اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970924333695984

آینده سئو یعنی بهبود تجربه برای مخاطب

کد: 13970924333695984

https://goo.gl/QGE7zF

، تهران , (اخبار رسمی): رضا شیرازی یکی از پیشکسوتان سئو و مدیر سایت‌های وب24 و سئو24 معتقد است آینده سئو، بهبود تجربه مخاطب است. در ادامه نظر وی را در مورد آینده سئو در کسب‌و‌کارها می‌خوانید.

آینده سئو یعنی بهبود تجربه برای مخاطب
آینده سئو یعنی بهبود تجربه برای مخاطب

رضا شیرازی یکی از پیشکسوتان سئو و مدیر سایت‌های وب24 و سئو24 معتقد است آینده سئو، بهبود تجربه مخاطب است. در ادامه نظر وی را در مورد آینده سئو در کسب‌و‌کارها می‌خوانید.

امروزه سئو برای اکثر مدیران سایت‌ها دغدغه‌ای جدی است زیرا موتورهای جستجو می‌توانند کاربران هدفمند و موثر را به سمت وب‌سایت هدایت کنند و ارزش سایت‌های اینترنتی براساس بازدید هدفمندی که دارند مشخص می‌شود.

رضا شیرازی با سابقه درخشان فعالیت در زمینه سئو، بازاریابی اینترنتی و برنامه نویسی وب با بیان اینکه اولین سایت را در سال 1387 طراحی و در سال 1383 اولین سایت شخصی خود را راه اندازی کرده است، می‌گوید: ارتباط من با کامپیوتر به زمان کمودور 64 و برنامه‌نویسی بیسیک برمی‌گردد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، با شبکه‌های BBS آشنا شدم و بعد از آمدن سیستم عامل ویندوز به برنامه‌نویسی ویندوز و محیط ویژوال و با آمدن اینترنت به ایران به یادگیری html و بعدها زبان‌های asp، جاوا،php  و asp.net پرداختم.

آینده تاثیر سئو در کسب و کارها

رضا شیرازی در خصوص آینده تاثیر سئو در کسب و کارها معتقد است که در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی رشد زیادی کرده‌اند و آینده بسیار روشنی را برای شبکه‌های اجتماعی بر بستر موبایل می‌بیند.

وی رقابت بازار موتورهای جستجو را  بسیار گرم می‌داند و می‌گوید: بازار موتورهای جستجو ممکن است در آینده دچار تغییراتی شود اما مسئله این است که همیشه مخاطب برای پیدا کردن محصول و خدمات مورد نظر خود نیاز به جستجو دارد و سئو محدود به گوگل نیست. تکنیک‌های سئو هم می‌تواند برای بهبود رتبه یک فیلم در یوتیوب استفاده شود  و هم برای دیده شدن یک تصویر در اینستاگرام از طریق انتخاب مناسب هشتگ‌ها. بنابراین با رشد رسانه‌های جدید، اهمیت و پیچیدگی‌های سئو نیز بیشتر خواهد شد اما اهمیت سئو نه تنها هرگز از بین نخواهد رفت، بلکه ممکن است تغییر شکل دهد و اهمیت بالاتری پیدا کند.

بک لینک‌ها هنوز هم در سئو تاثیر دارند اما!

گوگل از سال 2011 تاکنون با ارائه الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم پنگوئن، به موضوع خریداری لینک بسیار حساس شده است. لینک‌هایی که در کنار هم قرار گرفته‌اند و در همه صفحات سایت تکرار می‌شوند و موضوعات نامرتبط با محتوای صفحه دارند از نظر گوگل ارزش بسیار کمی دارند و با افزایش چنین لینک‌هایی احتمال اسپم شناخته شدن سایت وجود دارد.

در واقع لینک‌هایی که توسط مدیر سایت ایجاد شوند و به صورت طبیعی ایجاد نشده باشند، از نظر گوگل خلاف محسوب می‌شوند و تاثیر منفی بر نتایج یک سایت می‌گذارند. بهترین نوع لینک‌سازی از نظر گوگل، زمانی اتفاق می افتد که محتوایی با ارزش ایجاد شود و کاربران به صورت عادی سایت را معرفی کنند و به آن لینک دهند.

مهمترین بخش سئو

شیرازی، مهمترین بخش‌های سئو را تحلیل کلمه کلیدی و طراحی استراتژی می‌داند و معتقد است که انتخاب کلمات کلیدی هدف یک سایت را مشخص می‌کند و اگر به درستی انتخاب نشود، سایت به هدف خود از سئو نخواهد رسید. از طرف دیگر یکی از اشتباهات رایج در ایران این است که صاحب کسب و کار به سئوکار می‌گوید که تمایل دارد در چه کلماتی رتبه بگیرد، در حالی‌که متخصص سئو باید مشخص کند که مخاطب او به دنبال چه کلماتی می‌گردد و چه کلمات کلیدی برای او بهتر است!

از طرف دیگر، سئوکار حرفه‌ای شخصی است که بتواند براساس منابع وب سایت و رقبایی که دارد، بهترین استراتژی پیشرفت را طراحی کند. اگر یک وب سایت استراتژی خوبی داشته باشد، می‌تواند بزرگترین رقبای خود را شکست دهد و به پیروزی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا الگوریتم‌های گوگل عملکرد مناسبی دارند و در فارسی به خوبی عمل میکنند می‌گوید: تفاوت چندانی بین عملکرد گوگل در زبان فارسی و زبان انگلیسی وجود ندارد، فاکتورهای بسیار زیادی در نتایج گوگل دخیل هستند. یکی از مشکلاتی که در تحلیل نتایج گوگل معمولا به وجود می‌آید این است که به صورت تک بعدی به موضوع نگاه می‌شود و مثلا مدیر یک سایت می‌گوید سایت رقیب من از سایت من کندتر است چرا باید رتبه بهتری از من داشته باشد؟ در حالیکه گوگل فاکتورهای بسیار زیادی را بررسی می‌کند و در مجموع باید بررسی کرد که چه سایتی امتیاز بیشتری دارد.

سئو سفید، سئو سیاه، سئو خاکستری

مدیر وب 24، در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال فریب دادن گوگل هستند در خصوص سئو سیاه، سئو سفید و سئو خاکستری گفت: گوگل راهنمایی برای مدیران سایت‌ها دارد که ما در وب24 آن را به زبان فارسی ترجمه کرده‌ایم و با نام «سئو را قورت بده» منتشر کرده‌ایم. آنچه گوگل در این راهنما می‌گوید، مبنی بر اینکه محتوای خوب تولید کنید، سرعت سایت خود را بهبود دهید، دسترسی کاربر به مطالب را بهینه کنید و... سئو سفید نامیده می‌شود.

روش‌های خلاف راهنمای گوگل مانند خریداری لینک، نمایش محتوای متفاوت به کاربر و موتور جستجو، مخفی کردن کلمات در صفحه، تکرار کلمات کلیدی و ... نیز سئو سیاه هستند. در واقع مفهومی به نام سئو خاکستری نداریم، سئو خاکستری یعنی استفاده کم از تکنیک‌های سئو سیاه در کنار سئو سفید.

آینده سئو

شیرازی آینده سئو را بهبود تجربه برای مخاطب می‌داند و می‌گوید: هر چقدر که وب سایت‌ها بتوانند از دیدگاه مخاطب تجربه بهتری ایجاد کنند. در واقع شرکت‌هایی که از نظر روابط عمومی و تجربه کاربری بتوانند رضایتمندی بیشتری برای مخاطب خود ایجاد کنند، می‌توانند امیدوار باشند که نتایج بهتری در گوگل خواهند داشت. از طرف دیگر هوش مصنوعی گوگل روز به روز در حال پیشرفت است و همین موضوع به مرور باعث خواهد شد که روش‌های سیاه از بین بروند و جای خود را به سئو کاملا سفید بدهند.

شیرازی در خاتمه با اشاره این که سئو به تنهایی باعث موفقیت یک وب‌سایت نمی‌شود گفت: کسب‌وکارها باید به دنبال بهبود تجربه کاربری و بهینه‌سازی نرخ تبدیل باشند تا در نهایت با کمک سئو بتوانند رشد کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب24

وب24 به دنبال ارائه خدمات کامل و متمایز به مشتریان خود است. در دیدگاه ما ارائه خدمات به مشتریان، یک فرآیند درازمدت، مناسب و سودمند برای دو طرف است. در سیستم های تولید شده توسط ما علاوه بر رعایت استانداردهای لازم، سادگی و کاربردپذیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پشتیبانی به مشتریان در اولویت قرار دارد. وب 24 در کنار مشتریان خود رشد می کند و افتخار همکاری با بهترینها را در کارنامه داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]