اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970927334409922

نوجوانی سنی بحرانی و حساس است

چگونه با فرزندمان در مورد عشق صحبت کنیم؟

کد: 13970927334409922

https://goo.gl/SjEGt5

، تهران , (اخبار رسمی): نوجوانی سنی بحرانی و حساس است. فرزندان در این سن کم کم از کودکی فاصله می‌گیرد و وارد دنیای جدیدی می‌شود. نوجوان به دنبال کشف هویت خود است و ذهنی پر از سوال دارد.

چگونه با فرزندمان در مورد عشق صحبت کنیم؟
10 جلد مجموعه عشق های فراموش شده به بازار آمد

مطالعه‌ی کتاب‌های داستان و رمان مناسب نوجوانان، این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که بتوانند با دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف آشنا شوند

نوجوانی سنی بحرانی و حساس است. فرزندان در این سن کم کم از کودکی فاصله می‌گیرد و وارد دنیای جدیدی می‌شود. نوجوان به دنبال کشف هویت خود است و ذهنی پر از سوال دارد.

ورود به سن بلوغ و تغییراتی که از نظر احساسی و هورمونی در او ایجاد می‌شود، به کلافگی و سردرگمی‌اش دامن می‌زند. نوجوان نمی‌داند چه‌ تصمیمی درست است و خود را در دنیای جدید تنها می‌بیند. در این شرایط بهترین کار این است که بیشتر از قبل کنار فرزندان خود باشیم و از نظر احساسی به او نزدیک‌تر شویم.  

از طرفی فاصله‌ی بین ما و فرزندمان، ممکن است او را در موقعیت‌ های خطرناک، تنها قرار دهد و احتمال اشتباه کردن او را افزایش دهد.

باید به این نکته توجه داشت که برای آگاه کردن نوجوانان همیشه راه حل‌های مستقیم مناسب نیستند. بنابراین باید فرصتی ایجاد شود که بتوان به طور غیر مستقیم به تربیت فرزند پرداخته شود. مطالعه‌ی یک کتاب مشترک، می‌تواند بهانه‌ای باشد برای گفتگو پیرامون احساساتی که نوجوان درگیر آن شده است.

مطالعه‌ی کتاب‌های داستان و رمان مناسب نوجوانان، این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که بتوانند با دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف آشنا شوند.

برای مثال کتاب‌هایی مثل گل و نوروز، از مجموعه‌ی عشق‌های فراموش شده، که روایتگر داستان‌های عاشقانه‌ی قدیمی هستند می‌تواند هم برای نوجوانان و هم برای والدین جذاب باشد.

مطالعه‌ِ‌ی این داستان ها به نوجوان کمک می‌کند تا با آشنا شدن با اسطوره‌ها و قهرمانان و درگیر شدن با داستان، بتواند دغدغه‌های ذهنی خود را بیان کند.

از این طریق موضوعی مشترک برای صحبت کردن والدین با فرزند ایجاد می‌شود. بنابراین می‌توانیم نکات تربیتی و راهنمایی‌های لازم را از طریق نقد داستان با او در میان بگذاریم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کتابم کو

به سرزمین کلمات خوش آمدید شاید برای شما هم پیش آمده که بخواهید کتاب بخوانید اما ندانید چه کتابی! شاید هم یک کتاب خوانده اید و مزه اش زیر زبانتان رفته و با خودتان گفته اید: «کاش یه کتاب دیگه این شکلی بخونم» و ندانید چطور می توانید کتاب مورد علاقه تان را از کجا تهیه کنید. اینجا بود که کتابم کو برای راهنمای هرچه بهتر شما و کمک به خرید کتابی که دوست دارید، شکل گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب