان و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز به ترتیب با بهبود 335، 179 و 109پله‌ای، بهترین عملکرد و دانشگاه‌های آزاد اسلامی مشهد، شهید چمران اهواز و ولیعصر رفسنجان بیش‌ترین افت را در میان 100 دانشگاه‌ برتر کشور داشته‌اند. همچنین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد یزد و تربیت دبیر شهید رجایی که در رتبه بندی گذشته وبومتریکس جایگاهی در میان 100 دانشگاه برتر کشور نداشتند، در رتبه‌بندی 2019 وبومتریکس به ترتیب با رتبه‌های 80، 86 و 88 کشوری، جز 100 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌اند.

شایان ذکر است وبومتریکس یکی از رتبه بندی‌های دانشگاه‌های دنیا است که از سال 2004 توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس واقع در اسپانیا معمولا دو بار در سال ارائه می‌شود. بنا بر آنچه در روش شناسی این رتبه بندی بیان شده هدف اصلی آن ترویج حضور وب و مشارکت دانشگاه‌ها در دسترسی آزاد به منظور انتقال علم و دانش به جامعه علمی است. باید توجه داشت که این رتبه بندی به دنبال ارزیابی وب سایت، طراحی و استفاده پذیری محتوای آن نیست بلکه بر آن است تا عملکرد جهانی دانشگاه‌ها را بر اساس فعالیت‌ها، دستاوردها و تاثیرشان ارزیابی کند.

این رتبه بندی براساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل (5 درصد)، تعداد پیوندهای دریافتی صفحات دانشگاه براساس پایگاه‌های Ahrefs و Majestic (پنجاه درصد)، تعداد استنادات محققان برتر بر اساس تعداد استنادات Scholar Google (ده درصد) و تعداد مقالات منتشر شده محققان دانشگاه در مجلات تاثیرگذار بین‌المللی (10 درصد پر استناد در 26 حوزه موضوعی به مدت 5 سال (2012-2016) براساس پایگاه Scimag (سی و پنج درصد)  تعیین می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با هدف ترویج و اشاعه اطلاعات علمی، گسترش و ارتقای خدمات اطلاع رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش های علمی و دستیابی آسان محققان به آخرین منابع اطلاعاتی منتشر شده در نشریات و دستآوردهای پژوهشی و نهایتاً افزایش اثربخشی تحقیقات در کشور، راه‌اندازی گردید. دریافت منابع علمی در این مرکز رایگان است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش