اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808304228110239

روکش چوبی و روش‌های برش آن

کد: 139808304228110239

http://bit.ly/34fvB6D

، تهران , (اخبار رسمی): روکش چوبی (Veneer) برش بسیار نازکی از چوب است که در کارهای چوبی و برخی عناصر موجود در فضای داخلی، بر روی مصالح چسبانده‌ می‌شود.

روکش چوبی  و روش های برش آن
روکش چوبی و روش‌های برش آن

روکش از برخی کنده‌های چوب حاصل‌ می‌شود که بی نظمی‌هایی همچون عوارض چوب شکل‌هایی زیبا در محصول نهایی ایجاد‌ می‌کند. روکش‌های چوبی رده بندی متنوعی دارند که بر قیمت و نوع کاربری آنها تأثیر‌ می‌گذارد.

روکش‌های چوبی طی یک فرایند نیمه خودکار ساخته‌ می‌شوند؛ ابتدا پوست یک کُنده خام درخت کنده شده و برای برش آماده‌ می‌شود؛ سپس لایه‌های بسیار نازکی از کُنده درخت برداشته‌ می‌شود که برش‌ها و اصول فنی مختلف، دامنهای وسیع از نقش‌ها و بافت‌ها را تولید‌ می‌کند؛ پس از انجام برش، پوسته‌های خام خشک شده، دسته‌بندی‌ می‌شوند و برای ساخت صفحه‌هایی با ابعاد مشخص، سرهم شده و به یکدیگر متصل‌ می‌شوند.

روش‌های برش روکش چوبی

_ برش لوله‌‌ای (Rotary Cut): کنده درخت بر روی اره چرخشی قرار گرفته و در مقابل تیغه‌ می‌چرخد که این فرایند یک لایه یکپارچه تولید‌ می‌کند.

_ برش ورقه‌ ای ساده  (Plain Slicing): کنده درخت به صورت موازی با محور مرکزی آن ورقه‌ می‌شود که حاصل آن یک نقش کلی و طولی است و شمایی از حلقه‌های رشد را نشان‌ می‌دهد.

_ برش ورقه‌ ای نیم گرد (Half-round Slicing): کنده درخت تقریبا موازی با حلقه‌های رشد ورقه‌ می‌شود که حاصل آن، نقش‌هایی عریض تر و مسطح نسبت به برش ورق‌های ساده است. روکش حاصل از این شیوه را برش تخت‌ می‌نامند.

_ برش ورقه‌ ای قطاعی (Quarter Slicing): کنده درخت عمود بر مرکز برش‌ می‌خورد و رگه‌های حاصل، مستقیم به نظر‌ می‌رسند.

_ برش شکافی  (Rift Cut): کنده درخت با زاویه کم ورقه‌ می‌شود تا سطحی با رگه‌های هموارتر تولید کند. برش شکافی تنها در چوب بلوط و بسته به میزان بی نظمی موجود در کنده انجام‌ می‌شود.

_ برش ورقه‌ ای راسته (Lenghtwise Slicing): الوار با برش ساده از مقابل یک اره ساکن عبور داده‌ می‌شود تا شکل‌های متنوعی تولید شود.                                                                                                                                 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیاکو

شرکت ابنیه سازان ستاوند مالک برند تجاری دیاکو، در عرصه تولید کاغذهای دیواری و پوستری از پیشگامان شناخته شده ایرانی است. این شرکت با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان خبره توانسته است با توسعه شبکه نمایندگی خود محصولاتی با کیفیت را به تمامی ایرانیان برساند. همچنین محصولات این شرکت به کشورهای عراق و افغانستان در حال صادرات است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل