اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980703407799187

چرا باید به مشاور روانشناس مراجعه کنیم؟

مشاور روانشناس، راهنمای زندگی شماست

کد: 13980703407799187

http://bit.ly/2mzVBJx

، تهران , (اخبار رسمی): مشاور روانشناس به افراد کمک می‌کند تا در زندگی از حال خوب بهره مند شوند. در کنار یک مشاور روانشناس می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه و بر آنها پیروز شد. بسیاری از افراد روزهای تلخی در زندگی داشته‌اند، روزهای سخت در کنار روزهای شاد پدیدار می‌شوند. دکتر مهدیه اسدی مقدم در این راه به افراد کمک می‌کند.

مشاور روانشناس، راهنمای زندگی شماست
دکتر مهدیه اسدی مقدم : مشاور روانشناس

عمل مشاوره فرایندی کاملاً تخصصی است که نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد و هر کسی نمی‌تواند این فرایند را انجام دهد. مشاوره روان شناسی مؤثر‌‌ترین روش ممکن است که انواع مختلفی دارد

آشکار کردن ارزش زندگی برای افراد 

زندگی فرصتی ارزشمند برای انسان است. هر چند این فرصت محدود است اما ارزش آن بر هیچ کس پوشیده نیست. در زندگی تمام انسان‌ها فراز و فرودهایی وجود دارد که وجود یک مشاور روانشناس را ضروری می‌سازد. در کنار یک مشاور روانشناس خوب در تهران مانند دکتر مهدیه اسدی مقدم، می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد و بر آنها پیروز شد.

تلخی‌ها و شادی‌ها هر دو در زندگی انسان‌ها دیده می‌شود. نمی‌توان از سختی و تلخی گریخت می‌توان گفت هم سختی‌ها هم شادی‌ها بخشی از زندگی انسان است که شخصیت را می‌سازد. امروز حضور مفید یک مشاور روانشناس در زندگی انسان‌ها بر هیچکس پوشیده نیست. یک روانشناس خوب می‌تواند در بسیاری از تلخی‌ها و شادی‌ها حضور مفید و مؤثر برای انسان داشته باشد. یک مشاور ارزش زندگی را بیشتر برای افراد آشکار خواهد کرد و به افراد توان غلبه بر بسیاری از مشکلات و رویدادها را خواهد داد.

قرار نیست حتماً مشکلی وجود داشته باشد

بسیاری از مردم فکر می‌کنند باید یک بیماری روانی یا مشکل شدیدی در زندگی داشته باشند تا به مشاور روانشناس مراجعه کنند. این باور اشتباه است. برای تصمیم گیری در بسیاری از امور زندگی نیز نیاز به یک مشاور روانشناس وجود دارد. فردی که بتواند به افراد کمک کند تا بهترین تصمیمات را بگیرند. تصمیمات و انتخاب‌های زندگی انسان را می‌سازند. پس فردی که برای انتخاب و تصمیم درست به مشاور روانشناس مراجعه می‌کند از بقیه موفق‌تر خواهد بود.

مشاور روانشناس مناسب با مشکل خود را انتخاب کرد

با پیشرفت علم و تخصصی شدن امور در زمینه‌های مختلف روانشناسان مختلفی مشغول به کار هستند. مشاورین ازدواج، خانواده، مشاوره کودک، مشاوران بالینی و بسیاری دیگر از شاخه‌های روانشناسی مشغول فعالیت هستند. بهتر است با توجه به نوع مشکل خود به مشاور روانشناس مراجعه کرد. برای مثال اگر فردی قصد ازدواج دارد، مشاور ازدواج و اگر کودک مشکلی دارد می‌توان یک مشاور روانشناس کودک انتخاب کرد.

نقش پررنگ در نحوه برخورد با چالش‌ها و اتفاق‌ها

از کودکی تا بزرگسالی و رسیدن به سنین پیری رویدادهای مختلفی در زندگی پیش می‌آید. افراد در زندگی رویدادهایی را تجربه می‌کنند که می‌توانند تغییرات مهم و عدیده‌ای را به وجود آورند. تغییرات چه مثبت باشند و چه منفی همواره مستلزم تحمل استرس هستند. میزان استرس وارد شده در هر رویداد متفاوت است و رویدادهای مثبت زندگی و رویدادهای منفی را شامل می‌شود.

ازدواج، طلاق، تغییر شغل و مهاجرت همه رویدادهایی است که در آنها میزان زیادی استرس مشاهده می‌شود. زمانی که افراد با تغییرات و تلخی‌‌ها روبه‌رو می‌شوند و زمانی که احساس می‌کنند بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند و نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند تا بتوانند بر مشکلات و چالش‌های زندگی غلبه کنند نیاز به مشورت و مشاوره پدیدار می‌شود.

در این هنگام یک مشاور روانشناس می‌تواند نقشی پررنگ در برخورد با رویدادها و چالش‌ها در زندگی بازی کند. اینکه یک رویداد چگونه مدیریت شود و چه اثری را در زندگی بر جای بگذارد به نحوه برخورد افراد با آن بستگی دارد. یک مشاور روانشناس کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را گرفت و بهترین و مناسب ترین برخورد را در مواجهه با رویدادهای مختلف داشت.

یک روانشناس دارای دانش و تجربه لازم است

وقتی نیاز به مشورت وجود داشته باشد بهتر است چه فردی را برای این کار انتخاب کرد؟ طبیعتاً برای مشورت فردی باید انتخاب شود که دارای تجربه کافی و صلاحیت و دانش مناسب در زمینه مورد نظر باشد. یک مشاور روانشناس دارای دانش و تجربه لازم است و می‌تواند به افراد در حل مشکلات کمک کند. یک مشاور مانند یک همراه خوب به افراد در حل مشکل و یا مواجهه با رویداد استرس زای زندگی کمک می کند.

روانشناس به حرف‌های افراد گوش می‌دهد، آنها را همراهی می‌کند، با هدایت خود آنها را به شناسایی واقعی مشکلات می‌رساند و می‌تواند آنها را در شناسایی واقعی مشکلات یاری دهد. ممکن است بخشی از مشکل از نحوه برخورد با رویدادها پیش آمده باشد. مشاور روانشناس به شناسایی چنین مواردی کمک می‌کند. بهتر است برای مشورت بهترین را انتخاب کرد که بهترین فرد یک مشاور روانشناس خوب است.

یک روانشناس خوب از افراد یک تصمیم گیرنده خوب می‌سازد

مشاور روانشناس یک متخصص است. او روش‌های علمی مطالعه و بررسی رفتار و فرآیندهای روانی انسان را می‌شناسد و به آنها آگاهی دارد. برخورد او با مشکلات و رویدادها از دریچه علم است.

بنابراین اگر فردی به یک روانشناس مراجعه کند باید بداند که یک متخصص را در کنار خود دارد. او با تجربه خود در مواجهه با افراد مختلف می‌تواند بهترین مشاوره را برای گرفتن بهترین تصمیم به افراد دهد. در بسیاری از رویدادها و تصمیمات زندگی به یک مشاور روانشناس نیاز است. او با نگاهی که بر دانش روز متکی است به افراد برای بهترین تصمیم گیری یاری می‌رساند. یک روانشناس خوب از افراد یک تصمیم گیرنده خوب می‌سازد.

یک مشاور می‌تواند مشکل افراد را تشخیص دهد

کار روانشناس تنها محدود به مسائلی مانند طلاق، ازدواج، کار و … نیست. ممکن است فرد به دلایل مختلف دچار مشکلات روحی شده باشد. ممکن است بی خواب شده باشد. نتواند تمرکز کند. دچار بی اشتهایی عصبی شده باشد. افسرده و بی حال باشد و یا بر خود تسلط کافی نداشته باشد. در تمام این موارد باید به مشاور مراجعه شود.

یک مشاور روانشناس می‌تواند مشکل افراد را تشخیص دهد و به آنها در حل آن کمک کند. در چنین مواردی مهمترین کار تشخیص است. تا مشکل توسط یک روانشناس شناسایی نشود نمی‌توان راه‌های برطرف کردن و درمان آن را دانست. تشخیص یکی از مهمترین کارهای روانشناس بالینی است. در چنین مواردی نیاز به یک مشاور روانشناس بالینی است. اگر مشکل به درستی تشخیص داده شود راه حل آن نیز در دسترس خواهد بود.

احساس خوبی از مراجعه به مشاور روانشناس وجود خواهد داشت

این تجربه بسیاری از مراجعین به مشاورین روانشناس بوده است که پس از نشست مشاوره احساس بسیار خوبی دارند. آنها گزارش کرده‌اند که نوعی تخلیه هیجانی را تجربه کرده‌اند. علت آن نیز این نکته است که با مراجعه به یک روانشناس می‌توان تمام حرف‌ها و مشکلات را مطرح کرد. به راحتی گریه کرد و یا خندید. به راحتی بتوان با احساسات و مشکلات رو در رو شد و آنها را تجربه کرد. این اتفاقی است که با مراجعه به یک مشاور می‌افتد. پس بهتر است همین امروز برای مراجعه به یک مشاور روانشناس تصمیم گرفت.

انواع مشاوره روان شناسی

روان شناسی حوزه بسیار گسترده‌ای را شامل شده و به همین دلیل دارای انواع مختلفی است که در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع  مشاوره روانشناسی ذکر شده است:
• مشاوره ازدواج
• مشاوره خانواده
• مشاوره سلامت روان
• مشاوره شغلی
• مشاوره تحصیلی
• مشاوره افسردگی
• مشاوره کودک

علاقه مندان جهت آشنایی با هرکدام می‌توانند به وب سایت کتر مهدیه اسدی مقدم به آدرس www.drmahdiyehasadi.com مراجعه تا اطلاعات جامعی را کسب کنند. همچنین می‌توان به صورت مستقیم از طریق شماره 02126711307 با خانم دکتر مهدیه اسدی مقدم در ارتباط بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه امیدان حضور جوان

موسسه امیدان حضور جوان نهادی است مستقل که در زمینه ی انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی با هدف توسعه و تعالی ایران عزیزمان در سال 1395 به ثبت رسمی رسیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه