اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971001335034973

آغوش گرم بابانوئل در باکو

کد: 13971001335034973

https://goo.gl/1eo2r2

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی سرمای هوا در نیمه دوم سال بیشتر و بیشتر می‌شود، هیچ چیز به اندازه یک روز جهانی و متعاقب آن یک جشن بزرگ جهانی نمی‌تواند گرمابخش روزهای سرد سال باشد. کریسمس دقیقاً همان روز و همان جشنی است که وظیفه رنگ‌بخشی به روزهای سرد و بی‌روح زمستان را بر عهده دارد. پس باید برای کریسمس برنامه خاصی ترتیب داد.

آغوش گرم بابانوئل در باکو
آغوش گرم بابانوئل در باکو

برنامه‌ای که می‌توان برای کریسمس در نظر گرفت می‌تواند خرید بلیط هواپیما و سفر به یکی از بهترین شهرهای جهان برای تجربه لحظاتی جذاب و به‌یادماندنی باشد. با این‌حال، اصلاً نیازی به هزینه هنگفت برای این کار نیست. در همین نزدیکی ایران و در سرزمین آتش، شهری مثل باکو، کریسمس را چنان زیبا برگزار می‌کند که همه انگشت به دهان می‌مانند. پس با خرید بلیط هواپیما باکو با قیمت پایین می‌توان کریسمس را به گونه متفاوتی تجربه کرد. مطلب زیر مروری است بر ابعاد مختلف برگزاری کریسمس در پایتخت کشور آذربایجان؛ پس اگر برای کریسمس شوق سفر به باکو دارید، حتماً ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

نگاه کلی به شهر باکو در کریسمس

درست است که کریسمس در باکو به‌ عنوان جشن ملی رسمی شناخته نمی‌شود، اما برای زیبا بودن یک جشن هیچ الزامی به رسمی بودن آن نیست. اگر کسی بلیط هواپیما باکو را در ماه دسامبر بخرد و وارد این شهر شود، به‌خوبی احساس دگردیسی در پایتخت آذربایجان خواهد کرد به‌نحوی که گویی این شهر خود را آماده برگزاری یک جشن باشکوه می‌کند. برای مثال چراغ‌های تزئینی در باکو بیشتر می‌شوند و جنب‌وجوش عده‌ای از مردم برای تهیه درخت کاج بالاتر می‌رود.

معمولاً برخی از کسانی که مقیم شهر باکو هستند هنگام فرا رسیدن کریسمس به شهر خود بازمی‌گردند تا در کنار خانواده‌شان باشند. اما کم نیست تعداد مقیمانی که به جای بازگشت به شهر خود، برای خانواده بلیط هواپیما باکو می‌خرند تا آن‌ها هم از نزدیک کریسمس زیبای باکو را تماشا کنند. به همین دلیل، با نزدیک شدن به کریسمس، تعداد توریست‌ها هم در باکو افزایش می‌یابد. مسلماً اگر در این ایام به باکو سفر کنید، فروشگاه‌های تزئین‌شده نیز نظر شما بسیار جلب خواهند کرد.

آیین و رسوم کریسمس در باکو

علی‌رغم اینکه عیدهای نوروز و سال نو میلادی جزو عیدهای اصلی مردم باکو هستند، اما اهالی باکو برای کریسمس هم آیین و رسوم خاصی دارند. معمولاً اهالی این شهر در این ایام، به دید و بازدید یکدیگر می‌روند و برای پذیرائی از مهمانان خود از غذاهای لذیذی همچون دلما، دوغراما، بالیق و لاوانگی در کنار سایر خوردنی‌ها مثل پشمک و باقلوا استفاده می‌کنند. پس اگر بلیط هواپیما باکو خریدید و گذر شما هم در ایام کریسمس به پایتخت آذربایجان افتاد، با چشیدن طعم تک‌تک این غذاها و خوردنی‌ها، به طور قطع حیرت‌زده خواهید شد.

یکی دیگر از جالب‌ترین رسم‌هایی که در بین برخی از اهالی باکو دیده می‌شود، ستایش نیاکان آتش است. این رویداد که با نام جشن میترا شناخته می‌شود، در روز 25 دسامبر اتفاق افتاده و نظر عده زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید میترا نامی است که در این شهر به خدا و فرشته عدالت داده شده است. بنابراین، فرصت آشنایی بیشتر با این مراسم را هنگام خرید بلیط هواپیما باکو و سفر به این شهر زیبا از دست ندهید.

کریسمس مارکت در میدان فواره باکو

شاید خیلی‌ها درخت کاج و بابانوئل را عناصر اصلی کریسمس بدانند اما عده بسیار زیادی هم هستند که عاشق فروشگاه‌ها و مارکت‌های فوق‌العاده هیجان‌‌انگیز کریسمس هستند. اگر جزو این دسته هستید، حتماً قبل از خرید بلیط هواپیما باکو ، برنامه سفر باکو را برای خود تنظیم کنید تا در کریسمس به خریدهای جذاب هم بپردازید. به میدان فواره این شهر بروید تا مجذوب تماشای غرفه‌های رنگارنگ این میدان شوید. از طرفی دیگر، رستوران‌ها و کافه‌های این میدان هم بی‌نظیر هستند و می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را به شما القا نمایند. در واقع این میدان را می‌توان به‌نوعی قلب تپنده بسیاری از اتفاقات جذاب باکو دانست.

کریسمس مارکت در شهر قدیم باکو

اگر به باکو سفر می‌کنید، حیف است از کریسمس مارکت شهر قدیم در پایتخت آذربایجان غافل باشید. فروشگاه‌های متنوعی در شهر قدیم باکو وجود دارند که با فرا رسیدن کریسمس، فضای خود را تغییر می‌دهند و با فروش انواع وسایل کادو، سوغاتی‌های دوست‌داشتنی شهر باکو، روسری و نمادهای ملی کشور آذربایجان، لحظات دل‌نشینی را رقم می‌زنند. با توجه به فروش گسترده سوغاتی در این کریسمس مارکت، مراجعه به آن برای هر گردشگری الزامی به نظر می‌رسد.

کریسمس در کلیسای ختایی باکو

چنانچه فرصت خرید بلیط هواپیما باکو در ایام کریسمس را به دست آورید، تماشای مراسمات مربوط به این ایام در کلیسای ختایی باکو را هم از دست ندهید. از یک طرف چراغانی شدن این کلیسا بسیار چشم‌نواز و جذاب است و از طرفی دیگر، مراسمات آن محبوبیت خاص خود را دارند. چراکه همه ساله در داخل این کلیسا، مراسمات مذهبی خاصی به سه زبان انگلیسی، روسی و آذربایجان برگزار می‌شوند.

شام کریسمس در باکو

هتل‌ها و رستوران‌های مختلف باکو برای سرو غذاهای لذیذ در شب کریسمس برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بینند. به همین دلیل، به جرأت می‌توان خوردن شام لذیذ کریسمس در یکی از رستوران‌ها یا هتل‌های بی‌نظیر پایتخت آذربایجان را هم دلیل دیگری را برای جذابیت خرید بلیط هواپیما باکو دانست. گذشته از این‌ها، کافی است شما قدم به باکو بگذارید تا همان‌طور که ذکر شد، فضای کلی شهر باعث شود حس کنید قدم به شهر رویاهایتان گذاشته‌اید.

با توجه به آنچه ذکر شد، از دست دادن فرصت خرید بلیط هواپیما باکو در کریسمس امسال و سفر به این شهر شگفت‌انگیز به هیچ وجه نمی‌تواند امری قابل‌ قبول باشد. چرا که کریسمس آذربایجان با زیبایی‌های شهر باکو مشهور شده است. بنابراین، باید سهمی در لذت چنین شهری داشت. دلیلی هم ندارد که نگران خرید بلیط هواپیما باکو یا اخذ ویزای آذربایجان در این ایام باشید. چرا که بودن در کنار سفرستان می‌تواند برای انجام هر سفر راحت و آسوده‌ای کافی باشد. پس بدون هیچ دغدغه‌ای برای سفر به باکو برنامه بریزید و در انجام سایر امور به سفرستان اعتماد کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سفرستان

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی سفرستان شهر فردا 40سال پیش فعالیت خود را با نام آوانگارد آغاز کرد. آوانگارد به معنای پیشرو و پیشتاز است و همان‌گونه که از نامش پیداست، از همان روزهای اول نگاهش به آینده بود و سعی داشت تمامی امکانات مدرن و به‌روز را در تمامی سطوح به کار گیرد تا خدماتی متمایز و متناسب با نیاز مشتریان به آنها ارائه دهد. بعدها و با توجه به نیاز روز مشتریان، این آژانس نام خود را به سفرستان (سفرستان شهر فردا) تغییر داده و گامی فراتر نهاد تا مرجعی کامل شود برای سفر و هر آنچه برای سفر به آن نیاز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]