اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709113310410239

راهنمای خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری با رنگ آبی

کد: 139709113310410239

https://goo.gl/HhH1HY

، تهران , (اخبار رسمی): رنگ آبی جز، پر طرفدارترین رنگ‌ها به شمار می‌رود. همه افراد از تماشا کردن آسمان و دریا لذت می‌برند زیرا حس آرامش ایجاد می‌کند. آبی را با رنگ‌های مختلفی می‌توان ترکیب کرد که هر کدام از آن‌ها جلوه‌ی فوق العاده‌ای به فضا می‌دهند.

راهنمای خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری با رنگ آبی
راهنمای خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری با رنگ آبی

حدود یک قرن پیش تصورات بر این بوده که رنگ آبی یک رنگ دخترانه است. اما امروزه در کشورهای غربی این رنگ را رنگ پسرانه می‌دانند و اکثرا آن را برای دیوار اتاق نوزادان پسر یا لباس آنها انتخاب می کنند

ترکیب رنگ آبی و سبز فضا را روشن و در عین حال جذاب خواهد کرد. این ترکیب را در اتاق کودک، اتاق نشیمن و آشپزخانه می‌توان استفاده کرد. نکته قابل توجه اضافه کردن رنگ سوم است که معمولا رنگ سوم، رنگ سفید است که در چارچوب در و پنجره می‌شود و ویژگی‌های معماری اتاق را نمایان‌تر می‌کند. استفاده از رنگ‌های خنثی یا روشن مثل بنفش یا زرد جلوه‌ی فضا را بیشتر خواهد کرد. انتخاب یک کاغذ دیواری با ترکیب سبز و آبی برای یک دیوار در کنار مابقی دیوارها با رنگ سفید انتخابی است که هر بیننده را وسوسه خواهد کرد تا در دکوراسیون فضای خانه خود این ترکیب را مهمان کند.

ترکیب رنگ بنفش و آبی به همراه سفید یا یک رنگ خنثی، یک فضای فوق العاده به شما خواهد داد. این ترکیب فضا را شیک و در عین حال با طراوت نشان می‌دهد. رنگ‌های سازگار با این ترکیب رنگ‌های روشنی مثل زرد، صورتی یا سبز است. می‌توان برای اینکه فضا یکنواخت نشود برای دیوار اصلی از یک کاغذ دیواری با زمینه سفید و گل‌های بنفش و آبی استفاده کرد.

ترکیب آبی و زرد برای فضای نشیمن و آشپزخانه انتخاب مناسبی است. با کم و زیاد کردن درجه روشنی این دو رنگ می‌توان ترکیب‌های زیبایی خلق کرد. می‌توان هر دو را پر رنگ یا هر دو را کمرنگ انتخاب کرد و یا حتی یکی از دو رنگ را روشن‌تر از رنگ دیگر. در کنار این دو رنگ می‌توان از رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌های روشنی مثل نارنجی، سبز و صورتی استفاده کرد. اگر می‌خواهید فضا را روشن‌تر کنید می‌توانید از یک کاغذ دیواری با رنگ زرد برای دیوارها استفاده کنید و یا اگر نور محیط کافی است می‌توانید برای یک دیوار را از کاغذ دیواری آبی استفاده کنید.

حدود یک قرن پیش تصورات بر این بوده که رنگ آبی یک رنگ دخترانه است و اگر اتاق پسر را با رنگ آبی می دیدند وحشت می کردند. اما امروزه در کشورهای غربی این رنگ را رنگ پسرانه می دانند و اکثرا آن را برای دیوار اتاق نوزادان پسر یا لباس آنها انتخاب می کنند. برای امتحان این فرضیه می توانید اتاق و وسایل پسراتان را صورتی انتخاب کنید. سپس بنشینید و  واکنش فامیل و همسایگان را تماشا کنید.

برای شناخت ویژگی های کلی رنگ آبی از بعدهای مختلف در ادامه مطالبی از کتاب روانشناسی کاربردی از لئاتریس آیزمن آورده شده است: چون رنگ آبی به شدت با آب و آسمان در ارتباط است به عنوان نمادی از ثبات در زندگی ماست!

چون اقیانوس هرگز ناپدید نمی­‌شود و آسمان هیچگاه فرو نمی­‌افتد، به همین دلایل آبی به عنوان رنگی قابل اعتماد، مورد اطمینان و متعهد شناخته می‌شود. این رنگ از اعتقاد و اطمینان الهام ‌گیرد و به همین دلیل آن را برای طراحی وب سایت، بسته‌بندی و شناسه‌ی ID محصولات و شرکت­‌هایی که پیام مهمی دارند، ایده‌آل می­‌کند. حتماً به یاد می‌آورید که چند بانک یا موسسه مالی، رنگ آبی را به عنوان پس زمینه در تبلیغات و دکوراسیون خود استفاده کرده­‌اند. همچنین این رنگ، رنگی برای  آسایش و آرامش بخش است. در حضور یک محیط آبی احساس آرامش می­‌کنیم. انسان­‌ها با دیدن رنگ آبی تسکین می­‌یابند و تجدید قوا می­‌کنند.

شواهدی وجود دارد که وقتی رنگ آبی به خط دید وارد می­‌شود، مغز یک سری سیگنال‌‌های شیمیایی ارسال می­‌کند که آرام بخش هستند. به همین دلیل بیمارستان­‌های بسیاری امروزه از رنگ آبی برای بخش جراحی و جراحان، پرستاران و دیوارهای اتاق جراحی استفاده می­‌کنند. آبی رنگی عالی برای محیط­‌هایی است که نیازمند تمرکز هستند و یا برای محصولات یا محیط‌هایی که مردم را به آرامش و تمرکز و حالات مدیتیشن دعوت می­‌کنند، ایده­ آل است.

هر رنگی را که تاریک کنید، آن رنگ به سوی منبع سیاهی که رنگ مایه‌ی قدرتمندی است سوق می­‌دهید. آبی دریایی (Navy Blue) تیره، جدی­‌ترین و قوی‌­ترین آبی­‌ها است و به همین دلیل است که نیروی پلیس و خلبان­‌ها جهت یونیفرم خود از این رنگ استفاده می­‌کنند. نفوذ، اعتبار و نیک­ نامی آنی این رنگ در تجارت و بازرگانی بی‌نظیر است. تمرکز و فراوانی رنگ سیاه می‌تواند بد شگون و نامیمون به نظر بیاید ولی رنگ لباس نیروی دریایی دوستانه و قابل نزدیک شدن است.

این تفکر کلی را که می­‌گوید:  تمام آبی­‌ها، آرام و متین هستند را کنار بگذارید. آبی­‌های درخشان یک بعد کلی دیگر به خانواده‌ی این رنگ اضافه می­‌کنند و آبی الکتریک، رنگی پویا و نمایشی است، رنگی است جالب توجه و بیانگر نشاط. رنگ آبی صدفی گل تلفون (Periwinkle) به عنوان گرم‌ترین و بازیگوش‌ترین آبی به نظر می­‌آید چون پس زمینه‌ه­ایی از رنگ ارغوانی دارد و بخشی از انرژی رنگ قرمز را در تصویر به همراه می‌آورد. مصرف کنندگان رنگ آبی مرغابی جره (آبی مایل به خاکستری) (Teal Blue) را رنگی غنی، بی­ همتا و دقیقاً سطح بالا می‌بینند. آنها رنگی خوشایند چشم و قابل ترکیب با بسیاری از رنگ­‌ها هستند.

یکی از رنگ­‌هایی که ویژگی جنسیتی کمتری دارد و هم برای زنان و هم برای مردان خوشایند است. رنگ آبی از دیر باز برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده نمی‌شود. چون انسان‌ها از همان زمانی از رنگی که در غذاها نامأنوس باشد، احساس بیزاری دارند. تصور کنید یک لیوان شیر یا یک استیک آبی چقدر تهوع آور هستند و انسان­‌ها به دیدن چنین رنگ­‌هایی در این نوع مایعات یا غذاها عادت ندارند.

آبی در بسته بندی­‌ها و کانتینرهای مایعاتی مانند آب نوشیدنی، مورد استفاده موفقیت آمیزی داشته است چون تداعی کننده آب زلال است. امروزه طراحان جدید محصولات غذایی از رنگ آبی در محصولاتی مانند ذرت آبی، چیپس یا آبنبات آبی به دلیل غیر معمول بودن و جدید بودن‌شان استفاده می­‌کنند و موفق هم بوده‌اند. کودکان معمولاً رنگ­‌های غذایی غیر معمول را دوست دارند چون آنها تجربه یا سابقه قبلی زیادی، مانند بزرگ‌ترها، در ذهن خودشان ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیاکو

شرکت ابنیه سازان ستاوند مالک برند تجاری دیاکو، در عرصه تولید کاغذهای دیواری و پوستری از پیشگامان شناخته شده ایرانی است. این شرکت با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان خبره توانسته است با توسعه شبکه نمایندگی خود محصولاتی با کیفیت را به تمامی ایرانیان برساند. همچنین محصولات این شرکت به کشورهای عراق و افغانستان در حال صادرات است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل