اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970805324068023

اهمیت سئو در موضوع بازاریابی دیجیتال چیست:

چرا فعالیت های بازاریابی دیجیتال بدون حضور سئو موفق نمی شوند؟

کد: 13970805324068023

https://goo.gl/eDtVww

، (اخبار رسمی): بدون شک بهینه سازی موتورهای جستجو بخش جدایی ناپذیر بازاریابی دیجیتال است. وظیفه سئو این است که رتبه یک وبسایت را با توجه به سرمایه گذاری ها و شرایط موجود به بالاترین حد ممکن برساند و سایت را در مقابل دیگر رقبا موجود بالا نگه دارد.

چرا فعالیت های بازاریابی دیجیتال بدون حضور سئو موفق نمی شوند؟
چرا فعالیت های بازاریابی دیجیتال بدون حضور سئو موفق نمی شوند؟

بدون شک بهینه سازی موتورهای جستجو بخش جدایی ناپذیر بازاریابی دیجیتال است. وظیفه سئو این است که رتبه یک وبسایت را با توجه به سرمایه گذاری ها و شرایط موجود به بالاترین حد ممکن برساند و سایت را در مقابل دیگر رقبا موجود  بالا نگه دارد.

فعالیت های بهینه سازی باعث افزایش رتبه گوگل، افزایش دیده شدن سایت، ترافیک کاربران، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه می شود. هر چه رتبه بندی سایت در نتایج موتورجستجو بالاتر باشد آن گاه میزان دیده شدن سایت توسط کاربران هم بیشتر می شود. کاربران به شیوه رتبه بندی موتور جستجو اعتماد می کنند و فکر می کنند که نتایج نخستین صفحه نتایج ، پاسخ های مرتبط تر و بهتری در اختیار آن ها قرار می دهد. در این مقاله ما قصد داریم که اهمیت سئو را در موضوع بازاریابی دیجیتال را ارزیابی کنیم اما در ابتدا بیایید با مفاهیم سئو ، بازاریابی دیجیتال و موضوعات مرتبط با آن ها آشنا شویم.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک تکنیک گسترده و پهناور از بازاریابی است که بسیاری از جنبه های دیگر تاکتیک های بازاریابی را هم شامل می شود. تاکتیکی از بازاریابی است که قصد دارد یک برند ، محصول و یا خدمت را از طریق فناوری های دیجیتال مانند : ایمیل ، موبایل ، تلویزیون ، رادیو و ... را به مردم معرفی کند.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی ، بازاریابی موتورهای جستجو ، اتوماسیون محتوا ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی تجارت های الکترونیک ، بهینه سازی موتورهای اجتماعی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی (هزینه ایی) ، بازاریابی ایمیلی و ... همگی زیرمجموعه های بازاریابی دیجیتال هستند. این موضوع را باید درک کرد که بازاریابی دیجیتال فقط خرید و فروش محصولات و خدمات نیست. بلکه منبعی برای سرگرم شدن ، تعاملات اجتماعی ، اخبار و ... هم می باشد.

اکنون که در عصر دیجیتال ، تغییرات گسترده آن و تکنیک های گوناگون قرار داریم موضوع بالاتر قرار گرفتن نسبت به رقبا بسیار مهم است. برای موفقیت و پیشگامی در تکنیک های جدید بازاریابی مهم است که خود را در دسترس و در معرض انتخاب کاربران قرار دهید و هم چنین از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ به درستی استفاده کنید. یکی از این روش ها و زیرمجموعه ها بهینه سازی موتورهای اجتماعی است.

بهینه سازی موتورهای اجتماعی

تکنیکی است که ترافیک کاربران را روی یک وبسایت متمرکز و جمع آوری می کند. بهینه سازی موتورهای اجتماعی با استراتژی های متنوع سعی دارد تا تعداد مشاهده کنندگان و رتبه بندی سایت را افزایش دهد. این فرایند روی فاکتورهای سئو که تحت تاثیر تغییرات در موتورهای جستجو هستند متکی است.

الف . سئو داخلی

تکنیکی است که ترافیک کاربران و قابلیت دیده شدن یک وبسایت را افزایش می دهد. در این تکنیک با اجرای فعالیت هایی بر طبق دستورالعمل های موتور جستجو مانند به کارگیری چگالی مناسب کلمات کلیدی باعث می شود که وبسایت برای موتورهای جستجو منبعی مطمئن به حساب آید. برای آنالیز سایت می توان از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کرد.

ب. سئو خارجی

تمامی تمرکز در این روش روی لینک سازی و ترویج و گسترش وبسایت قرار دارد. این روش ها با تکنیک هایی که در وبسایت تغییراتی را ایجاد می کند تفاوت دارد. رتبه بندی در موتورهای جستجو به شدت تحت تاثیر لینک های دریافتی وبسایت است. ارتباطات لینکی باید با منابع مطمئن و شناخته شده باشد. این نکته را بدانید که دایرکتوری های بی کیفیت، لینک های در وبلاگ های اسپم و ... تاثیر منفی روی موتورهای جستجو خواهند داشت. شما برای به دست آوردن و یا حتی خرید بک لینک باید یک برنامه منظم و حرفه ای داشته باشید.

چرا باید در بازاریابی دیجیتال از سئو استفاده کنیم؟

نسبت به دیگرهای تکنیک های بازاریابی ، سئو روشی کم هزینه است. با بودجه ای مشخص می توان با یک مرکز معتبر سئو فعالیت کرد و به کسب نتایج مطمئن بود.
یک استراتژی موثر سئو می تواند رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو را ارتقا ببخشد.
نسبت به بازاریابی ایمیلی و تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو ، سئو برای رتبه بندی سایت و هم چنین کسب ترافیک بیشتر برای سایت نقش مهم تری را ایفا می کند.
استفاده افسار گسیخته از موبایل های هوشمند در زندگی کنونی بشر اهمیت آن را در بازاریابی دیجیتال چند برابر کرده است. موتور جستجو گوگل برای رتبه بندی های وبسایت ها اهمیت فراوانی برای محتوای موبایلی و چگونگی نسخه موبایلی وبسایت قائل می شود. در حال حاضر سئو موبایلی تبدیل به فاکتورهای مهمی در تکنیک های سئو شده است. برای این که وبسایت برای کاربران بیشتری دیده شود موضوع سئو موبایل را فراموش نکنید.
اگر فعالیت های سئو به درستی اجرایی شود موفقیت کمپین و پویش حتمی بوده و نسبت به دیگر رقبا در رتبه بهتری قرار خواهید گرفت.
سئو به بازگشت بودجه صرف شده کمک بزرگی می کند. اگر سئو به شکل صحیح اجرایی شود ترافیک بیشتری برای سایت کسب شده ، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان احتمال افزایش نرخ تبدیل هم بیشتر شده و در نهایت سود کسب شده برای مجموعه ارتقا پیدا خواهد کرد.

دلیل اهمیت سئو در موضوع بازاریابی دیجیتال چیست؟

توجه به فاکتورهای رتبه بندی در بازاریابی دیجیتال کلید پیروزی و موفقیت شما خواهد بود. با این که جلب توجه همه کاربران در دنیای وب به منظور کسب ترافیک برای سایت کاری غیرممکن به نظر برسد اما سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو تا اندازه قابل توجهی این موضوع را تضمین می کند.

سئو هنری است که قابلیت دیده شدن وبسایت را در موتورهای جستجو را افزایش می دهد. اجرای صحیح و پیوسته فعالیت های سئو موفقیت در بازاریابی دیجیتال را به همراه دارد. در ادامه فاکتورهایی را معرفی می کنیم که دلایل اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال را نشان می دهد :

1.کاربران به وبسایت هایی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی بالایی دارند اعتماد بیشتری دارند.

2. تکنیک های سئو باعث افزایش عملکرد و ایجاد تجربه کاربری خوب برای مردم می شود.

3. سئو کمک بزرگی برای معرفی و ترویج یک برند و یا وبسایت می شود. کاربران وبسایت هایی را که رتبه بندی بالایی در موتورهای جستجو دارند را ممکن است که در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، توئیتر و ... معرفی کنند.

4. باعث افزایش تعداد خریداران شده و برند را نسبت به دیگر رقبا در جایگاه برتر نگه می دارد. شاید دو وبسایت و برند که درموضوع یکسان فعالیت می کنند از نظر کسب بازدیدکننده و خریداران یکسان نباشند چون کاربران به موتور جستجو اعتماد دارند و ترجیح می دهند با وبسایتی تجارت کنند که توسط موتور جستجو رتبه بالاتری را کسب کرده است.

در صورتی که سئو بمیرد چه اتفاقی می افتد؟

شاید گاهی اوقات شما شنیده باشید که سئو مرده است اما در واقع این اتفاق رخ نداده است. معنایی که پشت این جمله قرار دارد این است که گوگل در دوران کنونی تغییراتی را به طور پیوسته در موتور جستجو اعمال می کند پس تکنیک های سئو هم باید تغییر کند در غیر این صورت سئو مرده است.

با تغییراتی که در موتورهای جستجو به شکل پیوسته اجرایی می شود حالا وظیفه سئو فقط فعالیت هایی مانند استفاده از کلمات کلیدی، خرید بک لینک و ایجاد محتوا نیست. برای این که سئو بتواند واکنش مناسبی در برابر تغییرات موتور جستجو داشته باشد فعالیت های گسترده دیگری نیاز است. اگر سئو بتواند در مقابل تغییرات مداوم موتور جستجو خود را به روز نگه دارد و با توجه به شرایط خود را تغییر دهد ، هیچ گاه نخواهیم شنید که سئو مرده است. اگر سئو بخواهد در مقابل تغییرات پیوسته گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مقاومت کند به نوعی سئو دست به خودکشی زده است.

به طور مثال اکنون محتوای موبایلی روی رتبه بندی سایت تاثیرگذار است. این تصمیم سئو تاثیر زیادی روی فعالیت های سئوکاران دارد و باید روش های کاری خود را بر اساس این تغییر گوگل برنامه ریزی کنند در غیر این صورت تاثیر منفی بوجود خواهد آمد.

آیا باید از سئو در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟

با موضوعاتی که مطرح کردیم مشخص شد که سئو روح بازار دیجیتال است و بدون حضور سئو، بازار دیجیتال خواهد مرد و یا شکست می خورد. هر اندازه که رتبه بندی سایت ها و برندها در نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، سود و درآمد آن ها بیشتر خواهد بود. البته باید همواره به این نکته توجه داشت که سئو باید هر لحظه آماده اعمال تغییر در تکنیک ها و تاکتیک های خود را داشته باشد. هر سایت یا برند برای موفقیت در بازار دیجیتال باید خود را در برابر تغییرات موتورهای جستجو ، استراتژی های رتبه بندی ، سئو و بازاریابی دیجیتال آماده نگه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت سئو.آی آر

بررسی وضعیت سئوی وب‌سایت ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]