اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971204350299089

اهمیت آنالیز شبکه‌های اجتماعی

کد: 13971204350299089

https://goo.gl/cnD97Q

، تهران , (اخبار رسمی): بدون داده و نتیجه، نمی‌توان دقیقا متوجه شدکه چه کاری درست است و چه کاری می‌تواند باعث شکست شود.

اهمیت آنالیز شبکه‌های اجتماعی
اهمیت آنالیز شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فرصت استثنایی برقراری ارتباط با مشتری فعلی و احتمالی را به کسب‌و‌کار‌ها می‌دهد.

با اینکه شبکه‌های اجتماعی زیادی با ابزار متنوعی وجود دارند تا از طریق آن به خدمات مشتری رسیدگی و محصولات خود را معرفی کرد، باید دانست که تنها حضور در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت کفایت نمی‌کند.

بررسی و تحلیل رفتار در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دید بهتری برای حضور ایجاد کند و کمک کند که بهتر و بیشتر در این فضا حضور داشت.

چه داده و اطلاعاتی ‌برای آنالیز لازم است؟

شبکه‌های اجتماعی پر جمعیت و بسیار رقابتی هستند. لازمه‌ی پیروزی در این نبرد تست و آزمایش و بررسی نتایج اعمال است تا بتوان استراتژی مناسب را پیدا کرد. به همین خاطر است که آنالیز بسیار نقش حیاتی بازی می‌کند. بدون داده و نتیجه، نمی‌توان دریافت که چه کاری درست است و چه کاری می‌تواند باعث شکست شود.

می‌توان هر اطلاعات ممکنی را نگهداری کرد ولی نگهداری از همه‌ی آنها به طور همزمان سخت و بیهوده است.

ساده‌ترین نوع تحلیل شبکه‌های اجتماعی بررسی محتواها، لایک، کامنت و فالوورهای رقیبان است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

اکثرا افراد تازه‌ وارد تنها به همین آنالیز‌های ساده اکتفا می‌کنند. اگر اکانت شخصی داشته باشید و تنها هدف، پیدا کردن دوست و معروف بودن است شاید همین آنالیز کافی باشد. ولی برای صاحب کسب و کار، آن وقت باید داده‌ها کمی عمیق‌تر بررسی شود.

همیشه افزایش فالور دوست داشتنی است ولی کیفت آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. آیا فالوور‌ها مشارکت نیز دارند؟ آیا آنها از محصولات خریداری می‌کنند؟ جواب همه‌ این سوالات و راه‌حل را از طریق آنالیز می‌توان پیدا کرد!

چند نمونه از آنالیزهای موثر برای بررسی شبکه‌های اجتماعی در ادامه شرح داده شده است:

آنالیز فالوور

دانستن آنکه مشتری و فالوور چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارد و چه کسانی را فالو می‌کنند نه تنها باعث می‌شود آنها را بهتر بشناسید بلکه ارتباطات و فالوور‌های جدید نیز می‌توان پیدا کرد.

با شناخت مشتری برند می‌توان بیشتر مشتری مدار بود چرا که مشتری‌مداری افراد جدیدی را به سمت شما جذب می‌کند.

آنالیز پست‌ها

بسیار مهم است که عملکرد هر پست را دانست. کدام پست لایک بیشتر و مشارکت بیشتری را جذب می‌کند؟ کدام پست خواننده را به سمت سایت اصلی هدایت می‌کند؟ چه پستی بیشترین تعداد لایک و بازپخش را دارد؟

آنالیز اینفلوئنسر

اینفلوئنسر‌ها لزوما آدم‌های معروف با تعداد نجومی فالور نیستند. اینفلوئنسر‌ها می‌توانند آدم‌های عادی باشند که پست‌ها و اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند. آنها را باید بیشتر شناخت و دید چگونه تعامل با آنها بیشتر خواهد شد.

آنالیز برای انتخاب شبکه اجتماعی

همواره شبکه‌های اجتماعی جدیدی وارد کار می‌شوند. غیر از فیسبوک، تلگرام، توییتر و اینستاگرام شبکه‌های دیگری مثل لینکدین پینترست و… نیز فعالیت می‌کنند. فعالیت در همه‌ی آنها به یک اندازه امکان پذیر نیست. پس با کمک آنالیز، شبکه اجتماعی‌ که در آن می‌توان موفق‌‌تر بود را پیدا کرده و فعالیت خود را بیشتر متمرکز بر آن کرد تا نتیجه بهتری داشت.

برای فعالیت همزمان در چندین شبکه اجتماعی می‌توان از بخش زمانبندی ارسال پست خودکار نوین هاب استفاده کرد.

آنالیز برای صرفه‌جویی در زمان

وقتی برای آنالیز جدی و سخت‌کوش باشید و به درستی داده‌های بررسی شود پس قطعا در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد. به این معنا که با شناخت تاثیر گذار‌ترین راه و بهترین محتوا زمان برای محتوا و راه نادرست تلف نخواهد شد.

آنالیز ROI

ROI  به آنالیزی می‌گویند که در آن میزان سود و درآمد با میزان سرمایه‌ی اولیه بررسی می‌شودد. وقتی برای آنالیز هزینه می‌شود و از ابزارهای حرفه‌ای آنالیز استفاده می‌شود در بلند مدت کسب و کار سود آور‌تر می‌شود.

همانطور که گفته شد در وقت باید صرفه جویی کرد . کسانی که محتوای بهتر را می‌شناسند، منطقی است که سود بیشتری نیز به دست آورند.

از چه ابزار آنالیز‌ شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنیم؟

اکثر شبکه‌های اجتماعی از بخش آنالیز درون خود برنامه برخوردار هستند که کمتر به آن توجه می‌شود. ولی با استفاده از بخش تحلیل شبکه‌های اجتماعی نوین هاب آنالیزی گسترده‌تر از تمامی شبکه‌ها را می‌توان در یک صفحه در‌ اختیار داشت.

باید به خاطر داشت استفاده کردن از آنالیز رمز موفقیت است و بدون آن از گردونه رقابت به احتمال زیاد خارج خواهید شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین هاب

نوین هاب برترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی