اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970921333114973

چطور ویزای شینگن بگیریم؟

کد: 13970921333114973

https://goo.gl/8bWw8R

، تهران , (اخبار رسمی): با اینکه فرآیند اخذ ویزا برخلاف خرید بلیط هواپیما، پرواز خارجی و رزرو هتل، آن‌چنان کار خوشایندی نیست، اما ویزای شینگن از آن دست روادیدهایی است که واقعا گرفتن آن به زحمتش می‎ارزد.

چطور ویزای شینگن بگیریم؟
چطور ویزای شینگن بگیریم؟

ویزای شینگن شاید تنها ویزایی باشد که مسافر با اخذ آن با یک تیر، چند نشان را خواهد زد و اجازه خواهند داشت تا برای سفر به چندین و چند کشور اروپایی بلیط هواپیما بخرند و پس از تهیه بلیط به قصد بازدید از کشورهای اروپایی با خیال راحت سرگرم جهانگردی‌ شود.

قرارداد شینگن توافقی است که در سال ۱۹۸۵، شش کشور اروپای غربی اقدام به برداشتن مرزهای خود کردند و از این راه امکان تردد بدون داشتن ویزا فراهم شد و طی چند توافق دیگر کشورهای بیشتری به آن ملحق شدند و در حاضر ۲۶ کشور در اروپا از این پیمان تبعیت می‌کنند. کشورهای اتحادیه اروپا را نباید با کشورهای محدوده شینگن اشتباه کرد. برای مثال نروژ و ایسلند بخشی از شینگن هستند اما جزو اتحادیه اروپا نیستند یا مثلا انگلستان و ایرلند عضو اتحادیه اروپا هستند اما جزو محدوده شینگن نیستند.

به همین دلیل ویزا (روادید) انگلستان و ایرلند جهت ورود به شینگن بی‌اعتبار است و ساکنان و اتباع انگلستان و ایرلند باید به هنگام پرواز خارجی از کشورهای عضو شینگن مورد کنترل مرزی قرار می‌گیرند.

پرواز خارجی با ویزای شینگن

اما کشورهایی نیز وجود دارند که از اعضای اتحادیه اروپا نبوده اما از طریق بستن قرادادهای مخصوص بخشی از محدوده شینگن به شمار می‌روند. برای مثال نروژ و ایسلند عضوی از اعضای اتحادیه اروپا نیستند اما عضو قرارداد شینگن هستند. به همین دلیل ویزاهای صادر شده از سوی نروژ و ایسلند جهت ورود به همه کشورهای عضو شینگن معتبر است و اتباع و ساکنان این دو کشور نیز بدون عبور از هرگونه کنترل مرزی به همه کشورهای عضو محدوده شینگن داخل و خارج می‌شوند.

24 کشور عضو محدوده شینگن شامل بلژیک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد، چک، آلمان، مجارستان، اتریش هستند.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا شامل بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، بریتانیا، سوئد، چک، آلمان، مجارستان، اتریش است.

15 کشور عضو اتحادیه اروپا که از پول واحد «یورو» استفاده می‌کنند نیز شامل بلژیک، قبرس، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتقال، اسلوانی، اسپانیا، آلمان و اتریش هستند.

پرواز خارجی با ویزای شینگن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یک ویزا به معنی تضمین ورود به محدوده شینگن است. اما یک ویزای شینگن فقط به معنی تضمین رسیدن به یکی از مرزهای شینگن است، نه بیشتر. پس از آن مقامات مرزی شینگن تصمیم می‌گیرند که به شخص اجازه ورود داده و یا به دلایلی از ورود او به محدوده شینگن جلوگیری به عمل آورده و او را به کشوری در خارج از شنگن که از آن آمده‌ است اخراج کنند. برای مثال ممکن است فرد با ارائه مدارک جعلی و یا تقلب دیگری در سفارتخانه موفق به گرفتن ویزا شده باشد، به همین دلیل مرزها ورودی شنگن این حق را دارند که همه مسافران ورودی دارای ویزا را مورد کنترل مجدد قرار دهند و در صورتی که دارای شرایط ورود نباشند از ورود آنان به محدوده شینگن جلوگیری به عمل آورند.

دارا بودن مدارک کافی به هنگام ورود به مرزهای شینگن تضمینی برای هر مسافر است تا مورد اقدامات ناخوشایندی از قبیل مصاحبه در مرز و یا بازداشت موقت تا بررسی صحت و سقم ویزای مسافر و حق ورود به شینگن قرار نگیرد.

انواع ویزای شینگن

براساس ماهیت یا اهداف سفر، انواع ویزای شینگن وجود دارد که از جانب سفارت یا کنسولگری‌های معین صادر می‌شوند.

ویزای عادی شینگن  (USV)

ویزای عادی شینگن به مثابه روادید یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن برای حمل ونقل یا اقامت در منطقه مورد نظر است که برای مدت زمانی خاص و حداکثر تا 90 روز در هر دوره شش‌ماهه اعتبار دارد که از تاریخ ورود شخص به منطقه شنگن آغاز می‌شود. با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته A، B وC تقسیم می‌شود.

ویزای معتبر در منطقه محدود (LTV)

این نوع از ویزا به مسافر اجازه می‌دهد فقط به کشور صادرکننده ویزای شنگن یا در برخی موارد، به کشورهای دیگری از منطقه شنگن سفر کند که نام آنها به صورت خاص هنگام درخواست ویزا ذکر شده باشند. به غیر از کشورهایی که نام‌شان هنگام درخواست ویزا ذکر شده‌ است، این‌گونه خاص ویزا برای سفر به کشورهای دیگر عضو شنگن که نامی از آن‌ها برده نشده‌ است، معتبر نیست.

ویزای ملی

ویزای ملی دسته D به افرادی اعطا می‌شود که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشورهای شنگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی اعطا می‌شود که قصد دارند در دوره زمانی خاص یا با هدفی مشخص در یکی از کشورهای شنگن اقامت کنند که پس از پایان دوره مشخص باید به کشورشان بازگردند.

هزینه ویزای شینگن

هنگام درخواست ویزا، هر یک از درخواست‌کنندگان ملزم به پرداخت هزینه غیرقابل استرداد برای ویزا هستند. هزینه ویزای شنگن بسته به نوع ویزا، سن درخواست‌کننده و برخی موارد دیگر متفاوت است.

هزینه ویزای شینگن به طور معمول (به یورو)

ویزای ترانزیت فرودگاهی: 60.00 یورو

ویزا برای اقامت کوتاه، کم‌تر از 90 روز: 60.00 یورو

ویزا برای اقامت طولانی، بیش از 90 روز: 99.00 یورو

بیمه مسافرتی ویزای شینگن

شهروندان کشورهایی که برای ورود به منطقه شنگن ملزم به دریافت ویزا هستند، چه به صورت فردی یا گروهی یا توریستی و چه با هدف کسب و کار ملزم به خرید بیمه مسافرتی هستند که تمام روزهای اقامت‌شان را در منطقه شنگن پوشش دهد.

این بیمه باید در سراسر قلمروی کشورهای عضو شنگن معتبر باشد و تمام دوره زمانی را که شخص قصد اقامت یا عبور از این منطقه را دارد، پوشش دهد. حداقل پوشش باید 30،000 یورو باشد!

بعد از صدور ویزا چه مدت می‌توان در منطقه شینگن اقامت داشت؟

با توجه به نوع ویزایی که از جانب سفارت یا کنسولگری مشخص در هر یک از کشورهای عضو شنگن صادر می‌شود، بر اساس ماهیت سفر و دیگر مقتضیات مربوطه محدودیت‌های مختلفی برای هر ویزای خاص اعمال می‌شود. با این حال، متداول‌ترین نوع ویزایی که به مسافران اعطا می‌شود در هر دوره شش ماهه تا حداکثر 90 روز بعد از تاریخ ورود اعتبار دارد.

در چه صورت اجازه داریم برای ویزای شینگن درخواست بدهم؟

گرفتن ویزای شنگن مثل هر ویزای دیگری شرایط خاصی را می‌طلبد. هر آدمی اجازه دارد برای ویزای شنگن درخواست بدهد، به شرطی که بتواند تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه کند و برای نگه‌داری از خود در طول اقامت‌اش در منطقه شنگن استطاعت مالی داشته باشد.

علاقه‌مندان برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز خارجی می‌توانند با نصب اپلیکیشن سفرستان، بلیط هواپیما را با تخفیف‌های ویژه روی مسیرهای خارجی دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سفرستان

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی سفرستان شهر فردا 40سال پیش فعالیت خود را با نام آوانگارد آغاز کرد. آوانگارد به معنای پیشرو و پیشتاز است و همان‌گونه که از نامش پیداست، از همان روزهای اول نگاهش به آینده بود و سعی داشت تمامی امکانات مدرن و به‌روز را در تمامی سطوح به کار گیرد تا خدماتی متمایز و متناسب با نیاز مشتریان به آنها ارائه دهد. بعدها و با توجه به نیاز روز مشتریان، این آژانس نام خود را به سفرستان (سفرستان شهر فردا) تغییر داده و گامی فراتر نهاد تا مرجعی کامل شود برای سفر و هر آنچه برای سفر به آن نیاز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]