اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970905329879089

می‌خواهید بهتر و بیشتر دیده شوید؟

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

کد: 13970905329879089

https://goo.gl/JhctQq

، تهران , (اخبار رسمی): شاید به نظر شما، چون با نهایت خلاقیت و دقت محتوایی فوق‌العاده‌ ساخته‌اید چندان اهمیتی نداشته باشد چه زمانی آن را پست کنید. ولی کاملا مهم است!

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی
بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بهترین زمان پست گذاشت در شبکه‌های اجتماعی، زمانی  است که مخاطب بیشترین فعالیت و مشارکت را دارد و این امر وابسته به عوامل زیادی است مثل منطقه‌ی زمانی و نوع شرکت و از همه مهم‌تر خود مخاطب است.

برای مثال آمار بسیاری براساس جنسیت، سن و ویژگی‌های مخاطب در دسترس است ولی می‌توان مخاطب خاص خود را زیر نظر گرفت. مثلا اگر مخاطبان،مادران شاغل باشند احتمالا در زمان استراحت‌شان بین کار یا نصفه شب بعد از خواب کودک سری به شبکه اجتماعی خود خواهند زد.

ولی جدای از این حدس و گمان‌ها برای یافتن روز و ساعتی که مخاطب بیشترین فعالیت را دارد راه‌های زیادی وجود دارد. اگر زمان کافی برای آزمون و خطا دارید از این راه‌ها اطلاعات خوبی می‌توان به دست آورد:

گوگل آنالیستیک

اگر هدف اصلی شما هدایت مخاطب از شبکه اجتماعی به سایت است، گوگل آنالیستیک تمام آنچه باید بدانید را رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.

آنالیز درون شبکه‌های اجتماعی

معمولا مزیت اکانت‌های کاری وجود آنالیز درون خود شبکه اجتماعی است که از طریق آن به راحتی می‌توان زمان مفید مخصوص به خود را پیدا کرد.

آنالیز نوین هاب (به زودی)

اگر چندین شبکه اجتماعی دارید و چک کردن تک‌تک همه‌ی آنها ملال آور است، مجموع آنالیز آنها را در نوین‌هاب و تنها در یک صفحه بررسی می‌توان بررسی کرد. اما اگر زمان کافی برای بررسی ندارید این آمار‌ها را از منابع مختلف خارجی و داخلی (مثل Coschedule، تکراسا و نظربازار) می‌توان به دست آورد.

در این مقاله مجموعه‌ای از این آمار‌ها ارائه می‌شود.

اینستاگرام

می‌توان ادعا کرد که اینستاگرام پرکاربرد‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در ایران است. این شبکه اکثرا در گوشی استفاده می‌شود پس کاربران در اولین فرصتی که پیدا کنند آن را چک می‌کنند. مشکل اینستاگرام (همانند فیسبوک) الگوریتم آن است که نمی‌گذارد به راحتی گذشته پست در دست مخاطب قرار گیرد.

پس باید به بهترین شکل ممکن و در بهترین زمان پست کنیم تا محتوا به خوبی دیده شود. بر اساس بررسی و آنالیز تیم نوین هاب زمانی که پست توسط مخاطبان بیشتر در اینستاگرام دیده می‌شود از ۸ الی ۱۰ صبح و ۷ الی ۱۲ شب است.

تلگرام

به دلیل آنکه تلگرام در کنار گروه‌ها و کانال‌هایش یک پیام رسان نیز است، پس مخاطبان اکثرا به آن رجوع می‌کنند در تلگرام ۹ الی ۱۱ صبح و ۱ الی ۵ شب بدترین زمان ارسال محتوا در تلگرام است. بهترین زمان برای پست گذاشتن در تلگرام ۱۲ الی ۴ بعد از ظهر و ۷ الی ۱۰ شب است.

فیسبوک

فیسبوک شبکه‌ای است که در گوشی و لپ‌تاپ قابل دسترسی است. میزان فعالیت بستگی به مخاطب دارد. در دنیا فیسبوک بسیار شبکه‌ی مناسبی برای صاحبان کسب‌و‌کار‌ها است ولی در ایران به دلایل مختلف محبوبیت خود را تا حدی از دست داده است. با این وجود بهترین زمان پست کردن در فیسبوک  ۱۰ الی ۱۲ صبح و ۹ الی ۱۲ شب است.

توییتر

وقتی در هر دقیقه ۳۵۰۰۰۰ توییت ارسال می‌شود، توییت به نظر سوزنی در بین کوهی از کاه است. ولی با این حال هنوز راه برای برند‌ها و کسب‌و‌کارها باز است تا با پاسخگویی لحظه‌ای به سوالات و مشکلات مشتری، تجربه‌ای بهتر برای مشتری بسازند. بهترین زمان پست کردن در ایران ۸ الی ۱۰ و نیم صبح و ۷ و نیم الی ۱۱ شب است.

نکته: می‌دانستید که بسیاری از مخاطبان در صورت نگرفتن پاسخ سریع از توییتر دور آن برند را خط می‌کشند؟ پس فعالیت در توییتر بسیار حیاتی است.

لینکدین

لینکدین یک شبکه‌ی کاری است و در اکثر دنیا در زمان کار استفاده می‌شود. ولی در ایران مخاطبان اکثرا ۶:۳۰ الی ۹:۳۰  صبح و ۷ الی ۹ شب از آن استفاده می‌کند. با وجود آنکه اکثرا ارتباط مسقیمی با مشتری در لینکدین نخواهید داشت ولی جای مناسبی برای دریافت اطلاعات و یافتن کارمند و همکار جدید است.

پینترست

پینترست مثل تلویزیون است که قبل و بعد از یک روز کاری می‌توان در آن چرخید و لذت برید پس بهترین زمان آن ۸ الی ۱۲ صبح و ۴ الی ۷ شب است.

روزهای برتر

بر اساس آمار جهانی اغلب روز‌های تعطیل روز‌های مناسبی برای پست کردن نیستند زیرا مخاطبان مشغول کار‌های باقی مانده یا استراحت و خوش‌گذرانی هستند. بهترین زمان پست کردن (در اکثر شبکه‌ها) در طول هفته، زمان استراحت و ناهار است (هر زمان آزاد دیگری که کاربران می‌توانند پیدا کنند).

ولی به طور به خصوص بهترین روز از هفته برای پست کردن در فیسبوک و اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی چهارشنبه و پنجشنبه و لینکدین چهارشنبه است. اما بهترین زمان توییت کردن برعکس شبکه‌های دیگر جمعه است.

پیشنهاد آخر آن است که محتوای حرفه‌ای خود را جمع کرده و در تقویم زمانبندی محتوا نوین هاب ساعت و زمان دقیق هر پست را مشخص کنید تا نوین هاب به صورت اتوماتیک محتوا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر ‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین هاب

نوین هاب برترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی