اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980127360974973

برنامه سفر شیراز

کد: 13980127360974973

http://bit.ly/2IAU26C

، تهران , (اخبار رسمی): شیراز از جمله شهرهای ایران است که جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران و مسافران دارد. برای بازدید از این شهر می‌توان با خرید بلیط هواپیما شیراز و با یک برنامه سفر سه روزه، آن را دید و از آن لذت برد.

برنامه سفر شیراز
برنامه سفر شیراز
برنامه سفر شیراز
برنامه سفر شیراز
برنامه سفر شیراز
برنامه سفر شیراز

سرتاسر ایران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی بهره‌مند است اما کمتر شهر و جاذبه‌ای می‌تواند به قدری جذاب باشد که آوازه‌اش به فراسوی مرزها نیز برسد. شیراز از جمله شهرهای ایران است که نامش همواره بر سر زبان گردشگران داخلی بوده و جذابیت‌های آن گردشگران خارجی را بر آن داشته تا با خرید بلیط هواپیما شیراز عازم این سرزمین کهن شوند. اما افرادی که تا به حال سفری به شیراز نداشته‌اند و یا می‌خواهند در مدتی کوتاه از جاذبه‌های این شهر دیدن کنند، این برنامه سفر سه روزه مختص آنها طراحی شده است.

هزینه سفر شیراز

هتل‌ها

شیراز از نظر انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دستی پر دارد. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما شیراز عازم این دیار می‌شوند، از نظر اقامت مشکلی نداشته و در نقاط مختلف شهر، هتل باب میل خود را خواهند یافت. هزینه اقامت در یک شب هتل 5 ستاره در شیراز حدود 250 تا 350 هزار تومان است. البته بیشتر هتل‌ها برای ایام نوروز تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند. هتل‌های 2 و 3 ستاره و نیز اقامتگاه‌های سنتی، قیمتی بین 100 تا 200 هزار تومان برای یک شب اقامت اخذ می‌کنند. اما اگر دنبال جایی با قیمتی مناسب‌تر هستید، مهمان‌پذیرها حدود 90 تا 100 هزار تومان برای یک شب اقامت دریافت می‌کنند.

خوردنی‌ها

شیراز در بخش غذاها نیز از تنوع خوبی برخوردار است و گردشگران بسته به میل و بودجه سفر خود می‌توانند نوع و محل صرف غذای خود را انتخاب کنند. هزینه غذاها در شیراز از ساندویچ 6 هزار تومنی آغاز شده و تا کباب شیشلیک 56 هزار تومنی ادامه دارد. البته این هزینه‌ها منهای هزینه سالاد، پیش غذا و نوشیدنی است. ولی افرادی که معتقدند در سفر باید حسابی پول خرج کرد، می‌توانند به رستوران هتل‌های لوکس سر زده و غذای خود را آنجا میل کنند.

حمل و نقل

سیستم حمل و نقل شیراز نیز بسیار پیشرفته بوده و مناسب حال کسانی است که بدون ماشین شخصی و با خرید بلیط هواپیما میهمان شیرازی‌ها شده‌اند. تاکسی‌های خطی، اتوبوس‌های واحد، تاکسی‌های آنلاین و مترو همگی خدمات حمل ونقلی هستند که شیراز در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد. کارت بلیط مترو در شیراز بین 500 تا 700 تومان به فروش می‌رسد و هزینه هر کورس تاکسی حدود 500 تومان است.

روز اول برنامه سفر شیراز

جاذبه‌هایی که باید دیده شود شامل شاهچراغ، مسجد جامع، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام و خانه زینت الملوک است.

شاهچراغ و مسجد جامع

در واقع مزار میر سید احمد، فرزند امام موسی کاظم( ع)، است که امروزه به یکی از جاذبه‌های مهم شیراز تبدیل شده و بسیاری از شیعیان به قصد زیارت این امامزاده بلیط هواپیما شیراز را می‌خرند. شاهچراغ در مرکز شهر و در میدانی با نام احمدی قرار گرفته. سبک معماری و ظریف کاری‌هایی که هنرمندانه بر تن دیواره‌ها و گنبدهای این مجموعه نقش بسته، نشان از ذوق و ظرافت هنرمندان ایرانی دارد. حرم شاهچراغ ساعت و زمان خاصی ندارد و درهای آن همیشه به روی زوار باز است.

مسجد جامع عتیق شیراز

نزدیک‌ترین جاذبه به شاهچراغ مسجد جامع عتیق است با نام مسجد آدینه نیز خوانده و شناخته می‌شود. این مسجد نه تنها به لحاظ معماری اهمیت دارد بلکه از لحاظ قدمت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. مسجد جامع از قدیمی‌ترین مساجد شیراز است که در جنوب شرق شاهچراغ قرار گرفته. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما شیراز قصد بازدید از این مسجد را دارند، می‌توانند بین ساعات 8 صبح تا 17 عصر، بازدید خود را انجام دهند.

مسجد نصیر الملک

محال است گردشگری زحمت خرید بلیط هواپیما و بستن چمدان را به جان خریده، به شیراز بیاد؛ اما از مسجد نصیر الملک بازدید نکند. مسجد نصیر الملک از جاذبه‌هایی است که نه تنها گردشگران داخلی که گردشگران خارجی نیز شیفته آن شده‌اند.

کاشی‌کاری‌های کم نظیر، معماری زیبا همگی از عوامل جذابیت این مسجد هستند. اما آنچه که مسجد را مطرح کرده و انگیزه‌ای برای گردشگران شده تا با خرید بلیط هواپیما عازم شیراز شوند، رقص نور و رنگی است که در ساعات اولیه صبح (7 تا 10) در این مسجد اتفاق می‌افتد. در این مسجد کاربرد رنگ صورتی بیشتر به چشم می‌آید. به همین جهت آن را مسجد صورتی نیز می‌نامند. مسجد نصیر الملک در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد.

باغ نارنجستان قوام

امکان ندارد نامی از شیراز به میان آید و از باغ‌های نارنج آن حرفی زده نشود. باغ نارنج قوام از جمله جاذبه‌های دیدنی شیراز است که مجموعه‌ای از باغ، عمارت و موزه را تشکیل می‌دهد. معماری نارنجستان تمثیل خوبی از هنر معماری ایرانی است. نارنجستان درواقع پکیج کاملی از گچ‌بری، آینه کاری، حجاری، منبت کاری، معرق کاری، آجر کاری، و نقاشی سنتی است. این باغ نیز در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد و از همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 عصر پذیرای گردشگران و مسافرانی است که با خرید بلیط هواپیما شیراز میهمان این مجموعه شده‌اند.

خانه زینت الملوک

زینت الملوک دخت قوام الملک بوده که در این خانه زندگی می‌کرده و به همین دلیل آن را خانه زینت الملوک می‌نامند. معماری این خانه سنتی از جمله جذابیت‌های این خانه سنتی است. به علاوه در زیر زمین خانه موزه بسیار زیبایی ایجاد شده که بازدید از آن خالی از لطف نیست. خانه زینت الملوک واقع در شیراز و در خیابان لطفعلی خان زند است. درهای این خانه در ایام تعطیل بسته است و امکان بازدید نیست. اما در مابقی روزها می‌توان از ساعت 8 صبح تا 20 شب میهمان این خانه بود.

روز دوم برنامه سفر شیراز

جاذبه‌هایی که باید در این روز دید شامل مجموعه تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد است.

تخت جمشید

تخت جمشید از جمله جاذبه‌های تاریخی است که باعث شده تا گردشگران با خرید بلیط هواپیما شیراز عازم این دیار شوند. دروازه ملل، کاخ آپادانا، کاخ ملکه، تنها بخشی از این مجموعه عظیم و تاریخی هستند. تخت جمشید در 57 کیلومتری شیراز و 10 کیلومتری شمال مرودشت قرار دارد. اگر شخصی بلیط هواپیما شیراز خریده است و قصد بازدید از این مجموعه را دارد، پیشنهاد می‌شود بازدید از ساعات اولیه صبح آغاز شود. این مجموعه از 8 صبح تا 18 عصر پذیرای مسافران و گردشگران است.

نقش رستم

نقش رستم اثری تاریخی است که به دلیل فاصله کمی که از تخت جمشید دارد (در 6 کیلومتری این مجموعه واقع شده است) به عنوان بخش کوچکی از مجموعه تخت جمشید قلمداد می‌شود. اما در واقع این مجموعه بسیار قبل‌تر از هخامنشیان وجود داشته و در موردش کمی کم لطفی شده است. نقش رستم در روستای زنگی آباد قرار دارد. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما شیراز به بازدید تخت جمشید رفته‌اند، بد نیست از نقش رستم نیز بازدیدی داشته باشند. نقش رستم از ساعت 8 صبح تا 18:30 پذیرای گردشگران است.

پاسارگاد

پاسارگاد از جمله جاذبه‌های تاریخی شیراز است که در فهرست آثار یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این مجموعه به دلیل در آغوش گرفتن پیکر کوروش، میزبان بسیاری از افرادی است که علاقه‌مندند تا اطلاعات تاریخی خود را در مورد هخامنشیان افزایش دهند. پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد قرار دارد و از 8 صبح تا 17:30 امکان بازدید از آن وجود دارد.

روز سوم برنامه سفر شیراز

جاذبه‌هایی که باید در روز سوم دید شامل مجموعه وکیل، حافظیه و سعدیه است.

مجموعه وکیل

مجموعه وکیل، مجموعه‌ای متشکل از حمام، بازار و مسجد است کهک چون در دوران وکیل الرعایا (کریم خان زند) ساخته شدند، به افتخار وی این مجموعه را مجموعه وکیل می‌نامند. قطعا اگر شخصی بلیط هواپیما خریده و مسافر شیراز باشد، هنگام بازگشت می‌خواهد یادگاری‌ها و سوغاتی را با خود به همراه داشته باشد. بازار وکیل در خیابان زند جای خوبی برای خرید است. سرای مشیر نیز در انتهای همین بازار قرار دارد. ساعات کاری این بازار از 8 صبح آغاز و تا 21 شب ادامه می‌یابد. مسجد وکیل نیز در فاصله کمی از بازار قرار گرفته و از ساعت 8 صبح تا 18 عصر امکان بازدید از آن وجود دارد. حمام وکیل هم در محدوده بازار قرار دارد و از ساعت 8 صبح تا 20می‌توان از این مجموعه بازدید کرد.

حافظیه

حافظیه آرامگاه حافظ است. شاعری که اشعارش تا به امروز آرام‌بخش روح و جان ایرانیان است. اگر شخصی عشق ادبیات و شعر است پیشنهاد می‌شود حتما با خرید بلیط هواپیما شیراز سری به مقبره این شاعر و عارف بزرگ بزند. حافظیه را می‌توان در حد فاصل چهار راه حافظیه و ادبیات یافت. زمان بازدید از این مقبره از ساعت 8 صبح تا 21:30 است.

سعدیه

مگر می‌شود بلیط هواپیما شیراز خرید، به دیدن حافظ رفت اما سعدی را فراموش کرد؟ سعدیه، آرامگاه سعدی، شاعر قرن هفتمی است که حتی غیر فارسی زبانان نیز شیفته اشعارش شده‌اند. آرامگاه این شاعر گرانقدر در انتهای خیابان بوستان و در کنار باغ دلگشا قرار گرفته است. ساعات بازدید این آرامگاه از 8 صبح آغاز و تا 22 ادامه دارد.

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز پر از جاذبه‌های فراوانی است که هر فرد علاقه‌مند به سفر را وسوسه می‌کند تا کوله بار سفر را بسته و با خرید بلیط هواپیما شیراز عازم استان فارس شود. اما چه زمانی بهترین وقت برای سفر به شیراز است؟ گرچه سفر در زمستان لطف و صفای خاص خود را دارد. و فصل بهار و تعطیلات نوروزی نیز خیل عظیمی از مسافران را به سمت شیراز سرازیر می‌کند، اما پیشنهاد می‌شود در اردیبهشت ماه که کوچه پس کوچه‌های شیراز از عطر شکوفه‌های نارنج پر شده، مسافران چمدان بسته و عازم این دیار عشق و شعر و تاریخ شوند.

شیراز جاذبه‌های فراوانی دارد. از دروازه قرآن که حامی مسافران است گرفته تا روستاهای اطراف. این شهر پر از جاذبه‌های دوست داشتنی برای گردشگرانی است که با خرید بلیط هواپیما عازم شیراز شده‌اند و طبعا زمان نسبتا زیادی برای بازدید از این شهر نیاز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سفرستان

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی سفرستان شهر فردا 40سال پیش فعالیت خود را با نام آوانگارد آغاز کرد. آوانگارد به معنای پیشرو و پیشتاز است و همان‌گونه که از نامش پیداست، از همان روزهای اول نگاهش به آینده بود و سعی داشت تمامی امکانات مدرن و به‌روز را در تمامی سطوح به کار گیرد تا خدماتی متمایز و متناسب با نیاز مشتریان به آنها ارائه دهد. بعدها و با توجه به نیاز روز مشتریان، این آژانس نام خود را به سفرستان (سفرستان شهر فردا) تغییر داده و گامی فراتر نهاد تا مرجعی کامل شود برای سفر و هر آنچه برای سفر به آن نیاز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]