اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328419187

مشاوره روانشناسی ازدواج به شناخت بهتر همسر کمک می‌کند

کد: 13970826328419187

https://goo.gl/9yPVJP

، تهران , (اخبار رسمی): مشاوره ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا به شناخت بهتری به همسر خود دست یابند و عاقلانه‌تر برای زندگی مشترک آینده‌ی خود تصمیم‌گیری کنند.

مشاوره روانشناسی ازدواج به شناخت بهتر همسر کمک می‌کند
مشاوره ازدواج به زوجین کمک می کند تا به شناخت بهتری به همسر خود دست یابند
مشاوره روانشناسی ازدواج به شناخت بهتر همسر کمک می‌کند
مشاوره ازدواج به زوجین کمک می کند تا به شناخت بهتری به همسر خود دست یابند

هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم‌پاشیدن زندگی مشترک است

روانشناسان متعددی در نقاط مختلف کشور وجود دارند  که همه می‌توانند به آنها مراجعه کرده و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند. اشاره به این نکته ضروری است که هر مشکلی یک راه‌حلی دارد اما اینکه آن راه‌حل چگونه و به چه شکل باشد مهم است. به همین دلیل هر مشاور با مشاور دیگر متفاوت است و کیفیت خاص خود را دارد. مشاور ازدواج ویژگی‌هایی دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند. صیر و شکیبایی، تجربه و تحقیق، نوع یرخورد و شیوه بیان و رازداری و امانت‌داری از مهمترین ویژگی‌های یک مشاور ازدواج خوب هستند.

مشاوران موسسه امیدان حضور جوان در مرکز مشاوره ازدواج متشکل از برترین و مجرب‌ترین مشاوران است تا بتوانند بهترین راه حل‌ها را در مفابل افراد قرار دهند تا آنها مشاوره ازدواج خوب را تجربه کنند.

بی‌شک برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر لازم است که این شناخت باید طی یک دوره‌ی 8تا 11 ماه زیر نظر دکتر روانشناس صورت گیرد. گاهی افراد ملاک‌های پیش از ازدواج و یا مشاوره ازدواج را نادیده می‌انگارند و به شناخت سطحی به دست آمده خود بسنده می‌کنند، اما ازدواج از مهم‌ترین تصمیمیات زندگی هر آدمی محسوب می‌شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد. از طریق کارگاه‌های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می‌توان به این سنجش عمیق دست پیدا کرد.

علل ازدواج از آن دسته مباحثی است که در جوامع مختلف با توجه به فرهنگ هر قوم رسوم خاص خود را دارد و افراد هر جامعه با توجه به هنجارهای تعریف‌شده  خود بزرگ شده و بر اساس همان بایدها و نبایدها زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند.

باید توجه داشت، قطعا ظاهر فرد تاثیر بسیار زیادی در انتخاب خواهد داشت ولی شخص در این مرحله به درصد بسیار کمی از شناخت رسیده است. ظاهر برای شروع یک زندگی کافی نیست و نیاز است تا مقوله ازدواج را از نگاه مردان به زنان و نگاه زنان به مردان به صورت تخصصی ارزیابی کرد تا با دنیای هم بیشتر آشنا شد.

در ابتدا فواید و مزایای ازدواج مطرح می‌شود و بعد به صورت جدا جدا مشاوره ازدواج و خانواده توضیح داده خواهد شد و سپس تکنیک‌هایی بازگو خواهد شد تا مشاوره در مراحل زندگی را از این پس، خود در زندگی مشترک داشته باشید .باید همیشه به خاطر داشت که قبل از ازدواج حتما باید از روانشناسی مجرب و متخصص مشاوره گرفت.

اصولا مشاوره قبل از ازدواج باید خواسته‌ای از سمت دو طرف باشد و حضور یکی از زوجین به تنهایی بی‌تاثیر است حتی اگر شخص پیش بهترین دکتر روانشناس برای مشاوره ازدواج مراجعه کند اگر خودش تلاشی برای تغییر نکند دکتر روانشناس قطعا نمی‌تواند برای او معجزه کند.

باید همکاری و خواست قلبی دو طرف باشد تا قدم به قدم اشخاص برای ازدواج بدون شکست آماده شوند. نکته قابل توجه، مقاومت طرفین برای مراجعه نکردن به مشاور  است که این مساله خود می‌تواند نشان از مشکل داشته باشد.

ملاک‌های پیش از ازدواج 

می توان به صورت کلی ملاک‌هایی را نام برد:

1. تناسب فرهنگی 

2. سوابق خانوادگی

3. سطح تحصیلات 

4.سطح اقتصادی 

5. تناسب سنی

حال ممکن است این سوال پیش آید که به راحتی می‌توان ملاک‌های نام برده را خود بررسی کرده و به نتیجه رسید، پس مشاوره قبل از ازدواج و دکتر روانشناس متخصص در زمینه ازدواج برای چیست؟

موسسه امیدان حضور جوان به این سئوال و سئوالات دیگر در خصوص ازدواج و مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج  پاسخ خواهد داد. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 02126711303 - 02126711305 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه امیدان حضور جوان

موسسه امیدان حضور جوان نهادی است مستقل که در زمینه ی انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی با هدف توسعه و تعالی ایران عزیزمان در سال 1395 به ثبت رسمی رسیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | روانشناسی و موفقیت