اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708273285910251

دوره‌های فشرده مدیریت MBA

کد: 139708273285910251

https://goo.gl/grHsWZ

، تهران , (اخبار رسمی): با آغاز قرن بیستم و همزمان با صنعتی شدن، آموزش حسابداری در کالج‌ها ارائه شد، اما انقلاب صنعتی موجب شد تا برای کسب و کارها که به سرعت در حال توسعه بودند نیاز به روش مدیریت پیشرفته­‌تری حس شود.

دوره‌های فشرده مدیریت MBA
دوره‌های فشرده مدیریت MBA

چرا دوره MBA  به وجود آمد؟

با آغاز قرن بیستم و همزمان با صنعتی شدن، آموزش حسابداری در کالج‌ها ارائه شد، اما انقلاب صنعتی موجب شد تا برای کسب و کارها که به سرعت در حال توسعه بودند نیاز به روش مدیریت پیشرفته‌­تری حس شود. کارها کم کم توسط ماشین‌آلات صنعتی کنترل می‌شد و شرکت‌ها برای کنترل محصولات و فروش آنها نیازمند راه کارهای مدرن‌تری بودند. صاحبان شرکت‌های قدیمی و بسیاری از مدیران کسب و کارهای نوپا شروع به جستجوی روش‌های موثرتر در مدیریت به صورت علمی و مدرن کردند. بعضی از چیزهایی که به شدت مورد توجه قرار گرفت تقسیم کارها به‌صورت تخصصی میان کارکنان بود. بعد از مدتی در همان اوایل قرن بیستم کالج‌­ها و دانشکده‌­ها با قرار دادن مدیریت هم سطح طب و یا مهندسی موافقت کردند و اساتید متوجه شدند دانشگاه‌ها باید به دانشجویان برای موقعیت‌های رهبری و مدیریتی آموزش رسمی را ارائه دهند.

امروزه مدرک کارشناسی مدیریت (دوره MBA)  یک مدرک بین‌المللی شناخته شده و معتبر برای کمک به توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای حرفه‌­ای‌­های درگیر در کسب و کار و مدیریت است. البته دوره MBA، فقط محدود به دنیای کسب و کار نیست. یک مدیر که دوره مدیریت  MBA را گذرانده باشد می‌تواند در بخش‌های دولتی، دولت، صنعت خصوصی و دیگر نهادها بسیار مفید باشد.

اکثر برنامه‌های دوره MBA عبارتند از برنامه­‌های درسی حسابداری، اقتصاد، بازاریابی و عملیات، همچنین دوره‌های انتخابی که به شرکت کنندگان اجازه می‌دهد که منافع شخصی یا حرفه‌ای خود را هدایت کنند. در بعضی از مراکز آموزشی برای اخذ مدرک دوره مدیریت MBA دانشجویان ملزم می‌شوند یک دوره کارآموزی در یک شرکت یا سازمان را بگذرانند، که می‌تواند بعد از برنامه به فرصت‌های شغلی خاص منجر شود.

آموزشگاه‌های معتبری که دوره MBA را تدریس می‌کنند، معمولا پیش‌شرط سابقه کاری را لحاظ می‌کنند و متقاضیانی را در دوره­‌های مدیریت کسب و کار نام نویسی می‌کنند که حداقل دو سال سابقه کاری حرفه‌­ای در مشاغل مدیریتی را داشته باشند و قبل از شروع دوره از متقاضیان خواسته می‌شود که مقاله‌­ای بنویسند که هدفشان از حضور در دوره­ های MBA را شرح دهد. سخنرانان غیر انگلیسی زبان معمولا باید مهارت‌های لازم انگلیسی را با نمره TOEFL یا IELTS داشته باشند ویا سوابقی از تجربه کاری و یا تحصیلی گذشته خود ارائه کنند که نشان‌دهنده تسلط‌شان به زبان بین‌المللی (انگلیسی) باشد.

MBA در حال حاضر محبوب‌ترین دوره آموزشی حرفه‌ای در جهان است. امروزه بیش از 2500 برنامه MBA در سراسر جهان ارائه می‌شود. حتی برای داوطلبان که وقت کمی دارند دوره فشرده MBA  نیز ارائه می‌شود. این دوره‌­ها در جهان معمولا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. این دوره‌­ها اولین بار در جهان  در اوایل قرن بیستم در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا معرفی شد، برنامه‌های دوره مدیریت MBA به مرور زمان و همزمان با پیشرفت روش‌های تبلیغاتی و تکنولوژی تکمیل شده است تا به خواسته‌های زمان برسد.

در حالی که برنامه‌های دوره‌های دو ساله سنتی همچنان رایج است، برنامه‌های یک ساله به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. هم اکنون در ایران دوره فشرده MBA  و حتی دوره خصوصی MBA  نیز در دستور کار بسیاری از آموزشگاه‌های مدیریت کسب و کار قرار دارد . کلاس‌های نیمه وقت و آنلاین نیز به طور گسترده‌ای برای حرفه‌­ای‌­هایی که تمایل ندارند یا قادر نیستند یک یا دو سال برای یک دوره زمان صرف کنند ارائه شده است. برنامه‌های اجرایی (MBA -EMBA) برنامه‌های نیمه وقت هستند که برای حرفه‌ای‌ها با سال‌ها تجربه مدیریتی نسبت به نامزدان MBA مبتدی‌­تر در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02188884662 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه آموزش عالی آزاد گفتگو

موسسه آموزش عالی آزاد گفتگو با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی با تجربه و سابقه 18 ساله در امر آموزش عالی و مهارتی به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت جامعه، اقدام به ارائه خدمات آموزشی نموده و همواره جز سه موسسه برتر این حوزه در کشور بوده است. شماره تماس و پشتیبانی : 88884662

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش